kanariņš - [entries|archive|friends|userinfo]
helvetica

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

[Jan. 31st, 2012|09:48 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Skatos tos pavasara mirkļus un nevaru beigt sajūsmināties, kā viņi tur to vidi veido. Tipa, iet džeks pa ielu, kas manāmi nav Rīga, iegriežas sētā, lai atkartītos no 'astes' un, iznāk no sētas vietā, kas, piemēram, ir Rīga. Varētu pārāko arhitektonisku tripu uztaisīt, skatoties filmu noteiktu vielu iedarbībā. Esmu atpazinusi V. Ģertrūdes baznīcu, Vecrīgu pie kaķu mājas (jautājums: kas bija tajā ministrijas vai tiesu vai kas nu tā par lielo ēku pretī kaķu mājai? Filmā tur ir dabas muzejs..sprašivajetsa, vai tas tiešām tur bija, vai arī, ieejot ministrijas ēkā, džeks nonāca kādas citas valsts kādā citā dabas muzejā?). Tāpat arī patīk, cik filigrāni strādā operators, delikāti kadrējot ielu skatus tā, ka jaunāku laiku ēkas vai ēku detaļas, kas liecinātu par laikmetu (zinātājam arī pats būvķermenis liecina par laikmetu, bet nezinātājs, ja neredzēs rokajā izcakotu frontōniņu, ir nepateiks, kas par laiku), tiek vai nu aizsegtas ar kko priekšplānā (koks, citas ēkas stūris etc.) vai paliek ārpus kadra (kā ar nodevīgajiem ēku dekoriem un jumtu siluetiem, augstāk par pirmo/otro stāvu). Vienīgais, bavāriešu krodziņš riktīgi neizdevies - tās pats elefants tikai sūdīgi izzīmētu mūra imitāciju un kaut kādām karikatūrām uz spalēsta papīra, riktīgs feils; tāpat kā jaunlaiku auto atspīdumi stiklu rūtīs šur tur.

vēl, domājot par to, ka Stirlicam viņa paņēmieni un piegājieni iet cauri attiecīgā laika tehnoloģiskā nodrošinājuma dēļ (mūsdienās ar videokamerām visos kaktos etc. huju ko viņš varētu pasākt..) prātoju par to, vai būtu iespējams uzņemt mūsdienu spiegu filmu, reālistiski attēlojot tehnoloģijas nozīmi to dienās un gaitās? Nu, nevis visus šitos hiper hiper sprāgstošos, pa griestiem rāpojošos, ultramegsminitehnoloģijas no diskrētām ķermeņa vietām izvelkošus un tieši vajadzīgajā laikā vienīgajā derīgajā veidā aktivizējamus. Tādā ziņā man patika Black Mirror pirmā sērija (otrā un trešā jau mazāk), jo tur labi bija izdevies uzķert sabiedrības attiecības tieši mūsdienu tehnoloģiju apstākļos..

arlabunakti, jeb laipni ierādīts foršs joks tēmas sakarā :)
linkpost comment

Comments:
[User Picture]
From:[info]termostats
Date:January 31st, 2012 - 10:18 pm
(Link)
Lieliski. Noskatīties beidzot no viena gala līdz otram varētu būt viens no šīs ziemas uzdevumiem. Esmu redzējis tikai tā pa atsevišķām sērijām, jo tas tomēr bija manu vecāku bērnības seriāls.

Ak, jā, dikti slavena aina esot uzņemta tur pie Gaujas tilta, starp Sēnīti un Murjāņiem. Tur Štirlics kāpjot ārā no sava Opeļa, to man bērnībā mācīja, kad tur biju ar vecākiem, jo viens no viņiem tur vadījis pirmos dzīves gadus un šī iemesla dēļ ir dikti lepns par minēto lokāciju.
[User Picture]
From:[info]vilibaldis
Date:January 31st, 2012 - 10:38 pm
(Link)
man liekas tas muzejs tika filmēts Pēterburgā (iekšskati).
[User Picture]
From:[info]indulgence
Date:February 1st, 2012 - 07:17 am
(Link)
Tagad arī skaidrs, kāpēc anekdotes par Štirlicu* ir 3x smieklīgākas, kad redzēta filma un saprasts, ka tā ir liktenīgā aizkadra balss. :)

-----
* Lielākais feils, jau pašā saknē, ir pats fon Štirlics - uz rokas pirkstiem var saskaitīt "fon" SS rindās, jo NSDAP bija izteikta margināļu partija, lumpenproletārieši, un aristokrātiju ne acu galā necieta, tb "fon" varēja īstenot daudzmaz veiksmīgu karjeru vien militārajā un ārlietu dienestā, kur bez bekgraunda un prasmēm neiztikt, bet sfērās, kur galvenais kritērijs bija cīņa par tautas kultūras mantojuma aizstāvēšanu, uz paneiropiskos "fon" iekšā nelaida un raudzījās ar lielām aizdomām.