|
[4. Jun 2013|13:16] |
Vispār Beijesam ir vājā vieta. Paskāla derības - pēc varbūtību teorijas principiem tās vajadzētu pieņemt. Varbūtība vinnēt nav bezgalīgi maza (tikai tuvojas bezgalīgi mazam lieluman), bet payoffs ir bezgalīgs. |
|
|
Comments: |
Galvenā problēma: limU(Christianity) → ∞, P(Christianity) → 0 P(Christianity)U(Christianity) ir nedefinēts lielums. Piesaukt bezgalīgi lielas utilītvērtības ir matemātiski nepareizi, un varbūtība, ka kristietības postulāti ir adekvāts realitātes apraksts, ir eksponenciāli maza.
Protams, P(Christianity|Simulation_argument = true) ≫ P(Christianity), bet tā ir konjunktīva hipotēze.
No otras puses, izstrādāt lēmumu teoriju, kas spēj izturēt t.s. " Paskāla šantāžu", joprojām ir aktuāls daļēji atklāts uzdevums.
Par šo tēmu laikam bija kaut kāds paradokss, ka palielinoties payoff'am cilvēki ir gatavi riskēt mazāk, nekā būtu objektīvi izdevīgi.
Tu domāji "vairāk", nevis "mazāk". Uz to darbojas visa loterijas biļešu u.c. tamlīdzīgu fenomenu sistēma.
Nē, tieši mazāk, kad iespējamais laimests tiecas uz bezgalību. Tas par loterijām ir points. Bet tomēr, laimēt 100 miljonus vai 1 miljardu neliekas nemaz tik liela starpība.
Konkrētajā gadījumā ar kristietību gan es problēmu īsti neredzu, jo nav skaidrs, kāpēc lai mūžīgi tusēt paradīzē ar Dievu būtu kaut kas bezgalīgi labs. Vai vispār labs.
| |