kihelkonna - mazmurkšķa skola kārtējais [entries|archive|friends|userinfo]
kihelkonna

[ website | kihelkonna - apdzīvota vieta sāremā salā ]
[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

mazmurkšķa skola kārtējais [3. Okt 2014|11:36]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
[Tags|, ]

mm iet skolā jau mēnesi. esam ieviesuši kārtību, ka mm visu izmācās pa savam, tad es nočekoju uzdoto e-klasē un pārbaudu, vai viss ir. dažreiz mm prasa palīdzību, bet reti.

katru ceturtdienu sīčiem ir ōmiņa diena. abi iet pie ōmiņa un paliek pa nakti. tas viņiem ļoti patīk.

mazzaķis tur pārsvarā rij saldumus un sēž pie datora. bet ir jau arī citi labumi. mazmurkšķim jāizmācās.

mm ar zināmām šausmām stāstīja, ka reiz šai vajadzējis izkrāsot dienasgrāmatu (tur stundu nosaukumi nevis jāraksta ar vārdiem, bet jāizkrāso ar konkrētām krāsām), un ō tūlīt piedāvājies izkrāsot. klasē kādam puikam māte jau izkrāsojusi dienasgrāmatu, turklāt sajaukusi divas krāsas vietām, un skolotāja to tūlīt pamanījusi, un neizskatījusies priecīga. tas esot bijis Artūram, kuram bieži kaut kas neesot kārtībā.

šorīt tur ierodos. mm būtu jau jāiet uz skolu, bet šis pidžammā sēž virtuvē. raudulīgs. guļamistabā sēž ō un izkrāso mm mājasdarbu. ō ielīdis mm somā un atradis vienu neizdarītu darbu. mm, protams, pretojies, bet tas nav daudz līdzējis.

es daudz neliekos zinis par mm mājasdarbiem. nav jau manējie. reiz pat mm bija aizmirsis mājās visas skolas grāmatas. i neko, vairāk neaizmirsa.

es domāju, ilgākā laikā ō izdotos salauzt mm patstāvību un uzvarēt konkursā par galvenā pirmklasnieka vietu ģimenē.

bet nu nekas, tā jau ir tikai viena diena nedēļā.

p.s.
interesanti ir ar solfedžo mūzikas skolā. tur mājasdarbos jāzīmē garas nošu rindas, un notīm jābūt ārkārtīgi daiļām, bišķi ovālām, bez kriņģeļu pazīmēm. dažiem bērniem pilnīgi noteikti tās notis zīmē mātes. skolotājs šīs notis rāda visiem par piemēru un liek labākās atzīmes. attiecīgi tiem, kas zīmē paši (kā mm), nav cerību uz labām atzīmēm. nu neko, lai mm cenšas.
Linkir doma

Comments:
[User Picture]
From:[info]puuce
Date:3. Oktobris 2014 - 11:51
(Link)
es ilgi pārdzīvoju, ka man 1. klasē bija neglītākie mājasdarbi klasē:)
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:3. Oktobris 2014 - 13:24
(Link)
aha, man ari bija bezceriigi :D
[User Picture]
From:[info]lennay
Date:3. Oktobris 2014 - 14:19
(Link)
Man ar visām spīdošajām ģeogrāfijas zināšanām liecībā ģeogrāfijā bija trijnieks, bet piecinieki bija meitenēm, kas pierakstu kladēs virsrakstus bija ciku-caku-izcakojušas ar 12 krāsu flomīšiem.

Ja tā padomā un ar šodienas acīm paskatās, tad liela viedība tālajos astoņdesmitajos tai skolotājai piemitusi. Mūsdienās par konkrētajā topika pārzināšanu un/vai ražošanu daudz augstāk kotējas prezentācijas/pārdošanas prasmes. Varbūt tāpēc nav nemaz tik pedagoģiski nepareizi, ka skolotāja slavē mammu zīmējumus (gan jau nav aklas un labi zina, ka tie nav bērnu pašu darinājumi). Jo lielajā dzīvē jaunajiem cilvēkiem vajadzēs prast nevis visu pašam, pašam, un nožņaugties pašam sev kamiešos sakrautajos pienākumos, bet prast pieņemt/nolīgt iespējami augstākās kvalitātes palīdzību, lai tiktu pie iespējami augstākās kvalitātes galaprodukta - pofig, ka outsorcēta nevis paša kleinajām rokām cakināta.
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:3. Oktobris 2014 - 16:02
(Link)
drīzāk ir vajadzīga mērķauditorijas (učeņu) pazīšana. ne visām učenēm patika izrotāti virsraksti. dažas vērtēja kontroldarba atbildi tikai pēc teksta garuma, kamēr citas arī izlasīja un vērtēja kaut ko citu. tava problēma varētu būt bijusi iekš tā, ka tu labi zināji, kas konkrētajai skolotājai patīk, bet tik un tā spītīgi turpināji darīt tā, kā uzskatīji par pareizu. tur derētu kāda lekcija par pielāgošanos sarunu biedra stilam manipulācijas nolūkā :)