: speculative, generative, and relational ways of thinking and acting
mākslinieciski es esmu vietā, ka es vēlos darīt kaut ko eksperimentālu, pārdroši nepretenciozu. rakties līdz kaut kādam lielākam īstumam, gan poētiski, gan politiski un garīgi. un šādā ziņā apkārt ir nereāli maz iedvesmojošu lietu. t.i., lietu, kur tu automātiski neizvēlies lietas, kas "strādā", un kas ir iepriekšprognozējami "jaudīgas". nepiesaisti "profesionālu dramaturgu" un "izglītotu komponistu", u.c. (piedalīšanās Elīzas Dombrovskas izrādes "tā ir mūsu kauna vaina" procesā ir bijis izņēmums, šautauts!) kā rezultātā tas viss ir "high stress prodakšn" pilnīgā "seinsvergessen" stāvoklī. pārsteidz arī humora izjūtas trūkums, ar ko cilvēki mēdz runāt par sevi un citiem kā par "profesionāļiem", un cik ātri no autsaideriem kļūst par "ekspertiem", cik maz mākslas vidū ir institūcijas kritikas.
domāju, ka profesionāļi un eksperti ir ilūzija. varbūt tādi ir jomās, kur sabiedrības labklājība ir atkarīga no tā, "cik labi lietas strādā", bet māksla pilnīgi noteikti nav šāda joma.
mākslinieciski es esmu vietā, ka es vēlos darīt kaut ko eksperimentālu, pārdroši nepretenciozu. rakties līdz kaut kādam lielākam īstumam, gan poētiski, gan politiski un garīgi. un šādā ziņā apkārt ir nereāli maz iedvesmojošu lietu. t.i., lietu, kur tu automātiski neizvēlies lietas, kas "strādā", un kas ir iepriekšprognozējami "jaudīgas". nepiesaisti "profesionālu dramaturgu" un "izglītotu komponistu", u.c. (piedalīšanās Elīzas Dombrovskas izrādes "tā ir mūsu kauna vaina" procesā ir bijis izņēmums, šautauts!) kā rezultātā tas viss ir "high stress prodakšn" pilnīgā "seinsvergessen" stāvoklī. pārsteidz arī humora izjūtas trūkums, ar ko cilvēki mēdz runāt par sevi un citiem kā par "profesionāļiem", un cik ātri no autsaideriem kļūst par "ekspertiem", cik maz mākslas vidū ir institūcijas kritikas.
domāju, ka profesionāļi un eksperti ir ilūzija. varbūt tādi ir jomās, kur sabiedrības labklājība ir atkarīga no tā, "cik labi lietas strādā", bet māksla pilnīgi noteikti nav šāda joma.
Comments
|
tieši pasūtīju rakstu On leaving the institution
(Reply to this) (Thread)
|
i mean G pasūtīja, bet es palūdzu
(Reply to this) (Parent)
|
ar humora izjūtas trūkumu esmu saskārusies un bēgu kā no uguns. man ir grūti ar māksliniekiem, kas visu uztver briesmīgi nopietni, viņu darbos pazūd sirsniņa
(Reply to this) (Thread)
kaut kas jau beigās tāpat sanāk, ja darbojas "profesionāļi", bet nav to vērts, ja procesu ir dzinušas bailes un tikusi pieprasīta hiper-aktivizēta nervu sistēma kā kapitālistiskajā ražošanā, un cilvēciskums ir upurēts rezultāta vārdā. Bet es tagad saku radikālas lietas, jo mana kritika tagad zem sevis paliek lielāko daļu no jebkā, kas vispār notiek, un stresaini procesi gadās arī visu būvējot tā, lai tas tā nenotiktu
|
Jap. Strādājot teātrī, iedvesma mainīt pārstrādāšanās sistēmu ir zudusi, bet tas, ko varu darīt, ir rūpīgi izvēlēties cilvēkus, ar ko radu + esmu atteikusies no ambīcijām tikt uz lielām skatuvēm, jo tur ir pilns ar tiem, ar kuriem man nav pa ceļam. un tas nekas.
(Reply to this) (Parent)