Dec. 10., 2010 | 01:35 pm
No:: _maardza_

Dziedāšana ''uz kakla'' vai ''ar kaklu'' ir taisnākais ceļš uz balss saišu bojājumiem, jo daba un fizioloģija paredzējusi balss saites tikai kā skaņas veidošanā palīdzošu mehānisma detaļu, kur visu pamatdarbu tomēr izdara elpa. Rezonanse un tembrēšana - tas ir cits jautājums, bet , atkārtoju, labos koros tāpat notiek skaņas tembrēšana un izmainīšana atkarībā no atskaņojamā darba komponista izcelsmes, dzīves laika un darba stilistiskās piederības. Jo labāks koris, jo niansētā viņi spēs izpildīt pavisam atšķirīgu laikmetu, kultūru un vokālo tehniku darbus. Labs dziedātājs ir tāds, kas realizējot augstāk manis minētos komponentus, spēj niansēti nodziedāt gandrīz jebko pēc vajadzības - respektīvi - kas pārvalda savu balss aparātu.
Var jau protams mocīties un meklēt to savu vienu stilistisko izteiksmi, spiest ''uz kakla'' vai vēl sazin ko, aprobežoties ar ļoti šauru kādu konkrētu vokālo manieri, bet, piedod, pats sev tā visticamāk kaitēsi un ļoti iespējams, ka tā iebrauksi ''grāvī'', beigās paliekot pie ''sasitas siles'' - sabojātas balsenes un lielas vilšanās. Protams, ir izņēmumi, un, teiksim, rokmūzikā- ir piemēri, kur cilvēks, ķērcot pa savam, ir uzķēris publikas uzmanību un atzinību un kļuvis populārs un bagāts pasaules mērogā. Bet tas atkal ir cits jautājums.
Es vairāk sapratu, ka šī jautājuma autore meklē iespējas mācīties dziedāt, pie tam - akadēmiski - tātad - tradicionāli skoloti pareizi. Kas būtībā ir visas vokālās mākslas pamatā. Nianses meklējam tikai tad, kad esam sapratuši, kas vispār ir balss un kā tā darbojas. Kā arī atrast savas balss tīru, vokālu skanējumu.

# | view all comments


Reply

No:
( )Anonīms- ehh.. šitajam cibiņam netīk anonīmie, nesanāks.
Lietotājvārds:
Parole:
Temats:
Tematā HTML ir aizliegts
  
Ziņa: