Dec. 10., 2010 | 10:46 am
No:: _maardza_
Visam Tevis sacītajam var diezgan pamatoti oponēt.
Pirmkārt, lai ''iemācītos'' dziedāt, ir jāprot ''skaņoties'' tonī, jebšu unisonā ar da jebko - ti - blakussolistu, ansambli vai balss grupu korī. Un visbeidzot, tieši šī te intonatīva dziedāšana ''iekš toņa'' ir tas, kas būs noteicošais, kad dziedāsi kā solists ar pavadošajiem instrumentiem - vienalga vai tie sintezators vai simfoniskais orķestris.
Un tieši koris ir lielisks pakāpiens uz solodziedāšanu. Korī nereti ir iespējas solēt tik daudzos darbos iekļautās solistu partijas, tiesa - vispirms Tev jāparāda, ka ''māki dziedāt'' diriģentam-māksl.vad. lai taptu vispār pamanīts.
Pie tam - arī pie ugunskura var dziedāt skaisti.
Koris jau ar to ir koris, ka masa sastāv no tikai tajā brīdī vienprātīgiem [bet] indivīdiem. Un katram korim līdz ar to ir savs, neatkātojams tembrālais skanējums, kas atkarīgs tieši no konkrētiem indivīdiem, kuri korī dzied un viņu vokālajiem dotumiem - precīzāk - to attīstības pakāpes. Un te jau pat vairs nav runa par skanējuma kvalitāti.
Un visabsurdākais ir, dziedot korī, neklausīties sevī. Ausis - ausis jātrenē, draugs. Tieši klausīšanās sevī un ansamblī kopumā, to lietu kontrolēšana ir viens no primājiem kora skanējuma kvalitātes celšanas priekšnoteikumiem.
Ir vēl kas? Saki droši.
Un lai jauka diena!
Pirmkārt, lai ''iemācītos'' dziedāt, ir jāprot ''skaņoties'' tonī, jebšu unisonā ar da jebko - ti - blakussolistu, ansambli vai balss grupu korī. Un visbeidzot, tieši šī te intonatīva dziedāšana ''iekš toņa'' ir tas, kas būs noteicošais, kad dziedāsi kā solists ar pavadošajiem instrumentiem - vienalga vai tie sintezators vai simfoniskais orķestris.
Un tieši koris ir lielisks pakāpiens uz solodziedāšanu. Korī nereti ir iespējas solēt tik daudzos darbos iekļautās solistu partijas, tiesa - vispirms Tev jāparāda, ka ''māki dziedāt'' diriģentam-māksl.vad. lai taptu vispār pamanīts.
Pie tam - arī pie ugunskura var dziedāt skaisti.
Koris jau ar to ir koris, ka masa sastāv no tikai tajā brīdī vienprātīgiem [bet] indivīdiem. Un katram korim līdz ar to ir savs, neatkātojams tembrālais skanējums, kas atkarīgs tieši no konkrētiem indivīdiem, kuri korī dzied un viņu vokālajiem dotumiem - precīzāk - to attīstības pakāpes. Un te jau pat vairs nav runa par skanējuma kvalitāti.
Un visabsurdākais ir, dziedot korī, neklausīties sevī. Ausis - ausis jātrenē, draugs. Tieši klausīšanās sevī un ansamblī kopumā, to lietu kontrolēšana ir viens no primājiem kora skanējuma kvalitātes celšanas priekšnoteikumiem.
Ir vēl kas? Saki droši.
Un lai jauka diena!