krii

mēģināšu ātri un īsi. Secība gan jau ka nav pareiza, bet tas sekundāri

Maijs. 25., 2006 | 05:13 pm
No:: krii

1) cēloniskais - jebkurai lietai vai procesam ir savs cēlonis, kam savukārt arī ir kāds cēlonis, utt...Un šīs cēloņu virknes pamatā nepieciešami jābūt kādam pirmcēlonim, kas vienlaikus ir cēlonis pats sev (causa sui), un pēc definīcijas tas ir Dievs.:)
2)teleoloģiskais - katra parādība tiecas uz kādu noteiktu mērķi, kas, savukārt, atkal tiecas uz mērķi uttt., un tādējādi nepieciešami jābūt kādam Visaugstākajam mērķim, kas vainago visu notiekošo, un arī tas pēc definīcijas ir Dievs.
3)nepieciešamības - jebkura atsevišķa esošā lieta ir iespējama, bet ne nepieciešama - t.i., var būt un var nebūt. Tādējādi, stingri ņemot, varētu būt tā, ka nebūtu nekā, kas ir absurdi. Tāpēc nepieciešami jābūt kaut kam, kas būtu arī tad, ja nekā cita nebūtu. un tas ir Dievs.
4)kustības. neviena lieta nevar pāriet no miera stāvokļa kustībā pati no sevis, nepieciešams kaut kāds iekustinošs faktors. Lūk, un arī pasaulei kopumā ir nepieciešami jābūt kaut kādam iekustinātājam jeb kustības pirmavotam - un tas ir Dievs.
5)gradācija. Esošās lietas un parādības ir vairāk/mazāk labas vai pilnīgas. Ja pastāv pati salīdzināšanas iespēja, jābūt arī vispilnīgākajai esamības formai, no kuras atvasināmas visas pārējās. un tas ir Dievs.

# | view all comments


Reply

No:
( )Anonīms- ehh.. šitajam cibiņam netīk anonīmie, nesanāks.
Lietotājvārds:
Parole:
Temats:
Tematā HTML ir aizliegts
  
Ziņa: