Nobraucienā ātrums ir tikai galvenais mainīgais ļoti sarežģītā vienādojumā, kas nepātraukti jārisina, braucot lejup. Man ik sekundes daļu ir jākontrolē trajektorija, kuru ierobežo ne tikai nepātraukti mainīgais ātrums, bet arī trases slīpums, reljefs (t.sk. pārskatāmība) un sniega stāvoklis, laika apstākļi, pieredze, nogurums, dēļa īpašības un dēļa kanšu stāvoklis (asums), pretvējš, inerce. Trajektorijas izvēlei papildus jāņem vērā katra priekšābraucošā vismaz divas visticamākās trajektorijas (slēpotājus noprognozēt ir grūtāk nekā dēļotājus), taču jāierēķina rezerve arī ekstrēmai bremzēšanai, ja priekšābraucošais izdara kaut ko iepriekš neierēķinātu. Baudu sniedz tie brīži, kad izvēloties piemērotu trajektoriju, ātrumu vari būtiski kāpināt, neapdraudot sevi un pārējos.
kinskis / 3. Februāris 2011@22:50 |