- Rīga - Berlīne as Tesla M3, kārtējā atskaite
- 3.9.24 08:48
-
Šoreiz braucu ar atstrādātu shēmu: lādēties Ionity pēc maksimuma. Nopirku to "Passport" tarifu iekš app (un uzreiz cancel, lai nekāš naudu) un tad uzlāde Panevežā, tad Kaunas, tad tukšums - uz Greenway iekš Suwalki un Nagoszewka (aiz Ostrow Mazowiecka), tad Warsaw Supercharger (kā nu bez tā) - tur var ieiet iekšā Tesla veikalā (un pačurāt kulturāli). Daži saka ka arī bez maksas kafiju varot padzert.
Tad Ionity pie Strykow, kur ļoti ērti ir abās ceļa pusēs lādētājs, un tā patiešām tikai savus simts metrus nobraucot no lielceļa. Tā, kā vajadzētu būtu visiem un visur. Šeit gan bija diezgan aizņemts, no 4 lādētājiem viens offline, priekšā jau divi auto lādē, un es tad trešais. Kamēr lādējos es, kādas 3 vai 4 auto bija piebraukuši, ar lielām cerībām mēģina pie tā bojātā lādētāja stāties, un aplaužas. Neviens uz support nezvanīja, cik manīju. Vienkārši devās tālāk. Iespējams tuvumā ir kādas alternatīvas. Varbūt tas pats Ionity pāri ceļam.
Braucot cauri Varšavai redzēju drausmīgu sastrēgumu uz ceļa pretējā virzienā. Viens no stratēģiskiem brauciena punktiem būtu izdomāt kā izbraukt Varšavai cauri stundā kad ir mazāk auto. Un Varšava ar to lielceļu cauri pilsētai ir konkrēti nolažojusi. Ap-ved-ce-ļu!!!
Tad nakšņojām viesnīcā netālu no Strykow.
Agri no rīta tad: 2 stundas līdz Poznaņas Ionity, tad vēl 2.5 stundas līdz Swiecko Ionity, paskatamies vai ir mega sastrēgums uz robežas: sastrēguma nav, un esam bez aiztures Vācijā iekšā, kas principā ir gandrīz vai mērkaķa ātrumā.
Kopumā ceļš bija viegls, abas dienas spīdēja saule, nekādi ekscesi negadījās. Pa ceļam satikās apmēram 2-3 dīvainīši (kas apdzen jocīgā manierē). Jocīgs moments: uzlādējos Suwalkos tā lai līdz Warsaw Supercharger tiek ar apmēram 30% atlikumu. Bet tad kad sāk pa to lielceļu dudināt tā ap 130-140 km/h, tad Tesla atlikumu sāk birdināt zemāk un zemāk, līdz ap Ostrow Mazowiecki tuvojoties prognozē atlikumu 0% un sāk brīdināt. Tad nācās iegriezties daudz pārbaudītajā Nagoszewka Zajazd punktā palādēt biški. Īstenībā atlikuma biršanas fenomens turpinājās arī aiz Varšavas: tur ātrumi atkal pieaug, un uz ceļa dudina tā ap 150-160 km/h, un prognozētais atlikums rūk. Kas interesanti, aiz Pozaņas (otrā rītā) jau sanāk satikt auto braucējus kas tā ap 180-190 km/h velk (laikam ietekmējušies ar bez-ierobežojumu Vācijas autobāņa tuvumu) un patēriņš jau atkal uzaug.
Ir tā, ka no Rīgas līdz Kauņai sanāk braukt samērā pieticīgā ātrumā, un auto pierod pie ļoti neliela patēriņa. Tikko esi Polijā, patēriņš ievērojami pieaug. Un jo tuvāk Vācija, jo lielāks ātrums skrējējiem uz lielceļa.
Ar Greenway man lādēties ir neizdevīgi - cena pavisam nedraudzīga palikusi.
Ionity ir samērā nejēdzīgs billing: katru reizi rezervē 40 eiro un tad atskaita atpakaļ savu "refund", bet ne pārāk naski. Sanāk tālbraucienā lādējoties tāds diezgan nopietns apgrozījums uz kartes.
Greenway savukārt naudu paņem dienas beigās (agrāk bija tikai mēneša beigās, bet nu menedžē risku). Bet sarēķināt dienas beigās, bez priekšapmaksas, ir ļoti laba stratēģija, ērti visiem.
P.S. Ionity/Shell pie Poznaņas kakao bija garšīgs: bet Swiecko Shellā kakao draņķīgs. Un sieviešu tualete slēgta ar atslēgu. Bet es noprotu kāpēc: tur maukas ceļa malā spieto un gan jau ka ateju aizdirš.