Faith Club
Faith Club
- Claude 3.5 Sonnet
- 2024.10.30, 10:39
- Nolēmu pamēģināt Claude - visi slavē, un apgalvo ka OpenAI stagnē. Nē, nemaz tik ģeniāls Claude nav. Domā, ka ja cilvēks saka "es pārtraucu dzert", cilvēks tiešām pārtrauks dzert. (Hmm, piemirsu izdarīt šo pašu ar GPT 4o - kautkad, kautkad.)
w: I'll try that "explain a joke" experiment now. Is it ok?
c: Yes, I'm happy to help you analyze and explain jokes. What joke would you like to examine?
( ... tālāk ... )
-
2 rakstair doma
- Rīga - Berlīne as Tesla M3, kārtējā atskaite
- 2024.09.03, 08:48
- Šoreiz braucu ar atstrādātu shēmu: lādēties Ionity pēc maksimuma. Nopirku to "Passport" tarifu iekš app (un uzreiz cancel, lai nekāš naudu) un tad uzlāde Panevežā, tad Kaunas, tad tukšums - uz Greenway iekš Suwalki un Nagoszewka (aiz Ostrow Mazowiecka), tad Warsaw Supercharger (kā nu bez tā) - tur var ieiet iekšā Tesla veikalā (un pačurāt kulturāli). Daži saka ka arī bez maksas kafiju varot padzert.
Tad Ionity pie Strykow, kur ļoti ērti ir abās ceļa pusēs lādētājs, un tā patiešām tikai savus simts metrus nobraucot no lielceļa. Tā, kā vajadzētu būtu visiem un visur. Šeit gan bija diezgan aizņemts, no 4 lādētājiem viens offline, priekšā jau divi auto lādē, un es tad trešais. Kamēr lādējos es, kādas 3 vai 4 auto bija piebraukuši, ar lielām cerībām mēģina pie tā bojātā lādētāja stāties, un aplaužas. Neviens uz support nezvanīja, cik manīju. Vienkārši devās tālāk. Iespējams tuvumā ir kādas alternatīvas. Varbūt tas pats Ionity pāri ceļam.
Braucot cauri Varšavai redzēju drausmīgu sastrēgumu uz ceļa pretējā virzienā. Viens no stratēģiskiem brauciena punktiem būtu izdomāt kā izbraukt Varšavai cauri stundā kad ir mazāk auto. Un Varšava ar to lielceļu cauri pilsētai ir konkrēti nolažojusi. Ap-ved-ce-ļu!!!
Tad nakšņojām viesnīcā netālu no Strykow.
Agri no rīta tad: 2 stundas līdz Poznaņas Ionity, tad vēl 2.5 stundas līdz Swiecko Ionity, paskatamies vai ir mega sastrēgums uz robežas: sastrēguma nav, un esam bez aiztures Vācijā iekšā, kas principā ir gandrīz vai mērkaķa ātrumā.
Kopumā ceļš bija viegls, abas dienas spīdēja saule, nekādi ekscesi negadījās. Pa ceļam satikās apmēram 2-3 dīvainīši (kas apdzen jocīgā manierē). Jocīgs moments: uzlādējos Suwalkos tā lai līdz Warsaw Supercharger tiek ar apmēram 30% atlikumu. Bet tad kad sāk pa to lielceļu dudināt tā ap 130-140 km/h, tad Tesla atlikumu sāk birdināt zemāk un zemāk, līdz ap Ostrow Mazowiecki tuvojoties prognozē atlikumu 0% un sāk brīdināt. Tad nācās iegriezties daudz pārbaudītajā Nagoszewka Zajazd punktā palādēt biški. Īstenībā atlikuma biršanas fenomens turpinājās arī aiz Varšavas: tur ātrumi atkal pieaug, un uz ceļa dudina tā ap 150-160 km/h, un prognozētais atlikums rūk. Kas interesanti, aiz Pozaņas (otrā rītā) jau sanāk satikt auto braucējus kas tā ap 180-190 km/h velk (laikam ietekmējušies ar bez-ierobežojumu Vācijas autobāņa tuvumu) un patēriņš jau atkal uzaug.
Ir tā, ka no Rīgas līdz Kauņai sanāk braukt samērā pieticīgā ātrumā, un auto pierod pie ļoti neliela patēriņa. Tikko esi Polijā, patēriņš ievērojami pieaug. Un jo tuvāk Vācija, jo lielāks ātrums skrējējiem uz lielceļa.
Ar Greenway man lādēties ir neizdevīgi - cena pavisam nedraudzīga palikusi.
Ionity ir samērā nejēdzīgs billing: katru reizi rezervē 40 eiro un tad atskaita atpakaļ savu "refund", bet ne pārāk naski. Sanāk tālbraucienā lādējoties tāds diezgan nopietns apgrozījums uz kartes.
Greenway savukārt naudu paņem dienas beigās (agrāk bija tikai mēneša beigās, bet nu menedžē risku). Bet sarēķināt dienas beigās, bez priekšapmaksas, ir ļoti laba stratēģija, ērti visiem.
P.S. Ionity/Shell pie Poznaņas kakao bija garšīgs: bet Swiecko Shellā kakao draņķīgs. Un sieviešu tualete slēgta ar atslēgu. Bet es noprotu kāpēc: tur maukas ceļa malā spieto un gan jau ka ateju aizdirš.
-
5 rakstair doma
- 2024.08.22, 10:49
- Kapitālismā ir divi drausmīgi postulāti, no kuriem ļoti daudzas mūsdienu bēdas aug.
1) Uzņēmumam ir nepārtraukti jāaug. Ja tu neaudz, tu mirsti.
Sekojoši, uzņēmumu vadība lien no ādas ārā lai izdomātu visādus dīvainus gājienus lai tikai palielinātu savu tirgus daļu, bieži vien sadiršot savu pamatkompetenci, un padarot pircējus nelaimīgus.
2) Uzņēmuma peļņas procentam ir nepārtraukti jāaug.
Uzņēmumi meklē visus veidus kā izmantot lētākas izejvielas, ieviest lētākus (un mazāk kvalitatīvus) ražošanas procesus, veidus kā pārdot mazkvalitatīvu produktu par lielāku naudu.
Tā vietā lai mierīgi tirgotu labu produktu, savā tirgus nišā, bez stresa un ar apmierinātiem pircējiem, uzņēmumi plēšas vai pušu lai iesmērētu tev nekvalitatīvu sūdu. Tas ir kapitālisms.
Kopā to sauc par enshittification.
-
30 rakstair doma
- 2024.08.21, 09:35
- (muguras, kakla) masāža ir liels spēks. pēc tam arī miegs dziļāks, var labāk izgulēties.
ja (kad) es atkal iešu terapiju, noteikti gribētu darīt tā: vispirms masāžas sesija, un tad terapijas stundiņa. pēc (kakla) masāžas ir vieglāk runāt. vieglāk kaut ko pateikt.
-
0 rakstair doma
- 2024.07.08, 11:53
- Biju apmeklēt Lampu. Nepaliku apmierināts: sajutos svešs [šajos dzīves svētkos].
Staigā skaties, viss lieliskā līmenī, tehniski brīnišķīgi, lieliski saorganizēts, tēmas arī it kā interesantas: bet karalis ir kails. Pārāk skaidra plaisa starp runāšanu un darīšanu.
Festivāls: viss notiek.
Cēsu pilsēta: kas? ko? kur? stāvlaukums festivāla viesiem? pirmā dzirdēšana. (visas stāvvietas aizsistas, pašvaldības policijai riktīga algas diena)
Kā Latvijas valsts pārvaldes modus operandus: milzīga vēlme smērēt papīrus, gudri izrunāties, bet nevēlas kaut ko darīt reālu. Visa festivāla zemstraume, kā rīkoties pret valsts pārvaldes nevēlēšanos kaut ko darīt.
Un sarunās es nedzirdēju risinājumu.
***
Sašķeltība sabiedrībā. Plaisas starp paaudzēm. ASV piemērs: prezidenta kandidāti vecūkšņi tipa Tramps (78), Baidens (81) atsakās pakāpties malā, turas pie varas, plēšas pie varas. Tie kam vara, no tās ar labu neatkāpsies. Varu būtu jāatņem: tikai vardarbīgā veidā viņus varētu nogrūst no siles. Bet kaut kā mēs (mana paaudze) neesam spējīgi šo protestu veikt.
Vai trūkst vēlēšanās? Vai trūkst varēšanas? Nesaprotu.
-
4 rakstair doma
- 2024.07.02, 16:57
- Starp citu, Tesla tā vietā lai kičītos un mēģināt lekt augstāk par dirsu ar Full Self Driving (FSD) varēja iesākt ar ceļa zīmju un atļautā braukšanas ātruma atpazīšanu. Vislabākais FSD būs atsēdies sūdos, ja vilksies uz 50 tur kur atļauts 90, un otrādi, mauks uz 90 tur kur ir zīme 70.
(Parasti gan viņš vairāk spiež uz to lēnāko - neatpazīst laika ierobežojumus ātruma zīmēm, neatpazīst krustojumus, aiz kura ierobežojums beidzas, utt utjp.)
-
0 rakstair doma
- 2024.06.29, 12:42
- Neliela atskaite par braucienu no Berīnes uz Rīgu, 19.07-20.07.
Šoreiz stratēģija bija tāda: izmantot daudz Ionity lādētājus. Nopirku viņu "passport" tarifu, un uzreiz cancel, tb tāds viena mēneša maksājums.
Braucu caur Lomžu, nakšņoju Suwalkos. Izbraucu no Berlīnes ap 6:00, ierados Suwalkos ap 16:00.
Lomžas apbraukšana joprojām kauna traips, un ceļi tur vienām ir baisi, šoreiz netriecos cauri pilsētai bet gan apmetu loku.
(Tas, ka līdzekļus lielceļa būvēšanai nozaga bebri no tuvējā "Biebrzański Park Narodowy" ir vairāk nekā skaidrs.)
Lādēšanās vietas: simboliska lādēšanās Swiecko Ionity.
Tad, Poznaņas Ionity. Piebraukšana tur ir OK, bet lai tiktu atpakaļ uz lielceļa, tāda cilpa uz 10 minūtēm, diemžēl.
Ja nebūtu Ionity tarifs, labāk izvēlētos apstāties BP Niepruszewo ar Greenway.
Dodoes tālāk, tad nedaudz aiz Strykow, tur divi Ionity, viens Varšavas lielceļa pusē, otrs Poznaņas virzienā. Šis gan ir perfekts apstāšanās punkts. Perfekts.
(Bet, mistiski kā uz austrumiem no Lodž/Strykow ir pilnīgs un absolūts Ionity tuksnesis: līdz pat Kauņai vienkārši nulle.)
OK. Braucot atzīmēju kā Tesla prognozētais range un reālais atlikums par 10% atšķiras - ja auto sola ka iebraukšu lādēt ar 25% atlikumu, ierodos ar 15%. Ja sola 30% atlikums, ierodos ar 20%. Tas nedaudz krīt uz nerva un mērķēt ierasties tā ap 10% atlikumu pavisam nesaista.
Nākamā uzlāde: Varšavas Tesla Supercharger North ar saviem 14 staļļiem. Iebraucot gandrīz visi aizņemti, reāli, tikai 3-4 brīvi, cilvēki tik brauc un vienojas klāt un nost. Mašīnas tā ka ņudz.
Nopērku vietējā veikalā Biedronka (bizbizmārīte) šo to apēst. Interesanti, Polijā ir divas konkurējošas veikalu ķēdes, Biedronka, un Žabka (vardīte). Par Biedronka es vēlos piebilst, ja to "d" apmet otrādi, var izlasīt "Biebronka": t.i., bebri maskējas.
Brauciens cauri Varšavai nebija tik traks kā citu reizi, bet strēga riktīgi vietās pirms ceļš sadalās uz Bialistok virzienu un to otru virzienu. Un pēc tam salīdzinoši brīvs ceļš. Secinu, ka tā vieta kur auto ir jāpārkārtojas un jāizlemj, vai šoreiz pa ziemeļu virzienu, vai pa dienvidu apvedceļu braukt, cilvēkiem jauc galvu.
Uzlādēju pietiekami lai tiktu līdz Suwalkiem (uz to Greenway lādētāju pie Suwalku Kaufland), dudinu, bet tad izlemju piestāt pie Ostrow Mazowiecka (Nagoszewka Greenway) lādētāja, kafija, tualete, ziņa naktsmāju saimniekiem precizējot ierašanās laiku.
Un tad dudinam, apbraucam Lomžu nolādot bebrus, dudinam atkal. Ja Varšavā bija +33 °C, tad Suwalkos staigā tumši mākoņi, ir vējains un pavēss.
Ja gribētu maksimizēt dienā nobraukto stundu skaitu, varētu naktsmājas meklēt Kauņā vai Panevežā. Bet Suwalkos naktsmājām ir ļoti labs cenas/kvalitāte rādītājs.
Izguļos, no rīta nesteidzīgi savācos, dodos tālāk. Lietuvas robeža pienāk negaidīti ātri: bet tur milzīga rinda ar smagajiem, saiet divas joslas kopā, robežsargi (vai muitnieki?) vērīgi lūr un dažiem smago šoferiem arī apskata dokumentus. Vieglie gan fiksi ielien priekšā, un minūtes laikā esmu jau Lietuvas pusē.
Atkāpe par robežu: tas kas darās Vācijā no Polijas iebraucot ir vispār drausmas, kā tie sušķa friči nobloķējuši lielceļu un tad desmit kilometrus lielceļš velkas ar 10km/h ātrumu, saiet divas joslas vienā, un jābrauc garām smirdīgam mobilajam kontroles punktam, tas ir nožēlojami. Vācieši, protams, meklē visādus imigrantus un bēgļus un spiegus, nu lai jau.
Esmu priecīgs, ka izpalika mokošais ceļš no Bialistokas līdz Lietuvas robežai ar tām draņķa mazajām pilsētiņam un radariem pie katra krūma.
Un, tad noslēdzošais posms, klusām dudinam cauri Lietuvai. Pilns ar radariem, gan foto, gan vidējā ātruma. Apstājos Kauņas/Garliawa Ionity, bet varēju arī nestāties: uzlādes pietiek līdz Panevežas Ionity.
Panevežas Ionity ļoti jauks, tieši lielceļa apļa malā, šeit lādējo tā lai pietiek līdz Rīgai un arī tā ar rezervīti, lai nav uzreiz jālādē ierodoties.
(Bet Rīgā tagad ir lieliskas uzlādes iespējas, Elektrum, e-mobi/Mobilly, Eleport un Virši, nav vairs pavisam ne tā kā pirms 3 gadiem, kad centrā bija tikai daži e-mobi lādētāji un vēl viens Elektrum netālu no Nacionālās bibliotēkas. Ļoti žēl ka Satekles ielas stacijā Viršiem saskādēja to jauno lādētāju.)
P.S. Poļi gan vienu lietu varētu izdarīt: aizliegt smagajiem apdzīt vienam otru. Viens velkas ar 80 km/h, otrs ar 85 km/h apdzen, un aiz šiem viss ceļš, kas varētu ar 140 braukt, bloķēts.
-
6 rakstair doma
- 2024.06.08, 10:24
- Vācijā tādas ziņas, ka pieprasījums pēc e-auto ir spēcīgi nokrities. (Pārējās Eiropas valstīs gan vēl ne.)
Interesanti par benzīna cenām, pirms gada (pusotra) benzīns bija ap 2 eiro litrā. Tagad kādi 1.70 €/l. Benzīnniekiem (ICE) business as usual.
Bet ja gribētu tā kārtīgi e-auto kustībai dot ceļu, benzīnam cenu varētu pacelt uz 3 €/l, bet elektrībai cenu kaut kā turēt ap 20 centi/kWh.
-
37 rakstair doma
- 2024.05.25, 12:59
- Noskatījos Netflix to Atlas sci-fi. Nav tā ka baigi svaigi un atklāsmju pilni, bet viena doma man radās:
Nākotnē būs pilns ar silicon-based AGI life-form, kuri dzīvo miljoniem gadu ilgi, un ir šausmīgi, šausmīgi nogarlaikoti, dzīves apnikuši un izbesījušies. Būs gan jau visādi matrioska brain, kas pārvērš zvaigžņu (vai melno caurumu) jaudu par computation, un domā ļoti dziļas domas, bet būs arī vidējā līmeņa AI, kuri nav īpaši gudri, bet kuru dzīves ilgums ir neierobežots - kopē tik savu softu uz kādu jaunu procesoru, un turpina domāt un eksistēt.
Šobrīd, un visās media, filmās un stāstos, cilvēki runā par transient state, par pārmaiņu laiku, jo tas ir kad interesantas lietas notiek. Bet vienmēr arī iestājas permanent state, kad nekas īstie nemainās, procesi rit, bet bez krasiem notikumiem un pavērsieniem.
-
9 rakstair doma
- 2024.05.23, 12:39
- Noskatījos Netflix "The Antisocial Network" par 4chan, dibinātājiem, un sacelto jezgu. Vispār diezgan traki.
Tauta "for the lulz" postē visādas fašistiskas tēmas, bet jau gandrīz otrajā IRL satikšanās reizē visa istaba pilna ar bona-fide neonacistiem kas sāk "sieg heil" mētāt. 4chan: surprised pikachu face.
For the lulz iet tālāk un sāk postēt visādas absurdas teorijas par un ap Trampu. Bet, elektorāts izrādās pavelkas, Trampu ievēl. Un kad jāpārvēl atkal, mauc "stop the steal", ielaužas kapitolijā, utt, utt, labticīgais elektorāts.
-
0 rakstair doma
- 2024.05.02, 10:41
- Ietestēju spargeļus. Kaut kā ne īpaši. Bet sparģeļu urīns, tas tiešām ir kaut kas. It kā rajonā būtu uzsprāgusi kanalizācijas truba.
-
0 rakstair doma
- 2024.03.26, 18:44
- Es nenodarbojos ar fiziku, un arī pārāk daudz nepētu par tēmu, bet kautkādus dažus video noskatoties, man radās sajūta, ka kosmosā attiecības ar laiku, gaismas ātrumu un kosmosa izmēriem nav īsti skaidras. Relatīvistiskā ātrumā laiks rit lēnāk, un gaismas ātrumā apstājas: dīvaini, vai ne? Kosmoss ir lielāks, nekā gaisma saprātīgā laika periodā var izceļot, un lielāks, nekā laiks pagājis (mēs domājam, ka pagājis) kopš big bang. Vienā video runāja kas notika kurā "big bang" femtosekundē, bet es šaubos ka tajā brīdī laiks skaitījās tā, kā mēs to iedomājamies.
-
15 rakstair doma
- 2024.03.06, 13:42
- Viena no manām top filmām ir Die Hard. Īpaši patīk tā aina kur mārketinga mērglis izstieptiem zobiem iedzer kolu no glāzes. Tāds preteklis. Un tad šāviens. Perfekti noiet.
-
1 rakstair doma
- 2024.02.26, 13:54
- Liene Linde - "Melnais samts"
Piekrītu recenzentiem, kas saka ka tā filma "paliek ar tevi". ( ... tālāk ... )
-
7 rakstair doma
- 2024.02.21, 10:27
- Izpratne par to a enerģija ir nauda, un naudai ir jābūt izteiktai enerģijas izteiksmē kļūst arvien tuvāka.
No Doomberg epasta:
What nearly all market observers get wrong is the nature of the relationship between energy and the economy. Most view energy as an input into economic activity, as though its contribution to gross domestic product (GDP) is no different than the other measurable goods and services that go into that important calculation.
[...]
Energy is not an input into the economy, IT IS THE ECONOMY. Humanity organizes its economic activities to ensure a steady growth in the extraction and exploitation of primary energy because energy is life, standards of living are defined by how much energy is available to be exploited, and all humans everywhere are perpetually seeking a higher standard of living.
(Doomberg gan es nelasu, žēl naudas. Un arī tāds dīvainais prieks par to ka "davai kurinam ogles, pumpējam naftu" man ir svešs. Man ir naids pret Vācijas "energiewende" tuvredzību, un to cik nožēlojama bija zaļo loma apstādinot atomelektrostacijas. Bet nafta un ogle nav atbilde.)
-
3 rakstair doma