Comments: |
Gribēju rakstīt, bet aprāvos. Es nezinuko iesākt ar tādiem kā mz, jo liekas, ka kaut kas nav kārtībā. Ka notiek viss par lēnu un, ka nav progresa. Bet laikam jau logopēds tur ņipričom. Eh, bija man viegli, jo meita ir mm līdzinieks runāšanā.
viņš pēdējā pusgadā ir milzīgi progresējis. vārdu krājums no dažiem desmitiem uz dažiem tūkstošiem. no nesadarbošanās uz sadarbošanos. viņš tikai vēlāk sāka. arī izruna ļoti attīstās.
Es jau tieši par to izrunu. Vārdu klāsts pat var būt milzīgs, bet, ja saprot mazo tikai radi, tad liekas, ka viss ir ļoti slikti :( Pie kam, spītīgi atsakās izrunāt pareizi vārdus, runā kaut kādā bēbīšvalodā, lai gan prot visas zilbes un burtus un visu saprot utt.
ikdienā lietojamos vārdus viņš izrunā diezgan pareizi. lielākā daļa no viņa sacītā ir saprotama. tie nesaprotamie ir reti lietojamie, garie un svešvārdi. tie, par kuriem jāpabrīnās, ka viņš tādus zina. viņš normāli pasaka visu, kas saistīts ar parastajām bērnu tēmām, ēšanu, podu, dzīvniekiem, drēbēm. tas, ka viņa sacīto "ekvatoru" vai "krēslu" (to, kas vakarā aiz loga) saprotu tikai es, man neliekas nekas briesmīgs, jo ikdienā mēs to neapspriežam un tā nav bēbīšu tēma.
Ā, tad Tev tomēr cits stāsts. Tad jau mazais zina ļoti daudz. :) Es par ko citu.
es domāju, ka mz attīstās mazliet pa citu ceļu. viņš vēlāk sāka runāt, tāpēc viņam vēl daudz jāvingrinās. ierobežotās runāšanas spējas es cenšos kompensēt ar zināšanām. viņš nesaka "putniņš čiv čiv", bet saka "tāķis" (stārķis), badūdis (balodis), vāna, papaiis (papagailis), denis (dzenis) un tā tālāk. kukaiņa vietā viņš saka vaboe, māīte, sijāzis, pāe (spāre) un tā tālāk. nerunājot par to, ka viņš pazīst visus burtus, ciparus, 2 valodās skaita līdz 10, izprot skaitu līdz 3, mazliet izprot saskaitīšanu, vairākus desmitus vārdu pazīst pēc izskata (ja viņam priekšā uzraksta "suns", viņš saka "suns").
es zinu, ko tu domā. tu domā par mātēm, kas gaida brīnumu. nu, dažas sagaida, bet citas sagaida nosūtījumu uz skolu bērniem ar garīgu atpalicību.
Skarbi, bet reizēm aizdomājos.
mz iekļaujas vispārējās normās un mailstoņos. kā mani informēja kāda ārste, normas minumums 2.5 gados ir 2 vārdu teikumi un 100 vārdi. bet tā kā viņš ir uzņēmis ātrumu, tad domāju, ka viss būs kārtībā. un es diezgan piedalos.
Es vairāk šo ierakstu sakarā domāju par pāris citiem pazīstamiem bērniem, kuriem tik labi viss neiet ar zināšanām. Bet, gan jau būs viss kārtībā. Nevar tak būt, ka bērnu ārsts nemanītu, ja kaut kas būtu ne tā.
līdz 4 gadiem ārsti saka, ka jāgaida. pēc 4 gadiem logopēdi saka "kur jūs bijāt agrāk". nesen lasīju pētījumu, ka bērna vārdu krājums visvairāk ļauj prognozēt bērna IQ tālākajā dzīvē. tā ka domājos esam uz pareiza ceļa. bet par tiem pazīstamajiem bērniem - nu katram savs ceļš ejams. tu vari vien pieteikties ciemos viņiem kaut ko mācīt :)
![[User Picture]](http://klab.lv/userpic/139015/11375) | From: | de |
Date: | 12. Septembris 2012 - 13:12 |
---|
| | | (Link) |
|
man profesionāla interese, drīkst? vai, un kā, viņš saskaņo lietvārdus un īpašības vārdus/skaitleņus? mani pēdējā laikā drusku pārsteidz, cik spoži mēs, latviski runādami, ar to tiekam galā, tak jau deklinācijām dažādas galotnes, un tā...
pagaidām viņš saka "mamma prieciga, Ansis prieciga". man liekas, viņš ir tajā stadijā, kad pārsvarā cenšas iztikt ar citur dzirdētiem teikumu gabaliem un savus vēl neveido. bet paldies par ierosinājumu, pavērošu :)
pavēroju un padomāju. ir tā, ka katram vārdam tiek iegaumēta viena forma. katram cita. nāc! atdūd, nedūšu, mans! paņēma! īsita! mana kārta! gultā. podiņā. galda (ar nozīmi uz galda). maizīti, pienu, ūdeni. Ansītim! tās formas nosedz diezgan lielu spektru. katrs tāds vārds vienā formā tiek lietots diezgan ilgi, pēc tam piesardzīgi tiek kaut kas darināts. ņem, paņēma, paņemšu.
![[User Picture]](http://klab.lv/userpic/139015/11375) | From: | de |
Date: | 12. Septembris 2012 - 17:46 |
---|
| | | (Link) |
|
šausmīgi interesanti! respektīvi, viņam jau ir ķieģelīšu (neveiksmīga metafora, zinu) komplekts un itin daudz instrumentu, un viņš tev acu priekšā ar to visu sāk darboties, t.i., no komunikatīvām zīmēm rada precīzu un izsakošu valodu! novēro vēl, lūdzu, un pastāsti, labi? es savā laikā pierakstīju maz un šito posmu vispār palaidu garām. | |