05 Decembris 2006 @ 14:06
 
Sadomāju, ka jāaiziet papriecāties par šābrīža aktualitāti  sabrauktajiem gājējiem "vienā no lielākajiem dienas laikrakstiem". Jau gara acīm redzēju ko līdzīgu kā toreiz, kad apkaroja autovadītājus-dzērājus - pa visu pirmo lapu mells laukums, uz tā milzu burtiem "Šogad gājuši bojā jau 499* gājēji!" un Pēdējā lapā stūrītī iespiests "* - Kad laikraksta numurs jau bija parakstīts iespiešanai, redakcijā saņēmām ziņu, ka nobraukts 500. gājējs. Apsveicam laimīgo autovadītāju un lūdzam zvanīt pa tālr. XXXXXXX, lai vienotos, kad viņš varēs saņemt balvu." Taču pirms tam sagadījās tikt pie alternatīvā "viena no lielākajiem dienas laikrakstiem". Un tur skatienam patrāpījās sekojoša statisktika:
Bojā gājušo  gājēju skaits:
2002. - 21
2003. - 34
2004. - 17
2005. - 22
2006. - 18
(dati no Valsts policijas)
Jāpiebilsts, ka te nav īpaši norādīts, ka tie visi miruši CSN dienakts tumšajā daļā slikti apgaismotos ceļa posmos, droši vien, tur pat klāt ir arī  tie, kas šķēršojuši ielu pie sarkanās gaismas, vai kam pārbraukuši autovadītāji uz gājēju pārejām un ietvēm.
Aļo, ļūģī! Vai mēs te tagad cepjamies par 20 gab./gadā neveiksmīgiem  ekstrēmās atpūtas cienītājiem? Salīdzināšanai - "Šoziem Latvijā nosaluši 37 cilvēki" (www.naba.lv 2004.gada 1.janvārī, imho līdz ziemas beigām to skaits droši vien vismaz dubultojās). Droši vien tik pat daudz mirst arī no nepietiekama uztura. Atšķirībā no pēdējām divām statistikas kategorijām, pirmajiem, t.i.  gājējiem bija izvēles iespēja. Taču viņi, lai arī labi informēti izvēlējās to, ko izvēlējās.
Saprotu, saprotu. Progresīvā cilvēce nespēj mierīgi noskatīties, kā kaut kas notiek nepareizi, tā pēc visiem jāsadodas rokās utt. kā klasiķim tekstos tekts. Protams, neviens neies sadoties rokās par visādiem švaļiem, labāk par kaut ko spīguļojošu, kam var uzdrukāt virsū savu  logotipu.
Bet laiks iet, un līdz ar laiku mainās mode. droši vien arī cepties par atstarotājiem apniks un būs jāmeklē kaut kas cits. Jau pie laika ierosinu nākamo akciju rīkot sakarā ar pilsoņa N. paradumu urbināt degunu. Sabiedrība varētu apvienoties divās sabiedriskajās organizācijās. Viena cīnīties par to, ka urbināt degunu pilsonim N. jāaizliedz, jo tā viņš var salauzt pirkstu, varētu piesasistīt finansējumu no valsts budžeta, veidot informatīvo kampaņu lielākajos masu saziņas līdzekļos. Savukārt oponējošā grupa iestātos par pilsoņa N. tiesībām brīvi pašizpausties, arī piesaistot finansējumu, šoreiz no ārzemju mecenātiem un informatīvo kampaņu izvēršot konkurējošos informācijas avotos. Kā kulmināciju varētu sarīkot praidu ar abpusēju apmētāšanos ar ko nu kurš iepriekšējā dienā būs ēdis.
 
 
( Post a new comment )
[info]formica on 5. Decembris 2006 - 14:17
http://www.gaismaszime.lv/lat/atstarotaji/statistika

http://www.delfi.lv/news/national/politics/article.php?id=9370453

Ja Jums rodas kādi papildus jautājumi, lūdzam kontaktēties ar Aldi Lāmu aldis.lama@csdd.gov.lv
(Atbildēt) (Diskusija) (Link)
[info]fedrs on 5. Decembris 2006 - 14:25
Lai viņi paši tiek galā, kuram ir pareizāka statistikas veidošamnas metodika!

Enīvei tas nemaina uzstādījumu, ja cilvēks ir informēts, bet viņš rīkojas pretēji veselajam saprātam, tad tā ir viņa personīgā problēma. Bet sabiedriskā organizācija "Kukaiņu aizstāvība un citas vērtīgas aktivitātes" savu enerģiju varētu novirzīt produktīvākā gultnē, pemēram mīt pedāļus un griezt vienotajam elektrotīklam pievienotu dinamomašīnīti, tādejādi vairojot valsts enerģētisko neatkarību.
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
[info]formica on 5. Decembris 2006 - 14:29
personīgā problēma
nezkaapeec autovadiitaaji, kam "personīgā problēma" ir jākasa nost no radiatoriem, izraada klaju neapmierinaatiibu? :P
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
[info]fedrs on 5. Decembris 2006 - 14:31
Autovadītāji
Valmierā vakar, 4.decembrī, 1951.gadā dzimis autovadītājs nenovaldīja savu spēkratu, uzbrauca uz ietves un notrieca ratiņus, kuros atradās divus gadus vecs bērns, aģentūrai LETA pastāstīja Valmieras rajona Policijas pārvaldes Dežūrdaļā.
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
[info]formica on 5. Decembris 2006 - 14:35
Re: Autovadītāji
so? atbildot uz to, tauta protestee, pastaigaajoties vakaros pa celjmalaam bez atstarotaajiem? :P
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
[info]fedrs on 5. Decembris 2006 - 14:40
Nenovērsieties jaunkundz no būtiskā - kur un kā ekipētai tautai pastaigāties reglamentē Ceļu satiksmes noteikumi, kā ievērošanai tad arī būtu jāpievērš uzmanību tiem, kā pienākumos tas ietilpst, tā vietā lai kopā ar garlaicības māktām mājsaimniecēm pašapmierinātos imitējot vētrainu darbību presē.
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
[info]formica on 5. Decembris 2006 - 14:50
CSN
maza nianse- gaajeejs ir taads pats ceļu satiksmes dalībnieks, kaa jebkursh fuures vadiitaajs.. :P
________________________________________________________________




1.11. ceļu satiksmes dalībnieks — jebkura persona, kas atrodas uz ceļa vai tieši piedalās ceļu satiksmē;

1.9. ceļš — jebkura satiksmei izbūvēta teritorija (autoceļš, iela, prospekts, šķērsiela u.tml. teritorijas visā platumā, ieskaitot brauktuvi, ietves, nomales, sadalošās joslas un saliņas).





6. Katram ceļu satiksmes dalībniekam ir tiesības uzskatīt, ka arī citas personas ceļu satiksmes norisē izpildīs noteiktās prasības.

19. Diennakts tumšajā laikā ārpus apdzīvotām vietām, kā arī apdzīvotās vietās, ja ceļš nav pietiekami un vienmērīgi apgaismots, gājējiem, kas pārvietojas pa brauktuvi vai nomali, jālieto gaismas atstarotājs vai cits gaismu atstarojoša materiāla elements vai jātur rokā iedegts lukturītis.



(C) http://www.likumi.lv/doc.php?id=90585
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
[info]fedrs on 5. Decembris 2006 - 14:51
Un?
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
[info]formica on 5. Decembris 2006 - 15:03
un
vispaareejaa gaisotne ir taada, ka likumi nav jaaieveero, taapeec ik dienu kaads chins varees turpinaat regjistreet liikjus..

"Pagājušajā diennaktī uz Latvijas ceļiem gājuši bojā astoņi cilvēki....

Kā teica Rekšņa, minētajos negadījumos divi cilvēki gājuši bojā automašīnu avārijā. Pārējie ir notriekti gājēji un viens velosipēdists. Visi gājēji bijuši bez atstarotājiem. Trijos traģiskajos negadījumos liecinieki stāstījuši, ka cilvēki šķērsojuši ceļu tuvu braucošām automašīnām."

(C)http://www.tvnet.lv/auto/zinas/road_safety/article.php?id=4810145
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
[info]fedrs on 5. Decembris 2006 - 15:05
"likumi nav jaaieveero" - to tu teici.
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
[info]formica on 5. Decembris 2006 - 15:17
"kur un kā ekipētai tautai pastaigāties reglamentē Ceļu satiksmes noteikumi, kā ievērošanai tad arī būtu jāpievērš uzmanību tiem, kā pienākumos tas ietilpst" (C)


probleema ir taa, ka dazhi celju satiksmes daliibnieki, tb, gaajeeji CSN neieveero; vismaz CS Negadiijumu upuru proporcija un tie paaris dienishkjie liikji par to liecina..

(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
[info]fedrs on 5. Decembris 2006 - 15:22
Uz sitiena varu nosaukt BMW (valsts numurs FZ7270) un Bentley (valsts numurs AG7270), kā arī kaut kādu Mercedes kupeju (numuru neiegaumēju), kas šobrīd novietoti uz ietves Mārstaļu ielā, tāpēc apgalvojums, ka tie ir tikai gājēji, kuri neievēro, ir klaji tendenciozs.
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
[info]formica on 5. Decembris 2006 - 15:26
klaji tendenciozs
jaa, BUUTU tendenciozs, ja konkreetajaa gadiijumaa teema nebuutu par to, "kur un kā ekipētai tautai pastaigāties".. ;P)
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
[info]fedrs on 5. Decembris 2006 - 15:28
Tēma nav par gājējiem, bet par pilsoņiem, kuri, atvainojiet, huiņoi stradajut.
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Link)
[info]mdog on 6. Decembris 2006 - 11:01
kaads nekrietns uzbrauciens autovadiitaajiem!
1. tur var tikai daljeeji novietot uz ietves.
2. tas tiek dariits, jo citaadi nav iespeejams ij nekaadi netraucee gaajeejiem
3. saliidzinaasim cik tur mashiinas staav ij cik gaajeeju shkjeerso pie sarkanaa(pie katra sarkanaa!) ielu audeeju un aspaazijas krustojumaa! proporcija buus 1:1!
:)
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
[info]fedrs on 6. Decembris 2006 - 12:58
1. Varēt jau var visādi, bet zīmes, kas tā ļautu darīt, tur nav. Savukārt deafultā auto jānovieto uz braucamās daļas paralēli ielai.

2. Ir galīgi garām, jo, ja nevari novietot tā lai atliktu noteikumos noteiktie 3m, nenovieto!
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
[info]mdog on 6. Decembris 2006 - 18:42
nuu, ja jau tik sherpi, tad man mosh spiest naher tos gaajeejus, kas vienmeer(uzsveru- VIENMEER ibo nav reizes dienaa, kad es tur braucot nebremzeeju un nesignalizeeju kaarteejam tirlinjam, kam piedraazt sho signaalu)) paarvietojas uz sarkano gaismu mineetajaa krustojumaa?
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
[info]fedrs on 6. Decembris 2006 - 18:46
Noteikti!
Vispār interesanti kāpēc CP par šitiem absolūti neinteresējas. Savā mūžā esmu dzirdējis tikai 3 reizes, kad pie sarkanā pāri gājējiem būtu uzsvilpts, turklāt 2 no tām bija vēl padomju laikos. Vai tik norīkojums uzpasēt gājējus policistiem navtāds kā sods par plostošanu darba vietā vai tamlīdzīgiem grēkiem.
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Link)
[info]divi_g on 5. Decembris 2006 - 14:31
Nav jau pirmā reize, kad masmēdiji neadekvāti "uzpūš" kādu jautājumu, pievēršos daudz mazāk uzmanības vienlaikus notiekošām citām, ne mazāk traģiskām lietām. Var pat teikt, ka tā diemžēl ir ikdienišķa parādība.
(Atbildēt) (Diskusija) (Link)
[info]fedrs on 5. Decembris 2006 - 14:40
Njā, diemžēl!
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Link)
[info]elfz on 5. Decembris 2006 - 15:31
(Atbildēt) (Diskusija) (Link)
[info]fedrs on 5. Decembris 2006 - 15:37
Tiesa! "Iecibojis" tā, ka trāpīgāk nemaz nevar.
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Link)