Comments: |
neizskatās tas niks pēc Dimitera. Lai nu ko, bet rakstīt labi un pareizi jau nu Kadis māk, ko par to spamotāju nevarētu teikt.
tu izlasi visu, ko viņš saka, viņš ar laiku pats atzīstas un sāk arī rūpīgāk rakstīt.
nu jā, moš būs bijis ieķēris
Šis stils nu nav ne ar ko citu sajaucams:
"paldies, Aivar . tev ir labi. to var just. tu esi prognozējams, taču vienmēr tradicionālas jēgas linčotājs. viens solis un arī geju atklāsme tev izrādīsies «apustuliska», jo tavs «dievs» (kādu tu to esi izdomājis), «pūš, kur gribēdams». tikai ne evaņģēliskās Gara brīvības virzienā, kas vienmēr ir kārtība. nekad man autoritātes nebūs sakņu nodīrātāji un Dieva svētītas vēstures degradētāji. Kristus tāds nebija. es arī tāds nebūšu. bet tu dzīvo pa skandināviskam. bačas tev nu atkal pilnas. apliciens vienmēr pacilā, ne? apliekamo vēl būs daudz, jo tādu «brrīvību» daudzi kristieši negribēs noturēt par brīvību. tavai brīvībai nav kāju. tā pati nestaigā. to pārnēsā. kā vīrusu."animan: 2007.10.31 05:30:17
From: | larva |
Date: | January 7th, 2008 - 01:37 pm |
---|
| | | (Link) |
|
kas ir "sakņu nodīrātāji"??
diez vai. Dirsu ar sakni salīdzināt nav ne atbilstoši, ne precīzi. Ko tad visa cilvēka būtība no dirsas izaug, vai?
skan jau perversi. Bet principā - protestanti un herētiķi. Ir Dimiteram arī tāds teksts: "Sēžu noskumis uz celma, drāžu lazdas zaru drūms".
jā, pareizi. tipa, tie, kas atsakās no baznīcas senajām saknēm.
jā, tas gan. Bet vienalga kaut kā jocīgi - "LPB gadījumā nekāda iejaukšanās orientācijas dēļ no valsts puses nav vajadzīga. tur pāris dekāžu laikā izstrādājusies sistēma vīriešu un jaunēkļu piegulēšanas jomā, kas darbojas perfektā slepenībā un vairumam ierindas pravoslāvu netraucē, kālab arī Virsgana kulta veidotājiem ir tādi panākumi." Tipa, viņš tur vairāk Vanaga virzienā nosliecas, bet Dimiters pats taču ir zvērināts pravoslavs.
kādā ziņā Vanaga virzienā?
nu pēc rakstītā liekas, ka viņš ir LELB atbalstītājs un tā. Bet tas varbūt tāds mānīgs priekšstats.
tas ir kā, tipa, it kā Vanagam piederētu autortiesības uz genocīdu pret gejiem?
tiem, kas nav baznīcā, Vanags varbūt saistās ar kaut ko ļoti konservatīvu. visi pārējie viņu lamā par pārlieku toleranci un kompromisiem ar valsts varu un cilvēktiesībām, diplomātiju (piemēram, būšanu kopībā ar Zviedrijas un Vācijas ļoti liberālajām "tipa" luteriskajām baznīcām, kas vairs nedarbojas saskaņā ar luteriskajiem kanoniem), kā arī par pārlieku baznīcas struktūru politizāciju. Viņa autoritārisms ieslēdzas, ja kāds traucē konformisma politiku. Vanaga pret-gejisms ir nodevas sabiedrībai - jāglābj baznīcas seja, jo mūsu sabiedrība vēl nav gatava gejiem mācītājiem.
ne taču, tur vnk pāris vietās viņš kritizēja LPB un labi izteicās par LELB, bet nē - vēlāk nosauc pravoslavus par "manu baznīcu" ta kā tas tāds pārpratums. Dīvaini, bet katra saruna ar ļoti daudziem Latvijas kristiešiem agri vai vēlu nonāk pie homoseksuālisma jautājuma, ar ko arī katra saruna tad beidzas. Neesmu LELBā, bet labi zinu, ja nebūtu Vanaga sadarbības, tad LELB nebūtu ko par elektrību samaksāt, lai kalpojumu noturētu ļoti daudzās baznīcās. Tas nu ir fakts, ka LELB nīkuļo un zaudē aizvien vairāk draudžu locekļu un fin.atbalsta. Protams, arī citi "tradicionāļi," bet LELB visvairāk. Tāpat arī zinu, kā Vanags ir atteicies no ļoti laba fin.atbalsta gabala tikai tādēļ, ka nevēlējās pieņemt attiecīgo luterāņu draudžu pretim prasītās reformas, tā ka nedomāju, ka viņš ir tas sliktākais konformisma piemērs. Un varbūt Tu nedaudz pārspīlē. Un par mācītājiem-gejiem - ja nebūtu protestantu ārkārtīgā vēlme pārdalīt ietekmes sfēras un atdalīties pašā sākumā, tad šādi jautāmumi nebūtu aktuāli - kā pie Katoļiem, kur mācītāja seksualitātei celibāta solījuma dēļ nav nekādas nozīmes.
nu labi. varētu jau vēl daudz runāt par to, ko nozīmē "nīkuļo" - vai baznīcas "nīkuļošanu" nosaka pēc tās finansiālā stāvokļa un locekļu skaita, vai arī pēc pasludinātā evaņģēlija skaidrības (Rubenis!OMFG!) un Kristum ticīgo skaita ('gribas smuki precēties baznīcā, kaut kam jau ticu, tāpēc jāistājas draudzē' OMFG!), bet šī saruna sāk kļūt pārāk politiska vai teoloģiska, nezinu. mani īstenībā neinteresē baznīcas iekšējās sīkumainības un meklēt tās skabargas, mani interesē kristietība kā personiska garīga prakse, galu galā.
pilnībā pievienojos. Tā tam pēc būtības arī vajadzētu būt. Tomēr, manuprāt, nedrīkstētu arī neņemt vērā šīs "skabargas" citādi tās vnk savairosies un pārņems visu tā, ka arī tā "personiskā garīgā prakse" cietīs, jo galu galā atkarīga no tās pašas baznīcas. Bet nu laikam kā vienmēr - jāmeklē zelta kompromiss utt.
btw. es esmu par celibātu mācītājiem, lai arī vispār pārliecināts protestants. vai nu kalpo sievai (un bērniem), vai draudzes locekļiem, šīs abas ģimenes apvienot ir grūti, sanāk kādu krāpt. šī paša iemesla dēļ, manuprāt, protestantismā ļoti klibo ikdienas prakse (meditācijas, lūgšanas, "mentori" utt.) kas pravoslāviem atkal ir ļoti augstā līmenī. | |