Zuzannas domas - [entries|archive|friends|userinfo]
Zuzanna

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

[19. Mar 2010|02:45]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Es šodien kopēju un apstrādāju Jaunāko ziņu rakstus māsas bakalaura darbam no 1931. gada. Man ir viedoklis par tā laika maketētājiem. Man nejēgā patika tā laika reklamščigu kreatīvs. Redzēju arī Peldētājas Zuzannas izrādes reklāmas. Tā nu ar visām šīm dīvainībām diena pagāja ļoti produktīvi un ātri. Un kas priecē - temperatūra nav pārsniegusi pat 37 grādus.
Linkir ko teikt?

Comments:
[User Picture]
From:[info]dooora
Date:19. Marts 2010 - 09:04
(Link)
maketētājus (vismaz pirms kara) sauca par kopotājiem ;)
From:[info]zuzanna
Date:19. Marts 2010 - 10:01
(Link)
Paldies par labojumu. Vienīgi bez paskaidrojuma lietojot šo amata nosaukumu, pieļauju, ka daudzi lasītāji nesaprastu, par ko ir runa.
[User Picture]
From:[info]dooora
Date:19. Marts 2010 - 10:11
(Link)
piedod, tas galīgi nebija domāts kā labojums. tas termins ir izgājis no aprites, bet man itin labi patīk. iespējams, ka vērts reanimēt. te tas arī garāmejot pieminēts.

Tu kopē „dzīvas” avīzes vai jau ieskanētus failus? Un kāds īsti ir tas viedoklis par 30-to gadu maketčikiem?
From:[info]zuzanna
Date:19. Marts 2010 - 10:45
(Link)
Liekas, ka tam terminam tajā laikā bija ciešāka saite ar praktisko darbības norisi. Šobrīd tehnoloģiju attīstības dēļ maketēšana bieži nav nekas vairāk kā eleganta datorpeles pārvaldīšana + laba divdimensiju laukuma izjūta (kas arī nav maz).
Man šobrīd ir gultas režīms, jo ārpus gultas varu pārvietoties tikai ar kruķiem, un, otrkārt, māsai neviens nav uzticējis avīžu oriģinālus, tāpēc sanāk, ka vienīgā iespēja darboties ar šo materiālu ir izmantojot LNB digitalizētos eksemplārus (piem., http://data.lnb.lv/nba01/JaunakasZinas/1931/p_001_jazi1931n055.pdf).
Mans viedoklis balstās bērnišķīgā izbrīnā par rakstu salikšanu un dalīšanu. Gribu domāt, ka tie, kas vairāk pazīstami ar pirmskara izdevniecību, zina arī izskaidrot, kā tas viss veidojies un kā tāda prakse iegājusies, bet es tikai brīnos.
Tajā pašā numurā, kas augstākminētajā saitē, pirmais lielais raksts "Ko rāda līdzšinējā maizes labības tirgus kārtošana" - paskat, kā tas raksts ir kopots pa stabiņiem jeb slejām, cik negaidīti tas beidzas 1. lappusē un cik ne pārāk viegli ir atrast tā turpinājumu 2. lpp pēc mazajām reklāmām.
Nezinu, kā notika arī reklāmas laukumu tirdzniecība, jo bieži šķiet, ka reklāmiņas mazās ir iekopotas starp rakstiem, lai nebūtu jāpārkārto lapas lielais izkārtojums.
Tad nu tas secinājums ir viens - lasītāji bija gudrāki, jo spēja atrast rakstu turpinājumus pat bez norādēm "turp. 2.lpp" vai "turp. no 1.lpp" un pat aizraujošās reklāmas neļāva tiem pazaudēties avīzes lasīšanā.
Un, protams, kā beigās izrādās, mans viedoklis ir nevis par tā laika maketētājiem, bet gan viņu darba rezultātu, ko vērtēju, kā lasītājs vulgaris.
[User Picture]
From:[info]dooora
Date:19. Marts 2010 - 10:51
(Link)
ehei, paldies!
man kap. druva taurē un sauc…

hackers counter system