- Par nacionālistiem runājot
- 4/28/06 02:08 pm
- Palasījos: http://klab.lv/users/ritvars/55947.h
tml
Nekad neesmu sapratis šito te nacionālismu radikālo baurošanu. Nu kāda jēga kādam varmācīgi kaut ko uzspiest(valodu, kultūru, dzīvesveidu), veikt kaut kādas represijas(vērt ciet skolas, iedot pases ar uzrakstu "citplanētietis"), vai mēģināt kaut kur aizdzīt ar saukli: "Tava vecmāte pieder slāvu kultūrai, pilsonību neesi dabūjis, tādēļ lasies atpakaļ uz tētu zemi). Viss ko ar šādām darbībām var panākt ir tikai radīt nepatiku un saliedēt "citplanētiešus" vēl vairāk kopā.
Cik nu man ir gadījies runāties ar dažiem krieviem, galvenais viņu arguments kāpēc viņi nemācās valodu, ir tāds, ka viņiem šī valoda nav nepieciešama, tad jau labāk iemācīties angļu, franču vai kādu citu no tām vismaz jēga lielāka. Un es viņus saprotu. A jēgu ta vajag radīt, nevis tikai naidu kurināt visu laiku. Neprasiet, nezinu kā, lai par to gudrāki vīri spriež.
Manuprāt jaunā paaudze ir labojusies. Manā mājas pagalmā visi krieveļi ar manīm tikai latviski runā. Viens mana vecuma paziņa agrāk runāja tikai krieviski un baidījās kādu latviešu vārdu teikt, a tagad šis ar visiem Latviešiem tikai latviski. Pārdevējas centrāltirgū tagad arī latviski saprot. Daudz krievu mācās latviešu skolās un augstskolās. Ja viņi grib saglabāt savu kultūru, lai saglabā. Vai tad kārtīgs latvietis pārvācoties uz Īriju neturpinātu saviem bērniem mācīt tēvutēvu valodu? Es domāju, ka viss iet uz labo pusi. Un pēc gadiem viss nomierināsies, līdz ar to arī nacionālisms aizies pa pieskari un nemeklēsim vairs ienaidniekus savā valstī pēc tautības principa, bet gan patiesos žuļikus, kas valsti izzog.
Es nezinu, man šitā visa etnisko nacionālistu ķengāšanās šķiet bezjēdzīga un sekla. Iespējams tas viss ir radies dēļ kāda negatīva atgadījuma dzīvē: "Ļaunais slāvu onkulis man sadeva pa šņukuru", vai arī suņu bara instinkta rezultātā: "Pēteris ir kruts, Pēteris ir nacionālists, nacionālisms ir kruts, es būšu kruts, visi mani draugi nacionālisti arī ir kruti"
Labi, nedaudz pārspīlēju, bet nu neredzu loģiskus apsvērunums šajā nacionālisma padarīšanā, tikai emocionālus. - 28 commentsLeave a comment
- 4/28/06 02:31 pm
-
Tikai tārpi liek citiem līst, teica onka Kants, un viņam bija krietna deva taisnības.
- Reply
- 4/28/06 02:41 pm
-
nu imho, ritvara puksts bij saliidzinoshi praatiigs un bez seviskas radikakisma piegarshas, nevelk vinsh peec latvijaanja un ennessessiesha. seviski visu citu vinja pukstu kontekstaa lasot.
- Reply
- 4/28/06 02:54 pm
-
Zini, ja tajā attēlā redzama reāla cilvēka reāla pase, es gan ņemtu ārā un diezgan steidzīgi!
- Reply
- 4/28/06 03:11 pm
-
kā tur ir ar to likumdošanu?. Es šo pasi atradu gugle, meklējot ar frāzi: "Latvian Alien passport". Šī bilde ir brīvi pieejama internetā www.maritime.lv mājaslapā.
- Reply
- 4/28/06 03:16 pm
-
Vispār jau ir tāds Fizisko personas datu aizsardzības likums.
- Reply
- 4/28/06 03:17 pm
-
Vot tā iet, ka likumus-plikumus nezin.
ok, izsmērēju visus cipariņus, un saķēpāju seju :) - Reply
- 4/28/06 03:18 pm
-
:)))
- Reply
- 4/28/06 03:35 pm
-
atceries, kaa vinji te vispaar Latvijaa nokljuva, un kur saakumaa dziivoja. Un kuriem taapeec dziive tika sagrauta.
- Reply
- 4/28/06 03:59 pm
-
Krievi gan paši neatzīst, ka mūs okupējuši. Bet nu labi. Es okupācijas laikā šeit nebiju, es nezinu kā tas patiesībā notikās. Piekrītu tam vēsturiskajam viedoklim, ka Latvija tika okupēta.
Bet nu sorry, ok viņi mūs okupēja, vesels bars krievu no varenās krievzemes devās pie mums labāku dzīvi meklēt. Daudzi no viņiem pirmo reizi savā mūžā uzzināja, kas ir ateja. Daudzi tika nomērdēti sibīrijā. Toreiz tā notikās, toreiz bija tāda politika. Bet vai tad tādēļ mums ir jāienīst viņu pēcteči un visa viņu rase kā tāda.
Vai tad Tu ienīsti visus vāciešus dēļ tā, ka savā laikā vācu baroni cēla šeit savas pilis un strādināja letiņus?. Vai tad tu ienīsti visas reliģijas, kas atvasinājušās no kristietības tikai tādēļ, ka savā laikā uz šo virzienu devās pāvesta rosināts krusta gājiens?. Vai varbūt arī visus zviedrus un visu citu nāciju pēctečus, kuri savā laikā ir pabijuši pašreizējās Latvijas teritorijā. - Reply
- 4/28/06 04:09 pm
-
vesels bars krievu no varenās krievzemes devās pie mums labāku dzīvi meklēt.
---------------------
nekur viņi paši nevarēja doties, viņus šeit atsūtīja strādāt un celt objektus. ja vadība pateica - strādāsi Čukotkā, tad arī brauci strādāt uz Čukotku. ja vadība teica - strādāsi Latvijā, tad arī strādāji Latvijā. - Reply
- 4/28/06 04:17 pm
-
Nebiju šādu faktu dzirdējis, vai arī vēstures stundās nogulējis.
- Reply
- 4/28/06 04:15 pm
-
paaraak briivs gars esmu, lai miileetu tos, ko tu neieniisti. visu piedot, aizmirst? to tu pasaki zhiidiem, uzreiz par antisemiitu nosauks.
lai gan zhiidi gudri, sev nodariito atceras. latvieshu masaam dereetu maaciities. - Reply
- 4/28/06 04:34 pm
-
Par žīdiem labi teikts :)
Ar žīdiem man pavisam maz nācies saskarties, bet vairāk gan negatīva pieredze bijusi. - Reply
- 4/28/06 05:00 pm
-
vācieši atzīst, ka tā ir bijis un nebēg no 'briesmīgās' pagātnes, bet skatās tai acīs!!
krievi, kā jau minēji, neatzīst, ka būtu Latviju okupējuši (paši vēl esot prasījuši, lai uzņem!) un vēl šodien bāž ģīmī, ka tad bijis pareizi! Es nenosodu tos cilvēkus, bet viņu attieksmi!! - Reply
- 4/28/06 04:13 pm
-
Ritvars Eglājs
Pateicos par manis padaudzināšanu.
Sastopoties ar agresiju, ir trīs iespējas - cīnīties, bēgt vai pakļauties. Nācionālisti izvēlas cīnīties. - Reply
- 4/28/06 04:42 pm
-
Vienmēr laipni :)
Sastopoties ar agresiju protams ir vērts cīnīties, bet situācijās, kad ar to ir iespējams kaut ko panākt. Šī situācija man gan vairāk šķiet kā cīņa ar vējbakām vai kādu citu slimību no kuras rodas izsitumi. Jo vairāk agresijas un kairinājuma vadīts cilvēks kasās, jo vairāk slimība izplatās un pieņemās spēkā. Bet ja lieto zāles un liek pumpas mierā, tad slimība ar laiku pāriet. - Reply
- 4/28/06 04:55 pm
-
proud to be peevish
Neaizmirsti tikai, ka arī pretējā nometne to uzskata par agresiju un var uzskatīt par nepieciešamu cīnīties pretī, kas arī notiek.
- Reply
- 4/28/06 05:00 pm
-
Ritvars Eglājs
Jā, ne tikai netaisnības seku nenovēršana, bet arī pašas netaisnības neatzīšana.
- Reply
- 4/28/06 05:03 pm
-
proud to be peevish
Jā, iespējams, netaisnības. Un? Nu, tālāk ko darīt, m? Iziet uz vēlēšanām ar lozungu "Krievi nāk!", kā to izdarīja Tava partija? Un pēc tam brīnīties, ka ir krievi, kas latviešus uzskata par fašistiem...
- Reply
- 4/28/06 05:06 pm
-
Ritvars Eglājs
Jā, tieši tā. Gādāt par netaisnības seku novēršanu. Arī vēlēšanās. Kas apjēgs, ko nodarījuši, arī par fašistiem nesauks.
- Reply
- 4/28/06 05:13 pm
-
proud to be peevish
Ļoti paštaisni.
- Reply
- 4/28/06 04:54 pm
-
nesmu lielais nacionālists, bet ir piegriezies, ka krievu tantukiem vienmēr nav labi, te tas, te atkal cits; tad lai lasās uz savu mīļo tēvzemi; tikai to gan viņas negrib, tad gan šeit ir pietiekoši labi!!
ko viņi no sevis iedomājas, ka izdzīs mūsējos no labākjiem dzīvokļiem, paši tajos iemitināsies, nebūs jāciena šejienas kultūra un varēs mūs vēl apvainot, ka mēs esam nepateicīgi par savienības laikā izdarīto?
par ko pateikties, ja ir pierādīts, ka Latvija pirms tam bija daudz attīstītāka un ar daudzsološākām izaugsmes iespējām?! - Reply
- 4/28/06 04:57 pm
-
Ritvars Eglājs
Jā, tieši to iedomājas. Un atrodas latvieši, kas tveŗas pie nomierināšanas.
- Reply
- 4/28/06 04:58 pm
-
tieshi taa. un nav jaabuut lielam vai mazam nacionaalistam, lai faktus aptvertu.
- Reply
- 4/28/06 05:06 pm
-
proud to be peevish
Heh, palasi vairāk delfu komentus un ne tikai, uzzināsi, ka arī latviešu jauniešiem vienmēr nav labi. Un ko tagad, deportēsim visus, kam te nav labi? :>
- Reply
- 4/28/06 05:18 pm
-
Aha, man pāris reizes sēžot kādā Rīgas parkā uz soliņa ir izvērtušās šāda veida intelektuālas diskusijas ar pavecāka gada gājuma kundzītēm. Nu ko lai piebilst. Šādā vecumā tu tantēm neiestāstīsi, ka padomju vara bija slikta, un ka viņas "Piena slaucējas - varones" diploms nav ne sūda vērts. Viņai padomju laikā bija labi, bija i piens i maize, un pat varēja ekskursijā uz melno jūru aizbraukt. A tagad brīvajā Latvijā viņa var knapi savilkt galus kopā, kaut arī visu mūžu iespējams ir rāvusies melnās miesās. Protams, ka viņai nepatīk pašreizējā situācija. Un kas pie tā ir vainīgs? Protams, ka Latvieši un viņu nekam nederīgā valstiņa.
Bet par tantiņām nerunāsim, pienāks viņu laiks, pazudīs aizvainojumi kopā ar viņām. Jākoncentrējas uz jauno paaudzi. Pazīstu vairākus krievus, kuri ir lielāki hokeja fani par mani, un fano tieši par mūsu komandu.
Bet par tām Latvijas daudzsološajām izaugsmes iespējām tais senajos laikos, nu es nezinu. Var jau būt, bet var būt ka būtu mēs dziļā ******, grūti par to spriest. - Reply
- 4/28/06 05:22 pm
-
Ritvars Eglājs
Ko tur nezināt. Paņem un apskaties statistiku.
- Reply
- 4/28/06 09:22 pm
-
Ja paši neko nedarīsim ( katra nākamā paaudze ir arvien vairāk degradējusies!), tad par kādu labklājības līmeņa (dzīves ir kā uzlabošanos) varat cerēt?
Latvieši slaisti neko nedara, bet krievi cenšas. Un tad ir tā, ka krievs brauc ar mersi, bet letiņš ar VW golf!
Un, ja tev kaut kas nepatīk, tad dari visu iespējamo, kas no tevis atkarīgs, lai kaut ko mainītu! Ja negribi rīkoties, tad nesūksties! - Reply