Posted on 2008.02.28 at 12:11
Atsaucoties uz šo http://klab.lv/users/martcore/1559684.ht ml makten
izvērsto diskusiju, pirksts man niez padalīties sekojošā: Ir kāds
ņekijs bērnu dārzs. Visā visumā pieklājīgs un tipa pat progresīvs.
Nācās man tajā kādu laiku pastrādāt. Šajā bd ir kāda grupiņa, kurai ir
viena audzinātāja. Viena viņa ir samērā apzināti, jo naudas trūkums
viņai liek strādāt divas pilnas slodzes, kas oficiāli, protams, nav
iespējas, bet stāsts nav par to. Jāsaka, šī sieviete sver tuvu tonnai
un kustībās atgādina kaut ko ļoti lielu un lēnu, piemēram, valzirgu uz
sauszemes. (Izeju uz personīgiem apvainojumiem mērķtiecīgi, jo uzskatu
viņu par noziedznieci un varētu tai stervai acis izskrāpēt)
Nekad
neesmu hospitējusi viņas nodarbības (bet laikam jau vajadzēja) un tāpēc
es nespēju iedomāties, kā viņa vada dienas nodarbības un kontrolē
disciplīnu, taču es skaidri redzu sekas un man ir reāls čujs, ka tas,
ko viņa dara ir ĀRKĀRTĪGI SLIKTI. Man nācās vadīt šiem bērniem vizuālās
mākslas pulciņu - es aizmuku, jo šie bēni ir nenormāli un, savukārt,
normālie ātri vien saprot, ka cīnities ir bezjēdzīgi un ātri pieņem
spēles notiekumus un arī kļūst nenormāli. Tā ir vispārēja vienam otra
pārkliegšana, taču kas ir zīmigi, ja tu tomēr panāc to, ka runās visi
pēc kārtas, tad lielākai daļai nav ko teikt, otrs - nemitīga sūdzēšanas
un savstarpēja apsaukāšanās, kura plastiski pāraug mērenā kautiņa.
Vārdi stulbenis, idiots, muļķis utt ir ikdienas leksikons. Jāpiezīmē,
runa ir par piecgadīgiem bērniem. Īpaši ir daži eksemplāri, kuri nevis
vienkārši nemāk dalīties, ko var arī saprast, bet pie domas, ka ar
krītiņiem, kuri starp citu ir MANI, ir jādalās ar citiem bērniem,
histēriski sāk kliegt, bļaut un raudāt. Kad es apgalvoju, ka kastīte
TOMĒR STĀVĒS galda vidu, atskan atbilde - bet es nevarēšu līdz tiem
aizsniegties; un demonstratīva muguras atspiešana pret krēsla atzveltni
un rokas izstiepšana - pastulba manipulācija, droši vien ar citiem
pieaugušiem tas strādā. Karoče bērnos ir izteiti attīstītas visas
īpašības, kuras ir saistītas ar egoismu. Lūk šādā vidē ienāk normāls
bērns - gudrs un intelektuāli pat vairāk attīstīts kā pārējie. Un tad
sākas - pirmais - šoks, ka viņš vispār atrodas šajā vietā, otrais -
norobežošanās no pārējiem bērniem, ar cerību, ka moš praņesjot. Diemžēl
- tas saknē tiek cirst - par nedraudzēšanos tu daboni "melno punktu".
No šādas domas man vien šemuļi skrien pār kauliem. Audzināšanas
metodika izcili humāna. Tiešām negribu zināt, kas notiek ar bērnu, kurš
ir sasniedzis ZINĀMU skaitu "melno punktu". Varbū jātup kaktā uz
zirņiem vai vēl kas drastiskāks, lai gan arī tad, ja nekas nav jādara,
nevaru iedomāties(vai varbūt arī varu) kas notiek bērna prātā, ja viņu
audzina ar iebaidīšans metodi. Karoče, galu galā arī šo nabaga puisīti
salauza - viņš arī kļuva nenormāls. Pats nejēdzīgākais ir tas, ka tieši
šajā grupiņā iet manas labākas draudzenes meita, un uz maniem sašutuma
izvirdumiem par audzinātājas bezatbildību, viņa tikai žēli noelš, -
lielākā daļa vecāku domā, ka XXX ir kruta audzinātāja, jo viņa ir
laipna un smaidīga vecākiem. Starp citu smaida viņa patiešām visu laiku
arī uz bērniem. Tāds daudznozīmīgs smaids, kura draudzīgumam es nezinu
kāpēc nespēju noticēt. Rezumē,- ja bērnu dārzā ir tik nežēlīga
emocionāla spriedze vai patiesībā uz personīgiem aprēķiniem balstīta
bezatbildība, kuras rezultātā bērni tiek psiholoģiski kropļoti, jo
iemācās velns sazin ko, tad mani ne tikai nepārsteidz tas kas notiek
skolās, un es to uztveru kā likumsakarību.