#daily trend review II |
[Jul. 18th, 2017|11:11 am] |
|
|
|
Comments: |
pilnībā nepiekrītu par muji vēsturi, i think you got it backwards. muji tomēr ir rūpīgi pārdomāts un plānots mārketinga koncepts, kurš kļuva veiksmīgs tieši tāpēc, ka paredzēja un atsaucās uz sabiedrībā jau eksistējošu pieprasījumu (nevis to radīja, vai nejauši nonāca līdz popularitātes punktam, kā rakstāt).
bet lētas šmuces bez īpašām izcelsmes pazīmēm nišu japānā pārvalda, manuprāt, daisō un citi 100jēnu veikali. tagad gan jau ka lielākoties 300jēnu veikali :)
| From: | morraa |
Date: | July 19th, 2017 - 11:01 am |
---|
| | | (Link) |
|
Ļoti precīzs novērojums. Muji un 100 jēnu veikali (savulaik 50 jēnu veikali) ir vienā podā (Seiyu lētie plaukti) auguši, bet izmanto atšķirīgu stratēģiju. 100-jēnu veikali pārdod visādus krāmus, kuri savā starpā nekā nav saistīti, muji pārdod savā starpā saistītus krāmus, kuriem ir kopīga "identitāte" un, tajā pašā laikā, pilnīgs identitātes trūkums, kā parādība, pret kuru mūsdienu japāņiem ir īpaši siltas jūtas.
Nevaru īsti atrast to rakstu, bet Muji vēsture sākās ar pēckara krāmu veikaliem. Protams, ka nekāds Muji tur vēl nebija, bet kodols ir tas pats. Starp citu, paši krāmu veikali vēl joprojām ir sastopami, it īpaši provincē.
jā, sapratu jūsu domu gājienu. seiyu grupa un seibu veikali, plašākā vēsturiskā kontekstā. | |