- 22.10.21 14:33
-
par polijas infrastruktūru: ceļš no Berlīnes līdz Belostokai (un atpakaļ) ir gatavā bauda, labāks par vāciešu autobāni. Vācija vispār ir ilgi uz sava "pamatīguma" lauriem gozējusies, viss ir noplucis un nojāts, un būs nepieciešams smags darbs lai atkal uzpucētu. Polijā viss tikko pabeigts būvēt un foršs, jauns un smuks.
Varšavai cauri braucot gan bija tīras šausmas. Turpceļā trāpījos ap vakara pīķa stundu: visi nobrauktceļi no lielceļa bija aizsisti ciet, rindas uz luksoforiem iestiepjas kilometrus uz lielceļa. Kārtējais pierādījums ka transporta artērija cauri pilsētas sirdij ir absolūts stulbums. Varēja jau no LA ar viņu I-5 biški pamācīties. Atpakaļceļā bija pretējā joslā 3 uztaisījuši vilcieniņu: tās joslas stāvēja daudzu, daudzu kilometru garumā. Mana plūsma stāvēja dēļ "rubbernecking" efekta. Bet sūds ar Varšavu.
***
Poznaņas supercharger ir biški dīvains, viņš tādā pirkstus mētājošā kvartāliņā ievietots, un navigācija uz to ved nepareizi: lai būtu pareizi, ir jāiebrauc tālākajā ieejā (!) un tad uzreiz jānogriežas pa labi, tad viss ir ērti. Ja iebrauc tuvākajā ieejā, tad nākas diezgan stresaini pariņķot līdz atrod kur tas sūds paslēpies. Turpbraucot tikai pieslēdzāmies, palādējām un pastaigājām pa un ap kvartālu, atpakaļbraucot stress bija mazāks, pieslēdzos, noskaidroju Yelp ka ir pieklājīga ēstuvīte ("Lars, Lars & Lars") un tur uzēdām.
Pie otra superchargera, kas atrodas nosacīti Łódź tuvumā, bet tehniski ir tādā Lućmierz miestā, ir ļoti pieklājīgs restorāniņš Porto Fino, ceptie kartupeļi kā piedeva ("backed" vietējā izloksnē) bija super garšīgi. Ļoti iesaku restorāņu: bet skatieties atsauksmes. Esot personas kas saēdušies Bigoš stila kāpostus pēc tam aizpirž visu mašīnu.
Pēc tam jādudina līdz Belostokai: tur supercharger ir plānots, bet nav pabeigts. Izlīdzējos ar vietējo GreenWay lādēšanu. Darbojās perfekti, bet mērogs diemžēl nav tas.
Nakti jāpaliek Belostokā, pēc tam uz Kaunas - tur supercharger ir perfekts, un pie tam bez maksas. Lādējam līdz 100% tātad :) Neilgi pēc Latvijas robežas šķērsošanas auto brīdina: esam nekurienes vidū, neviens supercharger vairs nav aizsniedzams. Raksturīgi: lietuvieši var, latvieši (plānotais Salaspils supercharger) sūkā ķepu.
***
Latvijā lādējos 1x ar Elektrum un 1x ar e-mobi.
Elektrum aplikācija strādā OK, bet ir biški stulbums ar to vai vajaga spiest "Uzsākt" podziņu aplikācijā pirms vai pēc CCS vads ir pieslēgts pie auto. Nācās zvanīt uz atbalsta dienestu, tie pārstartēja kasti (lādējos tajā vietā iepretim bibliotēkai) un tad jau sāka darboties.
Vēl viena dīvainība: Elektrum aplikācijā pirms lādēties jāizvēlas naudiņas par cik lādēsies, tad sāk lādēties un tad neuzlādēto atskaita atpakaļ. Lādējos 2 piegājienos, vispirms 10 eur, uzlāde beidzas ap 9.98, Latvenergo atskaita 2 centus kā "refund". Sākam vēlreiz, pie apmēram 6 euro pielādēts pilns, Latvenergo atskaita 4 euro par refund. Kaut ko tādu es neesmu redzējis nekur. (Lai gan taisnību sakot, es ar aplikācijām neaizraujos, lietoju ADAC EnBW lādēšanas karti. Tāpēc nezinu kā vēl aplikācijas mācētu izvirst.)
Ar e-mobi stāsts bija vēl skumjāks: izlasot ka aplikācija nestrādā ne pagalam, nolēmu paņemot to karti. Sacīts, darīts, bet tad šie izsūta karti ar kautkādu "eksprespastu" - tipa ceturtdien "izsūtīja" bet pienāca reāli tikai pirmdien. Viss tādēļ ka strādājot "attālināti" un vienkārši ofisā piebraukt, izsniegt/paņemt karti ir nepārvarami grūti. Dirsēji.
Un arī lādēšanās tāda pašķidra: uz Dzirnavu ielas (pie Tet ofisa) nevarēja pieslēgties jo no stūra kautkāds Reno Zoe savu 22kW pa kluso sūca, bet viens cits lādētājs nebija pieejams jo kāds to CCS spraudni bija nosviedis zemē, un, laikam, kautkādu plastmasu nošķīlis, vai vēl kautkāda cita problēma uzsākt lādēt. Pa to laiku Zoe bija atvienojies un Dzirnavu ielas lādētājs bija pieejams, tad tur viss notika. (Tas, salīdzinoši ir pluss e-mobi pieejai, ka lēnos slauc, bet ātri lādēties ir izdevīgi. Un arī vada galā karāties, izmantojot kā stāvietu, nav izdevīgi.)
Tas, ka e-mobi lādētājam ir 3 spraudņi (CCS, Chademo, un "Type2" zemas jaudas), bet darboties vienlaicīgi var tikai viens no tiem arī ir tāda unikāla dīvainība. Nekur tādu gājienu redzējis neesmu.
Arī tā letiņu izpratne par darbību secību, kuras pogas vispirms jāspiež un kurā brīdī lādētāja vads jāpievieno ir jokaina. Salīdzinājumam, lādējoties ar GreenWay lādētāju darbību secība ir šāda: 1) Izvēlies vadu, un iespraud to auto. 2) Nospied uz lādētāja pogu ar savu izvēlēto pieslēgumu (CCS) - pieslēgums jau ir iekrāsots, jo lādētājs zina ka vads ir paņemts. (Tehniski šis solis ir vajadzīgs tikai tāpēc ka teorētiski var reizē lādēties vairāki auto un tu negribi apmaksāt kaimiņa Chademo.) 3) Noskanē savu RFID karti, lādēšana sākas.
Pats svarīgākais ir ka vadu pie auto piesprauž uzreiz, un pēc tā brīžā par to var vairs nedomāt.