Faith Club
Faith Club
- 2019.07.23, 10:28
- Pasaule ir pārpildīta ar sūdiem, kuros šad un tad var atrast pērli.
Tas kā pārfrāzējums Sturgeon's law (viņa attiecība bija 90% sūdu, kurš atkal ir kā pārfrāzējums no Kiplinga, kuram bija 4/5 mēslu.)
Īpaši tas viss attiecās* uz IT un uz programmēšanas uzņēmumiem. Ja kādam ir kaut kas nepieciešams uzprogrammēt, skaidrs ka meklējot piegādātaju viņš noteikti uzrausies uz lažas, un sanāks tikai kaut kāds čiks un vējā izsviesta nauda. Tajā nekompetento kantoru un naudas rausēju IT kompāniju sūdu jūrā peldēja mazas firmiņas ar entuziastiem kuri reāli piegādā, un šīs mazās firmeles darbojās kā tāda ēsma pasūtītājiem, jo ja nu tomēr izdodas pērli atrast? Citādi jau neviens nemaz nemēģinātu kaut ko darīt, ja būtu 100% izgāšanās procents: bet kad kādiem 1-5% tomēr projekti izdodas, tad cilvēkiem rodas tāda neracionāla interese tomēr mēģināt savu roku loterijā.
Nu jau šis "sūdu jūra un šad-tad pērle" princips attiecas uz visām industrijām un produktu klāstu. Ja ļoti, ļoti rūpīgi vēta un rok, var atrast kaut ko brīnišķīgu. Bet pēc noklusējuma marketings un tirgus spēki tev rīklē grūž visnožēlojamāko mēslu.
Ieeji parastā elektronikas veikalā: 100% piedāvājuma ir sūds. Lai labu mantu dabūtu: tikai pasūtot pēc konkrēta modeļa, gandrīz vai pa tiešo no piegādātāja.
Bet sakarā ar to, ka ražotāju ir kļuvis daudz vairāk, un ir daudz vairāk firmiņu-viendienīšu kas tikai kaut ko vienu izmet tirgū un tad noveras, piedāvājums ir daudz daudz plašāks. Tas joks ir ka parādās kāds kas uzražo kaut ko reāli labu, bet to identificēt ir gandriz nereāli, un ja atrod, un grib nopirkt, tad ir jāmeklē, jārok, jāpasūta pa tiešo.
Traki tas, ka šis attiecas absolūti uz visu. Raugi, diskusija par to, kā atrast kvalitatīvu drēbi (apģērbi, gultas veļa, utt). Bezcerība, visur dveš bezcerība.
____________
* Kad es šim vairāk pievērsu uzmanību. Tagad gan jau ir tikai sliktāk.
-
7 rakstair doma
-
23.7.19 12:39 #
-
-
Atbildēt