Krustvārdu mīkla

Post a comment

Anna Marija Levi

Ventilators-2010, čo? Jā!

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Nemaz neliegšos, ka atsevišķās jomās esmu subjektīva un sevišķi ļauna; viens no maniem ienaida objektiem vienmēr būs nacionālais aviopārvadātājs AirBlatic. Diemžēl, man ir jālido pietiekami daudz, un nelaimīgā kārtā KLM aiziešana no Latvijas nereti piespiež atrast sevi nevēlamās attiecībās ar baltisalātzaļo kompāniju.
Aviācija vispār ir mana mīļākā nozare un es zinu, ka liela daļa manu problēmu rodas dēļ iespējas salīdzināt uz pieredzes bāzes ar citiem aviopārvadātājiem.

Tā piemēram vakar es biju reisa BT618 pasažieris. BT618 sestdienās paceļas 13:10 no Schipholes Amsterdamā un raksta, ka plāno nolaisties Rīgā 16:15. Būdama likumpaklausīga un pozitīvi domājoša būtne, kas zina, ka ir veselīgi būt pusstundu pirms pacelšanās tiešā iekāpšanas sektora tuvumā, 12:40 pēc ieskatīšanās monitorā (BT618 Riga B23 "Go to Gate"), es arī stūrēju pa gaiteni B23 virzienā. Geitā atrodu daudz lidotkāru pasažieru un nevienu lidmašīnu. Nu nekas, skaidrs, ka visvisādi fēleri gadās, un nu tur.. pusstunda šurup turup, kas tur nu liels. Piesēžu un lūkojos pa logu, tur Qantas nolaižas, SAS un Luftganja, KLMs protams un Martinair un BMI baby, nu viss čotka. Visi Boeingi, BMI vienīgie turas pie Airbusiem 321. Piebildīšu, ka tās ir reaktīvo dzinēju lidmašīnas, nu tā, skaidrībai. SASam pat vēl daži vecie McDonnel Douglasi MD81 aizķērušies, pavisam nostalģija.

Tā nu sēžu tukšajā B23 un apcerīgi vēroju lidlauku, ir 13:10, no mūsu lidmašīnas nav ne vēsts. Nolemju paskatīties vai BT617 nejauši nav aizkavējies ar izlidošanu no Rīgas, a nea, tikai par 8 minūtēm - saka RIX International mājas lapa. Diez, kur tad šami palikuši, neizskatās ka Amsterdama neņem pretim vai mākslīgi rada rindas, visi citi nolaižas kā pēc pulksteņiem. Ap 13:35 beidzot aiz geita koridorīša manāma kustība: māaaaziņš astes galiņš novīd virs tā un ap stūri tā rotaļīgi kā mazs kucēns izlien kas? - to vislabāk raksturoja reisa pasažieru vidū esošais, iespējams, lietuviešu santehniķu koris, sākot sajūsmināti klaigāt: "Bombarģiras! Bombarģiras!!". No tā es pēkšņi sapratu, ka manā priekšā ir viens no mūsu (kā vēlāk uzzināju - no trim) šā gada IKP pieauguma iemesliem - tehnoloģiju spīdeklis De Havilland/Bombardier Dash Q8-400 NextGen.

Es īsti nevaru verbāli nodot to kopainu: uz tā apkārtējo lidmašīnu fona šis zaļganais, plakanais un maziņais, nebēdnīgi propellerus virpuļojošais nieks izskatās kaut kā neiederīgi un nenopienti. Viņu nevar pielikt pie geita dēļ izmēra, un dēļ bagāžas nodalījumu īpatnībām pasažieriem rokas bagāža jāpaņem no turpat blakām piestumtajiem metāla ratiņiem pēc tam, kad apkalpe to no nezkurienes izkacē. Tikai pēc tam var izkraut reģistrēto bagāžu un izlaist pasažierus no salona.

Vietas un lasītāju pacietības taupīšanas dēļ es neapskatīšu procesus līdz iekāpšanai. Iekāpjot es apdauzīju galvu pret apmali, jo man nekad nebija nācies saliekties, lai tiktu iekšā lidmašīnā. Ja pa gaitenīti es vēlējos pārvietoties pilnā augumā, tas izraisīja manu matu maigu strīķēšanos pret griestiem. Man ir ap 180cm. Par sajūtām tualetē nerunāsim vispār, ja esat sieviete, tad ziniet, ka uzvilkt zeķubikses tai šaurībā ir interesants un aizraujošs atjautības uzdevums.

Pārāk nepakavēšos pie fakta, ka virs sēdvietām izvietotajos bagāžas plauktos nav pietiekami daudz vietas, lai pilnīgi legālos cabin size čemodānus tur ievietotu - tamdēļ tos atņem pirms iekāpšanas un kaut kur iemačkā. Attiecīgi, izkāpšana katrā lidostā aizkavējas par tik, cik ātri zemes personāls spēj tos izkacēt un savietot uz speciāliem ratiņiem lidlaukā. Tajos tad izkāpjošie rakņājas, kamēr atrod savas somas (skat. attēlā redzamos sarkanos ratiņus) Aizgrābjoši.

Bez tam, izlasot lidaparāta tehniskos datus - max. lidošanas ātrums - 667km/h liek mums skaidri saprast, ka tas vispār tehniski nevar pieveikt šo distanci 2 stundās, kā sarakstā paredzēts. Bet vai tad tamdēļ kāds ies mainīt lidojumu sarakstus, priekš kam? Labāk izlikties, ka viss ir normāli un tā arī bija jābūt. Nolaidāmies Rīgā akurāt stundu pēc paredzētā laika.

Kopumā man ir tikai daži jautājumi, faktiski viens - kāpēc? Kāpēc šāda izvēle? Kāpēc propelleru? Kāpēc tik neērti? Kāpēc tik nepraktiski? Kāpēc, piemēram, LOT reģionālajiem short haul lidojumiem maina nost ventilatorus AerospatiālesAlēnijas un vietā pērk mazos glītos reaktīvos Canadair Regional Jet? Ignorējot to jocīgo neracionālo sajūtu, ka šī lidmašīna izskatās kaut kā tizli un smieklīgi pasaules mēroga lidostās, labi, nu norijam to kauna sajūtu - bet tas somu jautājums? Pārlidošanas ātruma jautājums? Izmērs? Ērtums kabīnē? Kāpēc, ak vai, kāpēc?
From:
Username:
Password:
(will be screened)
Ievadi te 'qws' (liidzeklis pret spambotiem):
Subject:
No HTML allowed in subject
  
Message:

Notice! This user has turned on the option that logs your IP address when posting.
Powered by Sviesta Ciba