10 May 2009 @ 04:37 pm
sašutums  
Izlasīju šo ierakstu un iedegos svētās dusmās. Izrādās, ka ir parādījusies neliela 'filozofu entuziastu' grupiņa, kas apsaukājas uz cienījamajiem sabiedrības pārstāvjiem - Šlāpinu, uzņēmējiem Rolšteinu un Liepnieku. (Tauta arī, bet to nevajag ņemt vērā, jo tā pēc definīcijas neko nesaprot.) Kāda gan ir šo neliešu darbības metode? Tā ir zemiska. Proti, viņi nosauc minētos darboņus vai nu par filozofiem vai arī budistiem un tad atļaujas ņirgāties. Galu galā - neba jau Liepnieks sevi nodēvēja par asiņaino punduri etc. Savukārt, visiem taču ir skaidrs, ka iepriekš ir jāuzzina tas, kā šie godājamie cilvēki sevi dēvē un tikai tad drīkst par viņiem izteikt spriedumus.

Tad nu RT arī ir satraucies, ka tikai šie nožēlojamie entuziasti vai mediji viņu kaut kā nenosauc un tādējādi radot iespēju par viņu zoboties. Bet tas jau ir kāda cita feļetona sākums.

[Lai gan man ir ieteikums. Mediji parasti paprasa kā grib, lai dēvē. Ja ir kāds grāds, tad var dēvēties kā šās profesijas pārstāvis, zinātājs. Piem., esi beidzis filozofus vai ekonomistus, tad attiecīgi - filozofs, ekonomists etc. Šis RT neder, jo nav augstākās izglītības, bet varētu sevi dēvēt par vidusskolu beigušo. Eksperts? - ja nu ir kāds pētījums vai uberpieredze. Labāk tagad nezobošos, kurās sfērās tas viņam varētu būt. Kas vēl paliek? Kāpēc ne kā vienkārši redaktors? Citādāk sevi pozicionēt kā interesentu arī ir diezgan smieklīgi. Bet ko nu vairs - pat zinās kā ir labāk.]
 
 
( Post a new comment )
Avtonoms[info]junona on May 10th, 2009 - 11:37 pm
Dusmas - tas ir slikti. Varbūt tev var palīdzēt Senekas De ira lasīšana? Kaut gan var noderēt arī jebkurš cits stoiķu teksts...
(Reply) (Thread) (Link)
thel[info]thel on May 11th, 2009 - 03:58 pm
Paldies par ieteikumu palasīt Seneku. Protams, viņš ir lielisks domātājs. Taču man - ja jau runājam par antīkajiem, drīzāk ir tuvāks Aristotelis, kurš nebūt neuzskata, ka dusmas vienmēr ir emocijas no kurām būtu jāizvairās. Vienīgi - un tas ir grūti - lai dusmas būtu vērstas pret personu, kas ir to pelnījis un 'cik daudz vajag, tieši tad, kad vajag, noteikta mērķa dēļ un noteiktā veidā.' (NE 1109a (II 9))
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Avtonoms[info]junona on May 11th, 2009 - 11:05 pm
Nu vienkārši Aristotelis ne sūda nerubīja, kas tās dusmas tādas ir.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
helvetica[info]helvetica on May 12th, 2009 - 12:05 am
sez Šmits (chucckle)
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
thel[info]thel on May 12th, 2009 - 11:18 am
Bļins.. varbūt pasaki, ko īsti Aristotelis nesaprata?
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Avtonoms[info]junona on May 12th, 2009 - 02:40 pm
Sorry, slinkums. Aristotelis vispār šajās lietās daudz ko nesaprata. Bet kas attiecas uz dusmām, tad, īsi sakot, viņš nesaprata, ka dusmas u.c., tā saucamās emocijas ir aplami spriedumi. Vobšem, tāpēc jau ieteicu Senekas De ira lasīt. Ja gribi pa riktīgo, tad var arī Nusbaumas Upheavals of thought izraut.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
thel[info]thel on May 12th, 2009 - 03:25 pm
Tagad diemžēl nav laika lasīt Nusbaumu. Turklāt apgalvojums, ka emocijas ir spriedumi, man šķiet nedaudz aizdomīgs. Tāpēc pagaidām palikšu vien pie Aristotela un kontemplēšu par asins vārīšanos ap sirdi.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Avtonoms[info]junona on May 12th, 2009 - 08:20 pm
Pie aizdomām vainojams tas pats Aristotels ar savu grieķu aristokrāta emociju komplektu. Nusbaumu lasīt nav obligāti. Pietiks ar Seneku. A var arī kādu Solomona veco klasisko peiperu.
(Reply) (Parent) (Link)