Wed, Apr. 23rd, 2014, 10:43 am

Runājot par literatūru, Astrīda Lindgrēna zināmā mērā rullē. "Brālītis un Karlsons" bērnībā mani tā aizgrāba, ka es izrakstīju no grāmatas laukā fragmentus, lai varētu nesāt līdzi kabatās, pati grāmata bija par lielu. Kaut kādi seši gadeļi tad bija. Sālsvārnas salas vasarnieki mani aizgrāba dažus gadus vēlāk, līdz pārrakstīšanai gan lietas nenonāca.

No otras puses, Ronju vecenīte varēja arī izlaist, brāļi Lauvassirdis bija pārlieku gōtiski un makābri, savukārt pie Mio, manu Mio man uznāca vēlēšanās dedzināt mājas un dziedāt jautras dziesmiņas. Nebija jau tik slikti, īvulais bruņinieks Kato un visas štelles, par to nekādu pretenziju. Moments, kas mani sarūgtināja, bija metode, kā to sīko murmuli apmācīja spēlēt Pāna flautu, vai nu kā to grabažu sauc. "Pajem to ķetnās un sasildi ar savu elpu". A pa purnu? Vēl varēja ieteikt "atrast Savu Centru", "ļaut sevī Uzplaukt Varavīksnes Dārzam" vai "Dabas Gari parādīs tev Pareizo Ceļu", idiots.

Wed, Apr. 23rd, 2014, 03:23 pm
[info]auksts_entelekt

Par mūsu sētas bērniem, indiāņiem un melno kaķi! Vēl Kadrija, bet tu kā puika to varētu nezināt. Protams Vinnijs Pūks un sērija pasaules bērni.
Vēl ļoti, ļoti patika Puškina pasakas ar carevnu Ļebedj uz vāka. Karlsons ārpus konkurences, jo tur vissmalkākais humors kāds vien var būt.
Toties nekad neesmu sapratusi Margaritas Stārastes fenomenu.