Filips Recent Entries Archive Friends User Info
Mūzika
  • Kā es strādāju algotu darbu...
  • 5/8/06 06:25 pm
  • Jā, es rakstu esejas savam brālim  Kārlim.  Jā, es atlīdzībā pieprasu  viskiju, biļetes uz operu vai savas istabas sakārtošanu. Jā, es nerakstu uz desmit, un  nerakstu arī uz  nesekmīgajām. Jā, man pēdējā laikā riebjas rakstīt, taču es mīlu savu brāli un visu laiku nonāku pretrunā. Jā, es ienīstu to skolu. Jā, es piedāvāju jums iespēju izlasīt eseju ar gala vērtējumu: 6 literatūrā un  7 valodā (viena kļūda – tikpat, lūk, bija jāraksta kopā, bļe, words speciāli neizlaboja)

     


     

    Cilvēkam nākas saskarties ar visdažādākajām dzīves situācijām. Katrs no mums ikdienā piedzīvo patīkamus uzvaras augļus un gandarījumu, atzinību un uzslavu, neizpaliek arī neveiksmes, nosodījums un skumjas, asaras un depresijas. Tā ir dzīves skola. Tā ir pieredze. Mēs esam dažādi, un tas ir jauki. Mums katram uzliek savu rāmi kā jaunāko brāli.

     Dažkārt, vērojot atsevišķu indivīdu neadekvāto un aplamo izturēšanos, tiek izteikti vienpusēji un pretenciozi apgalvojumi. „Viņš ir slikti audzināts, viņam nav morāles un rāmji!” tramvaja pieturā stāv glīti ģērbta kundze un apslēpti izrāda nepatiku pret blakus esošo jaunieti. Viņu sauc Roberts, viņam ir sešpadsmit, mati kā pankam, novazātas drānas, netīri zābaki, turklāt izaicinoša sejas izteiksme. Viņš smēķē un atraugājas, klausās skaļu mūziku un brīvajā laikā spēlē ģitāru. Vakar viņš lietoja alkoholu, bet to jūs drīkstat arī nezināt. Svarīgi ir tas, ka viņam ir bail būt apmierinoši pareizam, viņš ir vīlies dzīvē, tāpēc viņa ārējais veidols pauž klaju nicinājumu. Tas viņam šķiet pareizi. Tas ir viņa rāmis. Tā ir viņa būtība un tēls.

    Tad atbrauc tramvajs, un laipnā kundze ar Robertu iekāpj vienā vagonā. Spīd saule, un aiz logu rūtīm mākoņu pūkainie spalvu pavedieni vēsta par straujo pavasara tuvošanos. „Tas viss ir speciāli?” jūs jautāsiet. Jā, jo cilvēka rīcībai un stilam ir izšķiroša nozīme, veidojot priekšstatus un uzliekot rāmjus, attieksme un veikums ir svarīgs. Manuprāt, Roberts pieturā varēja uzvesties krietni labāk. Viņš nav ļauns, tāpēc es ļaušu viņam bez lieka uzaicinājuma palīdzēt tramvajā iecelt bērnu ratiņus un pašaizliedzīgi piedāvāt jaunajai māmiņai sēdvietu, glītajai kundzei tas nemaz nav jāredz, viņai ir izveidojušies savi priekšstati un rāmji, bet jaunā māmiņa, jā, viņai būs prieks.

    Rāmji ir dažādi, tik pat dažādi kā paši cilvēki. Pielāgoti, liekulīgi, maldīgi un nepatiesi.  Nav cilvēku bez rāmjiem. Nav rāmju bez cilvēkiem...                                  

    UPD. kopumā tā visa ir latenti postmoderna (es zinu, jums patīk šie vārdiņi) ņirgāšanās par izglītības normāma un esejas struktūru...
  • 49 commentsLeave a comment
  • 5/8/06 06:37 pm
  • Pastaiga ar draugiem
    Pastaiga ar draugiemaleja

    a kāpēc tik maz literatūrā?


  • Reply
  • 5/8/06 06:43 pm
  • Filips
    Filipsquizer

    mans brālis nav gejs.


  • Reply
  • 5/8/06 06:42 pm
  • Siderius Nuncius
    Siderius Nunciusmapet

    īss. gan pamatojumi, gan secinājumi (ja tādi tur ir), ir pievilkti. knapi knapi.

    ar word grammar cheker ir tā - nestrādā. es ar reiz uz datora rakstiju un laboju ar word grammar cheker. laikam 4 bija. bet nu labi man tur bija sarežģītākas teikumu konstrukcijas (vēl viens iemesls zemajam vērtējumam) nekā tev.


  • Reply
  • 5/8/06 06:43 pm
  • Pastaiga ar draugiem
    Pastaiga ar draugiemaleja

    sacerējumos ir jābūt pamatojumiem un secinājumiem? murgs.


  • Reply
  • 5/8/06 06:47 pm
  • Siderius Nuncius
    Siderius Nunciusmapet

    jā, protams! jāizsaka savs viedoklis, un tad jāpamato. un ē man liekās ka skolā jau 6 klasē māca sacerējuma konstrukciju - ievads, iztirzājums, nobeigums. nobeiguma daļā nav daudz iespēju ko rakstīt kā vien secinājumus. nu ja vien tu nevēlies tur pateikties dzīvei un visiem visiem.


  • Reply
  • 5/8/06 06:49 pm
  • Pastaiga ar draugiem
    Pastaiga ar draugiemaleja

    tas taču ir slimi! kāds tam vispār sakars ar literatūru??? tas jau izskatās pēc tāda kārtīga morāles traktāta struktūras.


  • Reply
  • 5/8/06 06:54 pm
  • Siderius Nuncius
    Siderius Nunciusmapet

    paņem kādu grāmatu. un paskaties kas tur notiek.
    ok atskaitot dadaismu un visādus tādus.
    neviens neliek rakstīt tīrā prāta kritiku bet nu - bezjēdzīgi rakstīt teikumu pēc teikuma... runājot līdzības - nebūtu interesanti ja hokejisti vienkārši saspēlētos pa visu laukumu bez mērķa un virzības uz vārtiem.


  • Reply
  • 5/8/06 07:03 pm
  • Pastaiga ar draugiem
    Pastaiga ar draugiemaleja

    Tīrajai prāta kritikai NAV nekāda sakara ar literatūru, un tas nav nekāds stila paraugs, tā ir filosofija, turklāt tik sausa kā mēnesi stāvējusi rupjmaize, lai arī ne bez kaislībām. Pamatot savu domu, izdarīt secinājumus vajadzētu mācīt filosofijas, nevis literatūras stundās, literātūras stundās vajadzētu izkopt gaumi, valodas izjūtu, iemācīt saskatīt daiļdarbā ko vairāk par sižetisko līniju un varoņu morālo stāju..

    Ja man tagad vajadzētu mācīties skolā, es laikam aizietu. Izskatās, ka tur gatavo patstāvīgi domāt nespējīgi cilvēkus, vismaz šāds shematisms uz to nodāda.


  • Reply
  • 5/8/06 07:07 pm
  • Filips
    Filipsquizer

    Izglītības mums māca kā pareizi atgremot uzkrāto infromāciju...


  • Reply
  • 5/8/06 07:11 pm
  • Pastaiga ar draugiem
    Pastaiga ar draugiemaleja

    esmu sašutusi, goda vārds. ja jau vēl tas, ko šī izglītības programma piedāvātu būtu kas labs..

    vēl viens iemesls, kāpēc labāk nedzemdēt bērnus - tiem būs jāmācās tādās skolās, kur viņus centīsies padarīt par dārzeņiem!

    nē, es ļoti nopietni esmu sašutusi.


  • Reply
  • 5/8/06 07:25 pm
  • Siderius Nuncius
    Siderius Nunciusmapet

    pag - quizers būs dusmīgs - pasaki, kurā vietā viņam ir kaut kas tāds par ko visiem jābūt mēmiem?

    gaumes izkopšana? well, tu būtu ļoti ļoti nikns ja piemēram skolotāja, piemēram, liktu 10niekus par gariem un piebāztiem teikumiem, bet vieniniekus tiem, kuri raksta īsi un kodolīgi, vai, vēl piemēram, skolotājai riebtos mans well teikuma sākumā. tas arī ir stils. gaume. gaume - ir subjektīva tēma.

    un jā - skolas sistēma atgremo informāciju, bet, pirmkārt sāk laboties, otkārt jo vairāk informācija tiks piedāvāta skolēnam jo labāk. labs piemērs ir amerikāņu skolas kurās tiek rūpīgi izlemts ko dot un ko nedot skolēniem.


  • Reply
  • 5/8/06 07:52 pm
  • Pastaiga ar draugiem
    Pastaiga ar draugiemaleja

    Pirmkārt, skolām nav jāgatavo ģēniji, vai nē? Un skolēnam, lai tas dabūtu augstu novērtējumu, nav jāspēj uzrakstīt labāk par skolotāju. (Lai gan šaubos, ka daudzi skolotāji vispār spētu uzrakstīt kaut ko, kam būtu mākslinieciska vērtība..)

    Otrkārt, ja mēs centīsimies literatūru padarīt "objektīvu", tad varētu tajā pašā brīdī pateikt, ka tai ir pienācis gals. Tā ir humanitāra disciplīna, nē, tā nav pat "disciplīna", tā ir māksla. Tā nav eksaktā zinātne. Un gaume nenozīmē "patīk/nepatīk", es domāju tas ir skaidrs visiem. Es kļūdos?

    Par [info]quizera tekstu - nekā tāda, no kā man atkārtos žoklis tur patiešām nav, tāču tur ir dažas interesantas vietas, uzrakstīts ļoti dzīvi, un, neskatoties uz to, ka jūtams, ka teksts nav izstrādāts līdz galam, ka ir drusku pietrūcis elpas, tas liek aizdomāties un rada kaut ko, ko varētu saukt par "noskaņu". Brīžiem vārdi izvēlēti ļoti pavirši, taču tas pat piešķir zināmu šarmu, un, iespējams, tieši to "noskaņu", par kuru es runāju. Galu galā tas ir gana pašironisks, ko iespējams, skolotāja nav pamanījusi. Es teiktu, ka tas ir mazliet skumjš, ļoti intīms un eksistenciālas problemātikas piedvakots stāstījums. Krīt uz nerviem klišejiskas frāzes ievadā un nobeigumā kā "Rāmji ir dažādi, tik pat dažādi kā paši cilvēki" un "Cilvēkam nākas saskarties ar visdažādākajām dzīves situācijām. Katrs no mums ikdienā piedzīvo patīkamus uzvaras augļus un gandarījumu, atzinību un ...", vispār "katrs no mums" ir nenormāli tizls veids, kā uzsākt jebkādu tekstu, tāda liekulīga atsaukšanās uz vispārību, kuras vai nu nav nemaz, vai kura ir pilnīgi bezjēdzīga. Ja neņem vērā šīs "kaitinošajās" vietas, es varu likt roku uz sirds un teikt, ka man patīk.


  • Reply
  • 5/8/06 07:58 pm
  • Siderius Nuncius
    Siderius Nunciusmapet

    tad jau viss ir ok - pēc tava apraksta es quizera brālim dotu 6. 6 jau nav slikta atzīme, vai ne?

    jā gaume tiešām nav p/nep bet tomēr - ja skolotājai jāpaskaidro, kāpēc viņa vienam deva augstāku atzīmi kā otram, tad nonākam situacijā, kad katrai iesaistītajai pusei rodās savas domas. un cita skolotāja liktu tieši otrādi.


  • Reply
  • 5/8/06 08:12 pm
  • Pastaiga ar draugiem
    Pastaiga ar draugiemaleja

    cik zinu, tad 6 ir "gandrīz labi", bet šis nav "gandrīz labi". es liktu 7, jo tas a) ir drusku par īsu (cik zinu, tad domrakstiem ir apjoma standarts) b) ievads un nobeigums izskatās pēc atsmērēšanās, taču mazliet pūļu, un tas būtu tāds, kuram nav kur piesieties. es atvainojos, bet par ko tādā gadījumā liek 10? par ģenialitāti?

    un es neteicu, ka atzīmes ir jāliek par gaumi, es saku, ka literatūras stundās ir jāizkopj gaume. lasi uzmanīgāk.

    ai, miers, bezjēdzīga diskusija. ne man ir skolā jāmācās, ne es grasos strādāt par skolotāju. par bērnu dzemdēšanu es jau izteicos.


  • Reply
  • 5/8/06 08:22 pm
  • Signe
    Signecopy

    tāpēc jau ieliek to 6, lai izkoptu to gaumi un koptu tālāk, nevis turpinātu tādā pašā garā.


  • Reply
  • 5/8/06 08:25 pm
  • Pastaiga ar draugiem
    Pastaiga ar draugiemaleja

    jā, protams. skolotāji vispār ļoti uztraucas par skolnieku garīgo izaugsmi.


  • Reply
  • 5/8/06 08:27 pm
  • Signe
    Signecopy

    es nezinu par skolotājiem, bet, man šķiet, ka tu šobrīd uztraucies galīgi nevietā.


  • Reply
  • 5/8/06 08:32 pm
  • Pastaiga ar draugiem
    Pastaiga ar draugiemaleja

    jā, esmu pārāk nopietna un pārāk daudz uztraucos, tā man bieži saka. man savukārt šķiet, ka cilvēki ir pārlieku vienaldzīgi.


  • Reply
  • 5/8/06 08:42 pm
  • Siderius Nuncius
    Siderius Nunciusmapet

    10 literatūrā var viegli dabūt.
    kaut gan copy saka ka atkarīgs no skolotāja. piekrītu.


  • Reply
  • 5/8/06 06:50 pm
  • Filips
    Filipsquizer

    jā, man ir problēmas rakstīt daudz un par tēmu... zinot cien. Rāceni, esmu ļoti pārsteigts par sešinieku, manuprāt, tas ir , ja es vērtētu, liktu knapo četri un piezvanītu vecākiem.


  • Reply
  • 5/8/06 07:27 pm
  • Siderius Nuncius
    Siderius Nunciusmapet

    ā tad jau viss ir ok.


  • Reply
  • 5/8/06 06:43 pm
  • Siderius Nuncius
    Siderius Nunciusmapet

    un valodā pamata atzīme ir 8 - viena kļūda 7. tur jārāda brīnumi lai saņemtu 9 vai 10.


  • Reply
  • 5/8/06 06:47 pm
  • Pastaiga ar draugiem
    Pastaiga ar draugiemaleja

    kā tas var but, ka uzrakstot kādu tekstu bez kļūdām, dabū 8? kas tagad skolās notiek??


  • Reply
  • 5/8/06 06:51 pm
  • Siderius Nuncius
    Siderius Nunciusmapet

    pēc vecās sistēmas 8 ir 5. augstākas liek par cilvēka spējām dot kaut ko no sevis. nezinu, vai par vienkārši par labu valodas instrumentu izmantošanas vajadzētu likt 9 vai 10. drīzāk jālecās par to 1 kļūda-atzīme uz leju sistēmu. man tas bija ļoti sāpīgs temats :D


  • Reply
  • 5/8/06 06:52 pm
  • Filips
    Filipsquizer

    vēl ir atzīme "NV" (nav vērtējuma) - tā ir nullīte ar mīnusu, tā kā 10 ballu sistēma saglabājas. :)


  • Reply
  • 5/8/06 06:56 pm
  • Siderius Nuncius
    Siderius Nunciusmapet

    tas ir 11 ballu sistēma. ja pieskaita vēl 0 tad 12.


  • Reply
  • 5/8/06 07:01 pm
  • Filips
    Filipsquizer

    Ņemot vērā, ka 10 un 9 valodā nevar saņemt nedz domrakstos, nedz diktātos, (izņēmumi ir saistīti ar prasmīgu sūkāšanu un garīgi emocionālām saitēm starp skolnieku un skolotāju) 10 ballu sistēma saglabājas.


  • Reply
  • 5/8/06 07:27 pm
  • Siderius Nuncius
    Siderius Nunciusmapet

    saglabājās gan.


  • Reply
  • 5/8/06 07:03 pm
  • Filips
    Filipsquizer

    Šie izteikumi, protams, adresēti tikai skolām ar "Valsts Ģimnāzijas" statusu.


  • Reply
  • 5/8/06 08:25 pm
  • Signe
    Signecopy

    hmm, vispār jau tā vērtēšanas sistēma ir atkarīga no skolotāja ļoti. es, piemēram, sanāk, ka biju īsts brīnumbērns. pusklase tādi bija.


  • Reply
  • 5/8/06 08:32 pm
  • Filips
    Filipsquizer

    Šis ir lūgums? Nopublicē kādu domrakstu, lūdzu.


  • Reply
  • 5/8/06 08:42 pm
  • Signe
    Signecopy

    lūgums pēc kā? es jau nelielos ar savām literārajām dotībām kā dažs labs, es izsaku savas domas par vērtēšanas sistēmām.


  • Reply
  • 5/8/06 09:00 pm
  • Filips
    Filipsquizer

    Es biju domājis likt punktu, bet tā kā punkti tev patīk, es ieliku jautājuma zīmi, un es nelielos, es vienkārši izrādos! Lūdzu, vismaz atsūti uz meilu man kādu domrakstu, ja savādāk nevar. Man tiešām interesē.


  • Reply
  • 5/8/06 09:04 pm
  • Signe
    Signecopy

    laikos, kad es vēl rakstīju domrakstus, to vajadzēja darīt domrakstu burtnīcā. neiešu jau tagad meklēt, kur nu vēl pārrakstīt. sorry, džekiņ.

    bet vēlos atgādināt, ka neesmu nekāda literāte.


  • Reply
  • 5/8/06 09:15 pm
  • Filips
    Filipsquizer

    Es ļoti reti lūdzos. Šoreiz es lūdzos. Es pat piedāvāju kā pateicību aizūtītu kādu savu dziesmiņu.(to varēs klausīties) Signe?


  • Reply
  • 5/8/06 09:44 pm
  • Signe
    Signecopy

    hahahhaā


  • Reply
  • 5/8/06 09:55 pm
  • Lauraprincesse

    tev nav sirds, viennozīmīgi.


  • Reply
  • 5/8/06 10:00 pm
  • Lauraprincesse

    Gribat es ielikšu kādu savu esejiņu, hahahaā?


  • Reply
  • 5/8/06 10:01 pm
  • Signe
    Signecopy

    davai, tavējās pat varētu būt interesantākas!


  • Reply
  • 5/8/06 10:05 pm
  • Lauraprincesse

    Ko teiktu par mēģinājumu precīzi un lakoniski izteikties 6.lpp. garumā par Heses Stepes vilku?


  • Reply
  • 5/8/06 10:10 pm
  • Signe
    Signecopy

    pag pag, ja tas ir precīzi un lakoniski, tad īsāku, ok?


  • Reply
  • 5/8/06 10:12 pm
  • Lauraprincesse

    tur jau tas paradoks. Tik plaš idejas amplitūda tajā darbā, ka pat lakoniski izsakoties kā minimums sanāk 6.lpp.vai 4. lpp., neatceros.


  • Reply
  • 5/8/06 10:15 pm
  • Signe
    Signecopy

    ok, to es gribu redzēt.


  • Reply
  • 5/8/06 10:21 pm
  • Filips
    Filipsquizer

    Es gribu kādu Tavu domrakstu par brīvo tēmu! Atzīmei jābūt virs 8...


  • Reply
  • 5/8/06 10:02 pm
  • Signe
    Signecopy

    nav ne sirds, ne esejiņas, AKDIES


  • Reply
  • 5/8/06 10:08 pm
  • Lauraprincesse

    hihihihī ;)))))))


  • Reply
  • 5/8/06 10:22 pm
  • Filips
    Filipsquizer

    Tā bija ļauna piekrišana? sūti uz: quizer@inbox.lv


  • Reply
  • 5/8/06 10:01 pm
  • Signe
    Signecopy

    man nav. bet iedošu kādreiz palasīt visādu darbu analīzes, kas saglabājušās.


  • Reply
  • 5/8/06 10:10 pm
  • Lauraprincesse

    Jā, analīzes ir labas. Es starp citu, domāju studēt dramaturģiju!


  • Reply