(no subject) |
---|
Nekādu īpašu pretrunu ikdienas sarunas līmenim. Neesam tak konferencē, kur katru tēzi pirms izteikšanas 100x jānoslīpē un atsauces jāpiemeklē. :)
Valodas pareizību vai nepareizība visnotaļ precīzi definēta IzM akreditētajā latviešu valodas programmā vidusskolām. Tb ja vēlies korektāk, tad var teikt, ka 99% tautiešu nezina dzimto valodu tādā līmenī, kāds latviešu valodas vidusskolas kursā tiek apzīmēts "labi/lieliski", kā arī to, ka vairuma tautieša vārdu krājums ir tikai ~20-30% no latviešu valodas vārdu krājuma.
Protams, ja valodas pareizību vai nepareizību mēra pēc tā, kā šo valodu lieto dzimtās valodas pratējs, tad var apgalvot, ka skolā kā "dzimto valodu" māca pavisam ko citu, kas nekādi nav dzimtā valoda, jo tautieši tajā nerunā un vāji saprot. Vienīgais, tad jārunā drīzāk par "valodām", jo katram tad sanāk sava valoda, kuras vārdu krājums dažviet pārklājas un ļauj saprasties šo valodu lietotājiem. Man šķiet gana dīvaini, bet jāuzvaicā būs tiem valodniekiem - šiem sava profesionālā kazuistika, par kuru man nav ne jausmas. :) |
| |