- Vēlamais rīcības plāns cīnā ar COV19 - papildināts
- 21.11.21 13:22
- Balstvakcināciju visiem, kas vēlas, ja ir pagājuši 6 mēneši no pabeigta pirmā kursa;
Prioritārā kārtā pieejams konsīlijs visiem, kam ģimenes ārsts norāda uz blakņu riskiem vakcinējoties, pēc atzinuma par rekomendāciju nevakcinēties tiek izsniegts speciāls, parastajam līdzvērtīgs sertifikāts;
Nodrošināt nevakcinētajiem skolotājiem, pasniedzējiem un ierēdņiem, kas pieteikušies uz konsīliju vai saņēmuši šo jauno sertifikātu, attālināta darba iespēju.
Iekštelpās atļaut lietot tikai vismaz FFP2 līmeņa maskas.
Nav dikti sarežģīti, vai ne? - 37 aksiomasieteikt virzienu
- 21.11.21 15:07
-
zaudēta identitāte
1) Kāpēc lai 0-50 gadnieki vispār vakcinētos aptuveni tādā "or else!" intonācijā?
2) Cik balstvakcinācijas būs nepieciešamas, lai cīši vakcīnprasīgos pārliecinātu par šo prasību veltīgumu?
3) Jebkāda šāda sertifikācijas režīma izvēršana ir dziļi morāli neviennozīmīga un par to ir japadomā divreiz. - ieteikt labāku virzienu
- 21.11.21 16:40
-
1) Nedz Tu nedz es nevaram izlemt par visiem. Bet jādod iespēja tiem, kas vēlas, pat ja tā ir zemāka riska grupa. Katrs lai pats izlemj. Vai Tavuprāt labāk būtu noteikt to kā obligātu prasību?
2) Šo argumentu nesapratu.
3) Var padomāt divreiz. Manuprāt morāli neviennozīmīgi ir liegt iespējas strādāt tiem, kam ir objektīvi iemesli nevakcinēties, liktot gaidīt rindā uz konsīliju mēnesi, kā tas ir šobrīd. - ieteikt labāku virzienu
- 21.11.21 17:26
-
1) par recepšu zālēm katrs pats sev izlemt gluži arī nevar, tāpēc iesaku vakcīnu izrakstīt ar recepti, riska grupām u.tml.
- ieteikt labāku virzienu
- 21.11.21 22:15
-
zaudēta identitāte
1) Es pat nerunāju par piespiedu vakcināciju, jo tā ir pašsaprotami neētiska, par to nav vērts diskutēt, tikai protestēt. Iespēja ir dota, taču tiem jaunajiem, kas potējas, ir vērts padomāt divreiz, vai ir vērts uzsākt neskaidru daudzu vakcīnu tripu tā vietā, lai vienkārši iemantotu dabīgo imunitāti, un vai ir vērts leģitimizēt prettiesisku sertifikācijas režīmu "with many unknowns", kā teiktu Donalds Ramsfelds.
2) Vakcīnas ir cauras, karalis ir pliks, pietiek izlikties, ka tā ir Tā Kunga brīnumaina dāvana no augšienes, meklējiet citus lìdzekļus, komplekso pieeju, utt.
3) Ārstu konsīlija atzinums nav vienīgais objektīvais iemesls nevakcinēties. Pats uzstādījums ir nepatīkams, jautājumam jāskan: "kam vakcinēties?", nevis "kam nevakcinēties?" Pierādījuma nasta gulstas uz status quo mainītāju pleciem. - ieteikt labāku virzienu
- 22.11.21 00:43
-
Vai attiecībā uz Ramsfelda zināmā/nezināmā kategorijām domāji sadaļu 'unknown unknowns'? Ja tā, tad tas nebūs precīzi. Vakcīnu gadījumā ir known unknowns. Arī pati pandēmija, kas ietekmes mēroga un neparedzamības dēļ ietilptu NNT kategorijā 'melnais gulbis', tomēr pieskaitāma 'known unknowns'. Jo pandēmijas ir bijušas jau agrāk. No kurienes rodas fantāzijas, ka COV19 vakcīnas pēc darbības principiem un ietekmes uz imūnsistēmu kaut kā briesmīgi atšķiras no bērnu triekas, masalu uc potēm, ko saņēmām daudz jaunākā vecumā kā šobrīd, gan ir 'unknown unknown'. Vismaz pagaidām, līdz, iespējams izrādīsies, ka aizmetnis ir kaut kāda kārtējā kaimiņvalsts bandītu trolļu ferma. Un tad, kā rakstīja V.I.Ļeņins vēstulē biedriem, 'ar patreizējo cenu politiku varam izrādīties apaļi muļķi' (šo un citas unteresantas Iļjiča vēstules oriģinālā var apskatīt Laosas valsts muzejā Vjentjaņā).
- ieteikt labāku virzienu
- 22.11.21 01:24
-
zaudēta identitāte
Tālebs teica, ka šī pandēmija nav gluži uzskatāma par melno gulbi. Slimības var būt ļoti lipīgas, cilvēki mēdz mirt, arī daudz, un paredzami - ne visai melnais gulbis. Es to vairāk skatītos antifragile kategorijās - pandēmija ir parādījusi, ka pārāk daudzi mūsu līdzpilsoņi, proti, vesela kolektīvā morālā infrastruktūra nav antifragile pret cilvēka dabā iedēstīto ļaunumu, kas slēpjas tikai aiz plānas civilizētības un Labā Toņa (atsauce uz zemāku komentāru) kārtiņas. Nedaudz noskrubini nost, un tur uzreiz Aušvices sarga arhetips glūn apakšā (ko, protams, vienmēr var vieglu roku lēti un slinki aizskaidrot prom kā kaimiņvalsts bandītu morālās panikas sēšanas operāciju). Tāpēc mums ir jābūt ļoti uzmanīgiem, kad atkārtojam šo aušviciešu iespējotāju "labās ziņas" par cauru, ātrumā sastiķētu vakcīnu drošumspēju. Lielākā atšķirība no masalu, triekas, stingumkrampju, baku potēm ir tā, ka tās vakcīnas d a r b o j a s, bet šīs darbojas tikai pa pusei.
- ieteikt labāku virzienu
- 22.11.21 12:09
-
Piekrītu, tas nav arī melnais gulbis, pandēmijas nav nekas jauns.
Antifragile pēc NNT definīcijas ir 'things that gain from disorder.' Tas ir interesanti - padomāt kā cilvēki kaut ko iegūt no tā, ka atsevišķi cilvēki ir ļauni zem civilizētības kārtiņas. Vingrināties pacietībā un līdzcietībā neatkarīgi no jebkādiem apstākļiem varētu būt viena no šī tipa antifragility izpausmēm. Varētu sākt ar to, ka saskatīt mīlestības trūkumu sevī, pirms saredzēt ļaunumu citos. Atzīstot, ka dusmas uz citiem ir tikai paša bezspēcības pret mīlestības trūkumu sevī izpausme.
Nesaprotu, kāds būtu sliktums tajā, ka vakcīnas darbojas vismaz pa pusei attiecībā uz iespējas saslimt mazināšanu, bet daudz vairāk nekā pa pusei attiecībā uz mirstības samazināšanu, slimības gaitas smagumu un blaknēm pēc pāslimošanas. Paskaidro, lūdzu. - ieteikt labāku virzienu
- 22.11.21 16:56
-
zaudēta identitāte
Tad jau nekad nedrīkstēs norādīt uz citu ļaunumu, no mēs visi esam ļauni.
Man skolā pirms padsmit gadiem mācīja, ka vakcīnas vai nu strādā, vai nestrādā, un ka pusdarbīgas vai puspabeigtas vakcīnas ilgtermiņā var būt pat bīstamas, it īpaši, ja runa ir par masu populāciju potēšanu. Atgādināsim arī, ka gana daudz Eiropas valstīs veselai lielai vecuma grupai viena vakcīnu pašķirne ir noņemta, jo tomēr secināja, ka ieguvumi neatsver riskus (LV, protams, kā jau postpadomiskā valstī, jaunus cilvēkus ar šīm vakcīnām joprojām potē un jautājumus neuzdod). - ieteikt labāku virzienu
- 22.11.21 17:27
-
Vari nosaukt savu skolotāju?
- ieteikt labāku virzienu
- 22.11.21 21:59
-
zaudēta identitāte
Dzīves skola :)
Bet tā, kam saukt skolotāju(s), ja reiz LV no pieņemamības lauka uzreiz tiek izslēgts gandrīz ikvienas, kurš izglītību guvis PSRS?
Ar caurām vakcīnām uzmanīgi: https://www.nationalgeographic.com/science/article/leaky-vaccines-enhance-spread-o f-deadlier-chicken-viruses
Tāpat kā ar jebko ātrumā un nokaitētā gaisotnē sastiķētu. - ieteikt labāku virzienu
- 21.11.21 15:42
-
Asiize
Teorētiski jā, praksē - dučiem apšaubāmas kompetences ģimenes ārstu, ar kuriem varēs sarunāt konsīlija nozīmēšanu, atkal medicīnas sistēmas pārslodze ar to nodarojoties, ja jau šobrīd zināms, ka vakcinēties medicīnisku iemeslu dēļ nevar ļoti niecīga cilvēku daļa. Rezultāts - līdzīgi kā Veselības inspekcija šobrīd karas augšā ar darba devēju iesniegumiem par potenciāli šaubīgām ģimenes ārstu masveidā izsniegtajām darba nespējas lapām.
- ieteikt labāku virzienu
- 21.11.21 16:42
-
Manuprāt liegt iespēju objektīvu iemeslu nevakcinēties tikai dēļ tā, ka pastāv varbūtība, ka kāds krāpsies, nebūtu pareizi. Šobrīd dēļ spēkā esošajiem ierobežojumiem ir vairāk kā tukstotis potenciālu tiesvedību pret valsti, tas ir ļoti nopietni. Tie, kas krāpsies, lai atbild ar savu sirdsapziņu.
- ieteikt labāku virzienu
- 21.11.21 17:37
-
Asiize
Protams, bet vai tad tā konsīlija iespēja jau šobrīd nepastāv? Es dzirdēju, ka par to runāja, vnk nevajag sadzīt masveidā visus antivakserus uz konsīlijiem.
- ieteikt labāku virzienu
- 21.11.21 21:42
-
Uz konsīliju jāgaida rindā vismas mēnesi, tikmēr cilvēki, piemēram, tiek likumīgi atlaisti no darba.
- ieteikt labāku virzienu
- 22.11.21 08:26
-
Asiize
Te drusku tas “kod kurā pirkstā gribi”, tāpat mēnesi un ilgāk medicīnas sistēmas pārslodzes dēļ jāgaida uz virkni manipulāciju/konsultāciju pie speciālistiem, nerunājot par atceltajām plānveida operācijām. Vai veselības pakalpojumos tagad būtu jāprioritizē šo konsīliju pieejamība? Prasība vakcinēties nav nākusi kā zibens no skaidrām debesīm. Ok, sākumā tikai piedāvāja, tad aicināja, tad lūdza. Kopš oktobra, šķiet, prasa. Brīdī, kad to noteica valsts pārvaldei, bija, šķiet, tieši 5 nedēļas, lai tiktu pie sertifikāta. Šķiet, līdzīgu vai ilgāku laiku iepriekš brīdināja par 15.decembri. Bet cilvēki arī reanimācijā turpina apgalvot, ka nav paspējuši sapotēties.
- ieteikt labāku virzienu
- 22.11.21 13:41
-
Ar lielu varbūtību tā arī ir. Bet tas, iespējams, ir jautājums par procesa optimizāciju, jo, ja ģimenes ārstam kopā ar nosūtījumu būtu pienākums sagatavot arī pamatojumu un apkopojumu par faktiem par līdzšinējām konstatētajām blaknēm, tad konsīlījam nepieciešano laiku tas samazinātu līdz minimumam.
- ieteikt labāku virzienu
- 21.11.21 22:01
-
zaudēta identitāte
"Sadzīt" - jūsu vakcīnfanātismam būs patīkami uzzināt, ka runa ir par dzīviem, autonomiem, racionāliem cilvēkiem, nevis lopiem vai spēļu kauliņiem.
- ieteikt labāku virzienu
- 21.11.21 23:03
-
Vai zināji, ka Tavs tonis ir slēpti ļoti agresīvs?
Fanātisms parasti nebalstās statsitikā un novērojumos. Bet diezgan bieži - psihisku noviržu izraisītās iedomās. Tipiska pazīme - fanātiķim liekas, ka izņemot viņu, visi ir jukuši.
Man tā neliekas. Nedz uzskatu nevakcinētos par lopiem, nedz arī tos, kas nevēlas vakcinēties par jukušiem. Pašreiz ir sarežģīta situācija, kurā saduras dažādas inteteses, tiesības un izpildvarai.pieklibo slikta pārvaldība. Mēģinu atrast zelta vidusceļu. Priecāšos no Tevis turpmāk dzirdēt laipnu, nosvērtu un pārdomātu argumentāciju. - ieteikt labāku virzienu
- 22.11.21 01:15
-
zaudēta identitāte
Vai zināji, ka tonim (kas ir gaumes jautājums, tātad eksistenciālas izšķiršanās situācijās visnotaļ nebūtisks) nav nozīmes, ja runa ir par iespējamiem Hāgas tribunāla līmeņa valstsvīru noziegumiem pret viņiem uzticētajām tautām (skat. Austriju šobrīd)? Ne jau visur ir, piemēram, Teksasa, kur kāda likumība vēl saglabājusies. Mums, te, Eiropā, ar mūsu bēdīgo vēsturi patiesi jājūtas kā absolūtā patvaldnieka īpašumam vai inventāram bez augstākas apelācijas iespējām. Zelta vidusceļš šādā beztiesiskuma rēkoņā ir neiespējams.
Mans komentārs bija protests pret to, ka pārāk daudzi sapotēti, tātad nomierināti un paklausīgi pilsoņi piever acis un ir normalizējuši "sadzīt lopus" tipa retorika šajos divos neprātīgajos gados, kad "tik daudzu siržu domas ir nākušas redzamas". - ieteikt labāku virzienu
- 22.11.21 11:17
-
'Sadzīt' var attiecināt arī uz rētām. Ko arī novēlu Tev un visiem Latvijā un Eiropā.
- ieteikt labāku virzienu
- 22.11.21 12:24
-
Tad vēl - kas ir 'jūs'? Kāpēc vispārini, nevis adresē pārmetumus konkrētam autoram? Kāpēc šādi veido iedomātas nometnes, iedalot 'civilizēti ļaunajos' un 'pārējos'? Ar ko šī pieeja atšķiras no iedalījuma 'ļaunajos ebrejos' un 'pārējos'? Tieši šādi dzimst totalitārisms - polarizējot cilvēku attieksmi, skaldot un tad valdot. 'Kā lopus' ir Tava interpretācija. 'Vakcīnfanātiķi' - Tava birka. Tas ir korekti? Tonis nav gaumes jautājums. Tonis ir attieksme, un Tavs tonis ir agresīvs, bet agresija vai nu izsauc preagresiju, vai arī tā kādam ir jāabsorbē. Es negribu būt Tavu dusmu sūklis, jo nejūtos to pelnījis. Domāju, ka Asīze ar 'sadzīt' domāja sadzīt kā bērnus bērnudārzā aplītī uz rīta vingrošanu. Piekrītu, sanāca neveikli, bet kāpēc dramatizēt par lopiem? Vakcinācija nav izvešana uz Sibīriju, bet mēģinājums glābt dzīvības. Bez tās šobrīd būtu tāda elle, ka tik turies, cilvēki mirtu grēdām - kā tas notiek Krievijā. Vai tiešām Tev tas liktos kaut kas, ko būtu bijis nepieciešams pārbaudīt praktiski? Vai tad šāda attieksme nebūtu vēl tuvāka totalitārismam?
- ieteikt labāku virzienu
- 22.11.21 13:01
-
Asiize
Nē, es nedomāju kaut kā ļoti nevainīgi kā bērnus, drīzāk laikam izvēlējos šo vārdu jau automātiski pieņemot pret vakcīnām skeptiski noskaņoto cilvēku retoriku, kur vakcinēšanās ir piespiešana vai tml, attiecīgi arī teorētiski vienīgais veids, kā no tās izvairīties, lai nezaudētu darbu, arī, pieņemu, izskatās pēc tāda kā autoritatīvi izvirzīta pienākuma (dzīšanas) apmeklēt ārstu konsīliju, domāju, ka liela daļa arī par šo opciju nav lielā sajūsmā.
Galvenais gan, uz ko gribēju norādīt komentārā, bija bažas par ierobežoto mediķu resursu un jautājumu, kā to šobrīd vissaprātīgāk izmantot. Jo tajā teorētiski steidzami nodrošināmajā konsīlijā jau nepiedalītos kaut kādi pēkšņi no ārpuses ieradušies ārsti, bet tie paši aizņemtie, pārslogotie, izdegušie. - ieteikt labāku virzienu
- 22.11.21 13:45
-
Jā, tā ir. Bet ja cēlonis ir cilvēku noskaņojums, iedomas vai dezinformācijas nekritiska pieņemšana, tad vienīgais pieņemamais veids tomēr būtu pārliecināt par nepieciešamību, bet ne piespiest. Ģimenes ārsti manuprāt šeit būtu atslēga, kas var kaut ko vērst par labu un vienlaikus izvērtēt riskus. Piekrītu, mediķi slimnīcās kopumā ir trakā situācijā pēc īsas atelpas vasarā.
- ieteikt labāku virzienu
- 22.11.21 14:18
-
Asiize
Njā, bet diemžēl aizvadītais gads ir atklājis diezgan raibu publiku starp mūsu ģimenes ārstiem, tāpēc pašreizējais regulējums mandātu pieņemt lēmumu par nevakcinēšanu medicīnisku iemeslu dēļ uzticējis tikai klīniskās universitāšu slimnīcu speciālistiem. Esmu pamanījusi, ka vismaz daļā bažīgo viedokļu par potenciālu potes kaitīgumu tiek norādīts uz autoimūnas slimības fonu, kas atkal vismaz daļā gadījumu liktu to izvērtēt, piemēram, endokrinologam, pie kura rindā, piemēram, stradiņos grūtniecei ar gestācijas diabētu jāgaida aptuveni tas pats viens mēnesis, kas uz konsīliju par covid vakcīnu. Un tas nav tikai par grūtniecēm, lielākajai daļai, kas gaida šajās rindās ir potenciāli augsti riski veselībai. Un tas galīgi nebūtu viegls lēmums pateikt, ka risks tikt atlaistam no darba, gaidot uz konsīliju, ir lielāks par tiem veselības riskiem cilvēkiem, kas gaida rindā pie ārsta.
- ieteikt labāku virzienu
- 22.11.21 15:29
-
Jā, tā ir. Tādā gadījumā zelta vidusceļš būtu atļaut turpināt darba attiecības, uzrādot pierakstu rindā uz konsīliju un dodot šī procesa pabeigšanai termiņu, piemēram, 3 mēnešus. Vai ne?
- ieteikt labāku virzienu
- 22.11.21 16:58
-
Asiize
Jā, es arī domāju, ka drīzāk pagarināt konsekvenču termiņu līdz ārsta lēmumam, nevis neiespējamā veidā nodrošināt steidzamus konsīlijus. Un es zinu gadījumu, kad valsts pārvaldes iestāde gaida tagad (nezinu kā tas iet kopā ar MK regulējumu) uz ierēdņa ārsta pierakstu decembra sākumā, cilvēks nav atlaists.
- ieteikt labāku virzienu
- 22.11.21 16:59
-
zaudēta identitāte
Zelta vidusceļš būtu, ja valdības nekavējoties atsacītos no prettiesiskās piespiedu vakcinēšanas, nevis mēs tagad pārcelsim latiņu, pieņemsim netaisnību kā status quo, un ar huligāniem diskutēsim par ārstu konsīlijiem. Ārstu konsīliji kā institūts parādās tajā brīdī, kad ieviešas piespiedu vakcinācija. Taču mēs nedrīkstējām nonākt pat līdz tam punktam. Un pie tā, ka esam tur nonākuši, iespējams, ir cēloniski jāvaino sapotēto paklausīgo pilsoņu kviētisms, samiernieciskums, komformisms.
- ieteikt labāku virzienu
- 22.11.21 17:32
-
Iespējams, bet nemaz nepiekrītu, jo kāpēc vainot piekrišanu tam, par ko zināms, ka tas palīdz. Protams, ja vien taisnība nav tam skolotājam. Bet tad lai viņš pasaka mums, vai šīs konkrētās vakcīnas ir pieskaitāmas tādai kategorijai, kas ilgtermiņā nes postu, vai nē, un ja jā, tad lai spēj to arī pamatot. Tad arī varam turpināt diskusiju.
Esošajām vakcīnām ir veikta virkne atzītu pārbaužu, un cilvēki, kas tās apstiprināja ir uzņēmušies atbildību par savu slēdzienu, un to ir daudz dažādās pasaules valstīs. - ieteikt labāku virzienu
- 22.11.21 22:01
-
zaudēta identitāte
Mīļo cilvēk, vakcīnas joprojām pārbauda un pārbaudīs vēl pāris gadus, jo "ātrākais" vakcīnu uztaisīšanai un apstiprināšanai ir ne mazāk par 5 gadiem.
- ieteikt labāku virzienu
- 22.11.21 17:08
-
zaudēta identitāte
Gan tonis, gan attieksme ir nebūtiska, ornaments, rotājums, kaprīze, jo mēs te esam noosfērā, nevis arābu zemju medresē vai bazārā, vai kopīgās cūku ganīšanas gaitās.
Ne jau es/mēs esam radījuši šīs divas pilnīgi nevajadzīgās nometnes "vakcinētie/nevakcinētie", kur vieni tiek apzīmēti ar treknu morāles plusa zīmi, bet otri ar treknu mīnusa vai kauna (Kaina?) zīmi. Atkal - pierādījuma nasta par šķeļoša hipermorāla totalitārisma radīšanu gulstas uz šī iedibinājuma ievēsēju pleciem.
Pat Krievijā cilvēki "nemirst grēdām" (ar visiem neskaitāmajiem vēl sliktākiem papildus ierosinātājfaktoriem, kuri tur varbūt vairo mirstību, un kādu nav LV), Krievijas iedzīvotāju skaits ir viegli saguglējams.
Kāpēc dramatizēt par lopiem? Kāpēc nedramatizēt par piespiedu vakcināciju? Ir jādramatizē lielas netaisnības priekšā. Ja kaut viens sētnieks, baidoties pakāst pēdējos iztikas līdzekļus, sažnaugtām rokām un baidoties ir aizgājis sapotēties pret savu gribu un pret iepriekšēju suverēnu lēmumu, tad tas ir noziegums. Bet ir vēl trakāk - ja kaut viens cilvēks šī spiediena rezultātā ir aizgājis sapotēties un tā rezultātā uzrāvies uz blaknēm vai pat nomiris, tad šī piespiedu vakcinēšana ir noziegums, kas brēc pret debesīm un izsauc pret valsti Sodomas un Gomoras likteni. - ieteikt labāku virzienu
- 22.11.21 17:42
-
Rodas iespaids, ka Tu nespēj saskatīt acīmredzamo, proti, ka nevis vispasaules totalitārisms ir sašķēlis cilvēkus, bet pats vīruss un tā postošā ietekme, un no tā izrietošās bailes. Bailes nomirt. No vīrusa vai no vakcīnām. Bet agresīva attieksme jeb tonis kombinācijā ar vāju argumentāciju ir tā, kas cilvēkos pastiprina reakciju. Un par to arī ir jāuzņemas atbildība. Es savu argumentāciju balstu instutūciju atzinumos un statistikā par vakcīnu iedarbīgumu. Tu - neskaidros, faktos.neapstiprinātos.pieņēmumos par vakcinēto cilvēku iespējami drūmo nākotni. Institūcijas cenšas palīdzēt cilvēkiem, pat ja ir kāds ir jāpiespiež. Daudzo nāvju klātbūtnē ir jābūt diezgan dīvainam, lai to pasniegtu kā visu valdību sazvērestību pret apspiestiem pilsoņiem. Lai tā būtu, man mav nekas pret atšķirīgiem uzskatiem, bet ja Tu tos pasniedz kā absolūtu patiesību un agresīvā tonī, tas nav mīlestības darbs, jo tā ir, pirmām kārtām, laipna un nedusmojas.
Padomā, vai šobrīd neesi pārkāpis robežu, kurā līdzšinējās investīcijas noteikta viedokļa aizstāvībā vairs neļauj Tev mierīgi pārdomāt, ka varbūt Tev tomēr varētu nebūt taisnība. - ieteikt labāku virzienu
- 22.11.21 22:51
-
zaudēta identitāte
Tu laikam nevēlies saskatīt acīmredzamo, ka paniskās bailes no vīrusa un nāves dažos ir radījušas šo piepešo (bet paredzamo) vēlmi un vajadzību pēc šķeloša sanitāra totalitārisma. Tiesa, bailes ir abpusējas, te https://www.tabletmag.com/sections/scien
ce/articles/needle-points-vaccinations-c hapter-one labi aprakstīts, kā vieniem saasināti izpaužas evolucionāras bailes no bakteriālas infekcijas, savukārt otriem tas pats izpaužas potes sakarā. Nevaru beigt atkārtot, ka pierādījuma nasta gulstas uz tiem pirmajiem - viņiem ir jāspēj racionāli un izsvērti pamatot sanitārā totalitārisma vēlamību, jo viņi to vēlas ieviest un viņiem ir vairāk bail no slimības, tādēļ viņi ir gatavi iejaukties ķermeņa status quo, kamēr otriem ir vairāk bail no šaubīgas medicīniskas manipulācijas, kas izmaina ķermenisko status quo. Pagaidām šādi pamatojumi par labu pirmajiem nav redzēti, un varu pateikt priekšā, ka arī nebūs, jo piespiedu vakcinācija ir neētiska un prettiesiska, un covid nav ebola.
Dīvaini iedomāties, ka nevakcinētie savu argumentāciju nebalsta institūciju atzinumos un statistikās. Lai nu ko šie pandēmiju gadi pierādījuši, tad drīzāk to, ka tomēr ir atšķirība starp labu un sliktu zinātni. Turklāt ar zinātni, institūcijām un plikiem ekspertiem te nepietiek, jo šobrīd tēma jau ir iebraukusi dziļā ētikas un politikas laukā.
Padomā, vai kritiskā beztiesiskuma un uzkrītošas tirānijas situācijā pats nepiesauc "mīlestības darbus" kā piesegu komformismam. Slavenais luterāņu mācītājs Dītrihs Bonhēfers, kurš piedalījās sazvērestībā pret Hitleru, pēcāk cietumā skaidrojot sev savas izvēles, pat apgalvoja aptuveni, ka tirānicīds arī var būt mīlestības darbs. Kāds gudrs valdnieks sirmā senātnē teica: "Savs laiks ir ko saplēst, un savs laiks atkal to kopā sašūt; savs laiks klusēt, un savs laiks runāt. Savs laiks mīlēt, un savs laiks ienīst; savs laiks karam, un savs laiks mieram." - ieteikt labāku virzienu
- 23.11.21 00:10
-
Šis viss ir tukša runa tiem cilvēkiem, tai skaitā zem 40, kas slimnīcā ar asarām acīs nožēlo, ka nesavakcinējās. Un daži pēc tam arī nomirst. Kāds varbūt savos pēdējos mirkļos mokoši cīnoties pēc elpas intensīvi domāja par draugu, kas ieteica - nafig vakcinēties, neviens nezina, kā tās vakcīnas darbojas (meli!) sačakarēs Tev imūnsistēmu uz visu mūžu. Viņa pēdējā atziņa, visticamāk būtu, ka būtu bijis tomēr jādomā patstāvīgi. Šodien, piemēram, nomira 18-gadīgs puisis.
Salīdzinājums ar Hitleru kā piemērs konformismam attiecībā uz totalitārismu? Tu šeit pamatīgi šauj pār strīpu - ja es būtu ebrejs, es reāli apvainotos. Cilvēki noticēja idejai par Vāciju, kas atgūs pašcieņu, bet par gāzes kamerām lielākā daļa parasto vāciešu vēl ilgi nezināja. Jā, tādā situācijā civila kalpošana režīmam varēja būt mīlestības darbs. Bet ne jau dienestā esot. Ja Bonhēfers (kuram visu cieņu par pretošanos režīmam) tiešām to šādi priekš sevis skaidroja, es nezinu viņa apsvērumu kontekstu, bet šis pielīdzinājums pašreizējai situācijai ir galēji nekorekts.
Konformisms atbalstot vakcināciju balstās vēlmē mazināt kopējo vīrusa izplatību un cilvēku nāves, punkts! - ieteikt labāku virzienu
- 23.11.21 02:15
-
zaudēta identitāte
Tukša runa ir paņemt vienu statistisku izņēmumu vai retumu un ļaužu iebiedēšanas dēļ ap to savīt emocionāli iekrāsotu žēlabu stāstu. Cik ir to zem 40, kuri "asarām acīs" nožēlo, ka nesavakcinējās? Lielais jautājums turklāt skan šādi: cik ir to zem un virs 40, kuri "asarām acīs" j a u t a g a d nožēlo, ka vakcinējās? Tādi gadījumi ir, bet mediju un valstsvīru uzkurinātā vispārējā baiļu un neuzticības atmosfēra neļauj šiem gadījumiem piegriezt nepieciešamo vērību.
Reductio ad Hitlerum, skatoties, piemēram, uz Austrijas topošo sanitāro iekārtu, arvien vairāk kļūst laikmetīgi, lai vai cik ļoti mēs to negribētu.
Precizēšu - es neesmu pret "vakcinācijas atbalstīšanu", pasarg Dievs, lai vakcinējas tie, kuri grib un cik grib kaut sešreiz - ja vien ir izvērtējuši visus riskus, zināmos un nezināmos nezināmos un pieņēmuši lēmumu ar savu galvu, nevis pārkopējot citu dažādās kastēs runājošo galvu tarkšķus. Es esmu kategoriski pret piespiedu vakcināciju un sertifikātu normalizēšanu, savukārt no šī kategoriskuma izriet arī bažas un rūpe par daudzu sapotētu cilvēku komformismu un acu pievēršanu uz klaji amorālu prakšu normalizēšanos. - ieteikt labāku virzienu
- 23.11.21 02:29
-
Ja Tev nav žēl to 'iebiedēšanai izmantoto retumu' tad vismaz esi godīgi (arī sev) atbildējis. Šobrīd ir iespējms pieteikties brīvprātīgajā darbā slimnīcās un apskatīties kā tad īsti ir un kurš no jautājumiem ir lielāks. Vienīgi bez vakcīnas Tevi tur neielaidīs. Bet varbūt ir kāds draugs, kurš ir, un varētu pēc tam atstāstīt. Vēlams, protams, tāds, kurš nav konformists.
- ieteikt labāku virzienu
- 23.11.21 12:05
-
zaudēta identitāte
Es katru otro dienu saņemu žēlabu stāstus no slimnīcām un zinu, kā tur ir. Un? Man tie norāda uz infrastruktūras, koordinācijas un valsts strukturālu mazspēju, nevis aizžēlina līdz spaidu vakcinācijas pieciešanai.
- ieteikt labāku virzienu
- 23.11.21 15:59
-
Šis pieņēmums neizskaidro mirstību valstīs ar attīstītu infrastruktūru.
- ieteikt labāku virzienu