|
July 23rd, 2021
02:41 pm - Par aktuālo* Varbūt vajadzēja uzrunāt Kultūras kanonā ierakstītos latviešu plakāta klasiķus: Latvijas plakāti, 20. gadsimta 70.–80. gadi (20. gadsimta 80. gadi bija Latvijas plakāta Zelta desmitgade, kad vienlaikus darbojās vairākas spilgtu plakātistu paaudzes. Šī laika plakātus raksturo īpaši augsta attēla kultūra, satura emocionālais spraigums, sociāli atbildīgs un piesātināts vēstījums. Desmitgades sākumu raksturo interjera jeb tuvā distancē skatāmie plakāti ar ļoti izsmalcinātu vizuālo estētiku un intelektuālu vēstījumu, bet 80. gadu beigas – izteikti publicistiski plakāti ar skarbu un grotesku izteiksmi.) Lielākā daļa taču vēl dzīvi ;) *Bez vakcīnas nav uzvaras!
|
Comments:
| From: | heda |
Date: | July 23rd, 2021 - 03:29 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Labs atgādinājums :) Neviens no redzētajiem to laiku labākajiem piemēriem gan nebija tik viennozīmīgs un pliks, kā to pieprasa mūsu tagadējais dīvainais laiks.
| From: | heda |
Date: | July 23rd, 2021 - 04:23 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Paldies!
Bet tad, iespējams, kāds nevarētu tik glīti nopelnīt uz otkatiem... Citādi, nespēju izskaidrot plakātu zemo estētisko kvalitāti.
Nu Hermanis taču savā serčikā izgaismoja, kā lietas notiek reklāmas aģentūrās ;) Bet ja nopietni, gan jau izskaidrojums pavisam vienkāršs — ideju izsīkums un bezpalīdzīgs izmisums. Turklāt gala vārds pieder pasūtītājam, kurš, kā zināms, parasti izvēlas vissūdīgāko no piedāvātajiem variantiem.
Nu jā, pasūtītājs izvēlas pēc sava "ğīmja un līdzības" |
|
|
Sviesta Ciba |