fantastikal - pamācība - kā radīt absolūtu skaistumu (skaistumu, kuru atzīs visi)
Otrdiena, 12. Janvāris 2010 10:29
pamācība - kā radīt absolūtu skaistumu (skaistumu, kuru atzīs visi)

cilvēki tik bieži (radot mākslas darbus) aizmirst par to, kāpēc viņi vispār rada to konkrēto subjektu, kurš ir attēlots gleznā, kāpēc viņi to izvēlējās un kas ir tas īstais, kas tajā rada to patīkamo sajūtu, tādu vēlmi to īstenot un realizēt darbā. cilvēki bieži vien iedomājas to savu tēlu iztēlē, un pēc tam tas dabā "nesanāk" - bet tikai tāpēc, ka mēs diletantiski centāmies no iztēles izvilkt visu, kam it kā kopā būtu jāuzbur vīziju - bet nē. nesanāk. kāpēc? tāpēc, ka īstenībā galvenais vairs nav "viss", bet īstenībā tas viens, tas galvenais, kas darbā tik ļoti mīļi un rūpīgi jāizceļ, un pārējais ir vienmērīgā plūdumā jāsavieno kopā. kontrasta princips.
te vajadzētu piemēru - laikam jāņem tās pašas manas zemenītes.
kā mēs zinām, zemenes ir garšīgas. katram garšo zemenes. tam dēļ zemenes bieži izmanto kā motīvu mākslā, ar mēķi radīt mīļu, garšīgu noskaņu. tādu bērnišķīgi maziņu, jo ogas ir maziņas, un tāpēc rodas tādas asociācijas.

piemēram, tagad varam iztēloties, kā kāds vienkārši uzzīmētu zemeni.
labi, uzzīmēja. zīmējums varbūt neslikts, skaidri redzama zemene. bet vai ir skaidri redzams tas, ka tā ir maza, mīļa odziņa, ka tā ir sulīga, svaiga un garšīga? nē.

tad pamēģināsim vēlreiz - šoreiz nevis izceļot faktu "es zīmēju zemeni" - tā vietā apzinoties visus iemeslus kāpēc mēs to zemeni tā vēlamies gleznot. izceļam zemenes labākās īpašības. tāpēc arī gleznoju uz tik maziem formātiem - 8 x 8 cm - lai saglabāto to “mazo“ sajūtu, ka zemeni var ievietot plaukstā.


pavisam cita lieta.

vispār, es pēdējā laikā aizvien vairāk aptveru to, cik skaistums ir plašs - tas neaprobežojas ar darba malām. nākamā pakāpe ir darbu ievietot attiecīgajā vidē, iekārtot, piebīdīt tik skaisti, pievienojot darba vērtībai vēl plašāku skaistumu (es šeit runāju par vienkāršu piekāršanu pie sienas!). un ar to viss nebeidzas! varam darba noskaņu stiept vēl tālāk, līdz istabai, līdz dzīvoklim un vēl plašāk.. uz sevis, kaut vai. bet ar vienmērīgiem tukšumiem. ar līdzsvaru, ar balansu, ar tīrumu blakus haosam. to es saucu par kontrasta principu.

un uz skatuves ir gluži tas pats! lai radīt īstu skaistumu, kustību amplitūdas ir jāizvēš tik pat lēni, mierīgi un tad ar kāpinājumiem. animācijā arī. tas ir ļoti svarīgi. nepārblīvēt. miers, ieskrieties, izdejoties, uzsmaidīt, izsmieties un tad sastingt, tad lēni, lēni slīdēt lejā un apgulties zemē.

mūzikā arī!! mūzikā šis kontrasta prinicips arī ir tik ļoti, ļoti svarīgs - lai būtu klusums, uz kura citam izcelties. tas parauj sirdi, tas liek trīsēt, kad klausās. ir jājūt, un just var tikai tad, kad mūzika ir sakārtota perfektā mijiedarbības harmonijā.


kompozīcija - prasme savietot objektus kopā tā, lai viņi savstarpēji veiksmīgi mijiedarbotos vai liktu viensotru mierā. tikai nesabīdam visu kopā, lūdzu.

2CommentReply Add to Memories Email this entry to a friend

mena
mena
mena
Otrdiena, 12. Janvāris 2010 12:56

Šausmīgi forša zemene un - ļoti vērtīgas domas, - priekš manīm.


ReplyThread
vele
vele
Trešdiena, 13. Janvāris 2010 02:30

es esmu paarsteigta! paarsteigta par to, ka tu neesi par to nekad dzirdeejusi. Bet forshaak protams ir visu atklaat pasham un filtreet caur sevi (jo galu galaa mees tachu zinam ka visas lietas iisteniibaa jau sen pasaulei ir zinaamas un dariitas jau ieprieksh un kas ir svariigi mums ir tas ka mees taas izdziivojam caur sevi un radiitu jaunas unikaalas pieredzes ko mees veelaak vareetu parstraadaat lai taas paarstraadaatu citi un taa uz priekshu lai tas viss pamazaam mainiitu pasauli utt utdg paareejaas superpljaapas par pasauli un taas dabu)Bet ko es ar to visu gribeeju teikt ir, ka pastaav populaara teorija par tukshumu un tukshuma atstaashanu. Shii teorija gan skaidro to visu ko tu tur pirmiit staastiiji caur karshu piemeeriem. Tas ir taa: tu vari uzziimeet karti un iekljaut tajaa visu kas realitaatee tur pastaav (piem. bomzhu apmetnes vai kakju parastaas baroshanas vietas vai celja seguma materiaalu utt), bet lieta taada, ka no shaadas kartes nav nekaadas jeegas - neviens no taas neko nesapratiis (jo cik gan taa buus piebliiveeta!). Nu un galu galaa realitaate jau ir realitaate, mees nevaram buut dievi un nokopeet preciizu pasaules kopiju un tas nemaz nav vajadziigs (pasaule jau mums ir taapat vai ne?) Taapeec pasulee pastaav transportu kartes, tuuristu kartes, autocelju atlanti, pilseetas kartes, pasaules atlanti (gan jau shajaa nevarees iekljaut visus pasaules maaju nosaukumus) , valsts kartes - nu cik gan var iedomaaties(katrai funkcijai sava karte).
Es personiigi uzskatu, ka tas ir saistiits ar to, ka mums ir divas dazaadas smadzenju puslodes: labaa un kreisaa. Kad tu kaut ko iedomaajies piem. to pashu zemeni. Tu domaa: suliiga, smarziiga, salda, kuusaajosha, pilniigi kuust acu priekshaa, pilna saules, dziiviibas, speeka utt. Bet tad tu domaa ka to uzziimeet: maza, sarkana, ar mazaam seeklinjaam, sirds formas, nedaudz spiidiiga. Pirmaas domas lieto labo puslodi, bet otraas - kreiso. Luuk, tas noziimee ka tas ko tu veelies izdariit maakslaa ir izpaust savas labaas puslodes domas ar kreisaas puslodes domaashanas metodeem un sanaak pretruna.
Bet jaa. To es saucu par maaksu. Maaksla nav uzziimeet, uzrakstiit, sakomponeet utt. Maaksla ir just, ko iekljaut un ko izlaist. Taa ir iistaa lieta, kas veelaak arii iedarbosies uz skatiitaaja zemapzinju.
Un kaapeec tas iedarbosies? Pie sevis es vienmeer klusiibaa esmu domaajusi, ka tas ir taapeec, ka cilveeks taa ir buuveets, kaa tu saki uz kontrastiem. Piem. sirdspuksti jeb muskulji: saraujas, atlaizhas, saraujas atlaizhas. Elposhana: ieelpa, izelpa. Tu tachu neskaties uz visu pasuli - nee - tu skaties, nomirkshkini, pagriez galvu, paskaties, nomirkshkini (par shito arii ir viena baigi interesanta teorija - in a blink of an eye - bet to citreiz). Diena, naktas, diena. Un tas nav tikai maakslaa - tas ir jebkuraa lietaa. Jekuraa: katru dienu tu izveelies, kaadas kurpes vilkt, lai ietu uz balli vai mezhu vai skolu. Protams tu vari panjemt visas kurpes liidzi, bet tas tevi droshi vien ljoti apgruutinaatu un galiigi nebuutu parociigi. Taa vienkaarshi ir formula ko cilveeks saprot: sarauties, atlaisties - piedzimt, nomirt.
Nu apsveicu tu esi aptveerusi ar kreiso puslodi to ko juti ar labo. Tagad vareesi manipuleet!


ReplyThread