14 July 2015 @ 03:22 pm
 
Noskatoties visādus dokumentālus materiālus par human trafficking, es laikam esmu ievērojami pārdomājusi savu nostāju pret porno industriju, t.i. man joprojām nav morālu aizspriedumu pret pornogrāfiju kā pret ideju, jo cilvēki ar savu dzīvi var darīt, ko grib, un man nav nekādu tiesību pasludināt, ka es zinu, kā ir pareizi, bet, jo vairāk šajā visā iedziļinās, jo mazāk ticami šķiet, ka būtu iespējams droši zināt, kuros gadījumos cilvēki šajā visā ir iesaistīti brīvprātīgi. Un arī tas brīvprātīgums tomēr ir tik slidens un relatīvs, jo tas, ka tu vēl vakar darīji tikai lietas, kas tev bija ok un pieņemamas, negarantē, ka tas tā būs arī šodien.
Ļoti piekrītu domai, ka porno industriju (arī vissliktāko, kas tajā ir) lielā mērā atbalsta pavisam parasti cilvēki, kuri nav nedz slimi, nedz ļauni un kuriem ir skaidras robežas par to, ko viņi nekad neskatītos (vardarbība, bērni utt.), un kuri vienkārši nekad neaizdomājas par to, ka tie paši cilvēki, kuri veido tā tipa porno, kas viņiem šķiet akceptējams, veido arī tos materiālus, kurus un kuru veidošanas metodes viņi nekādā ziņā nebūtu gatavi akceptēt kā kaut ko normālu un atbalstāmu. Es arī diezgan ilgu laiku esmu šādā veidā domājusi. Bet, man liekas, ka šī problēma ir lielā mērā saistīta tieši ar to, ka pornogrāfija ir padarīta par zināmā mērā tabu tēmu, - lielākā daļa cilvēku mēdz pa kluso paskatīties porno, un lielākā daļa no viņiem nekad par to nebūtu gatavi runāt ar citiem, tātad mazas iespējas, ka viņi jebkad nonāktu diskusijā, kur viņiem būtu iespēja uzzināt, kādā veidā viņi ar porno skatīšanos, kas taču ir tik nevainīga un nekādā veidā negatīvi neietekmē viņu vai citu dzīves, atbalsta industriju kopumā.

Tas šajā visā, šķiet, visbiedējošākais, ka tas jau nav par bariņu ļoti sliktu cilvēku, kuri dara ļoti sliktas lietas, un kurus vajadzētu noķert un ieslodzīt, un viņu upurus atbrīvot, tas ir par sabiedrību, kam ir vajadzīga prono industrija un kas to suportē visdažādākajos veidos. Ja visi būtu laimīgās un veselīgās attiecībās, porno vispār nevarētu eksistēt, jo nebūtu mērķauditorijas vai vismaz tā nebūtu gana liela, tāpat, ja cilvēki būtu veselīgās un laimīgās attiecībās paši ar sevi un pasauli, internets nebūtu pārpilns vēl ar visādiem citādiem mēsliem. Bet ir skaidrs, ka tā nekad nebūs. Es totāli nepiekrītu apgalvojumam, ka porno industrija apliecina tieši šī laikmeta pagrimuma pakāpi, jo apsēstība ar seksu, varu un citu cilvēku izmantošanu daļai cilvēces ir bijusi aktuāla pilnīgi visos vēstures posmos, kā jau nesen te rakstīju, es domāju, ka tas, ka kāds savus netīros noslēpumus spēj paturēt aiz atslēgas, nepadara tos ne par kripatiņu mazāk netīrus. Man liekas, ka tas ir tāpat kā vienmēr - pārāk daudzi cilvēki ko šādu atbalsta vai ignorē, un tāpēc tas turpina notikt.
Man tieši ar šo domu ir visgrūtāk samierināties, proti, ka tas nav saistīts ar laikmetu vai dažiem amorāliem bandītiem, bet ar to, kādi cilvēki ir, un, nez, vai tas lielos vilcienos vispār varētu mainīties.
 
 
( Post a new comment )
cukursēne[info]saccharomyces on July 14th, 2015 - 04:47 pm
"Ja visi būtu laimīgās un veselīgās attiecībās, porno vispār nevarētu eksistēt, jo nebūtu mērķauditorijas" - hmm, es gan laikam nezinu, vai šim līdz galam piekrītu, jo nedomāju, ka būtu bijusi tikai neveselīgās attiecībās, un tas manu erotiska rakstura materiāla patēriņu īsti nemainīja. man kaut kā gribētos nošķirt pornografisku materiālu kā tādu no porno industrijas (kas,protams,nav iespējams!), jo es nedomāju, ka būtu kaut kas slikts vai nedabisks interesē kā skatītājam piedzīvot dažādus fantāziju scenārijus, kas 1)var nebūt saistīti ar partneri, 2) var nebūt tādas fantāzijas, ko gribas/var izspēlēt (dažādu iemeslu dēļ - nu tur, piemēram, kaut kāds octopus sex,ko hentai var skatīt, cik uziet, utml)
(Reply) (Thread) (Link)
cukursēne[info]saccharomyces on July 14th, 2015 - 04:50 pm
bet tieši tāpēc es domāju, ka tādas lietas kā "make love, not porn", kas ir ārpus tradicionālās porno industrijas, un visādas animācijas, datorsimulācijas būtu laba porno nākotne
(Reply) (Parent) (Link)
pelnufeja[info]pelnufeja on July 14th, 2015 - 06:17 pm
Tas droši vien nav pats precīzākais formulējums, jo es nedomāju, ka vēlēšanās skatīties porno obligāti nozīmē kaut ko neveselīgu, man nav morālu aizspriedumu pret to, ka cilvēki nodarbojas ar seksu ar dažādiem cilvēkiem, ja viņiem tas sagādā prieku, vai pret to, ka kāds cits grib šo seksu redzēt, ne jau sekss ir problēma, bet gan tas, ka ne visu cilvēku, kuri ir procesā iesaistīti, motīvi un rīcības ir paši cēlākie, maigi izsakoties. Nez, teiksim, uzzinot par kādu, kurš ir vienojies ar citiem cilvēkiem, ka varēs būt klāt, kamēr viņiem ir sekss, ja visas iesaistītās personas tam ir piekritušas un par šo jūtas komfortabli, man nešķiet, ka tur būtu morāla problēma, bet par industriju ir skaidrs, ka visi nav brīvprātīgi piekrituši, un, man šķiet, ka diezgan tricky tomēr ir arī tāda veida iniciatīvas kā make love not porn, jo tomēr videomateriāls, reiz uzņemts, turpina eksistēt, un jautājums, kas notiek tad, ja kāds tomēr saprot, ka vairs negrib, ka šis materiāls ir pieejams internetā, t.i. - parasti jau iesaistīta nav tikai viena persona. Protams, varētu argumentēt pretī, ka tikpat labi cilvēki var negribēt, ka internetā ir arī dažādi citi ar viņiem saistīti materiāli (un negrib arī), un ka vajag vairāk padomāt, kur iesaistās, tomēr, man liekas, ka pret citiem cilvēkiem pēc būtības tomēr būtu jāizturas ar cieņu un iejūtīgumu, un seksuāla rakstura materiāls tomēr ir īpaši sensitīvs, resp, ar tādu ir viegli manipulēt un nodarīt pāri, tas tāpat ir aktuāli, domājot par to, cik vigli tiem, kuri porno industrijā ir iesaistījušies labprātīgi, ir no tās aiziet.

Man arī nekādā ziņā nešķiet, ka tas, ka es esmu skatījsuies porno, liecinātu, ka manā seksualitātē ir vērojamas kādas kādas neveselīgas tendences, vienkārši man šobrīd ir sajūta, ka es negribētu riskēt ar nejaušu atbalstu tam, ka kādam tiek darīts pāri.

Tas laikam ir līdzīgi kā ar daudzām lietām - kaut ko var mainīt tā daļa sabiedrības, kas principā domā par lietām un tās analizē, es to formulētu kaut kā tā "man porno ideja liekas ok, un es par to nekaunos, bet es neesmu gatava atbalstīt potenciālu vardarbību, tāpēc es to vairs neskatos, ja porno industrija tiks reformēta - tajā būs sociālās garantijas un citi drošības pasākumi, es pie skatīšanās varētu mierīgi atgriezties. :D"

pret animāciju man nav absolūti nekādu iebildumu.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
pelnufeja[info]pelnufeja on July 14th, 2015 - 06:24 pm
tiešām, varbūt porno vajadzētu reformēt un legalizēt, bet tad arī tam nevajadzētu tādos apmēros būt brīvi pieejamam intenetā, cilvēkiem par to vajadzētu maksāt, un visiem, kas tajā filmējas, saņemt atalagojumu tāpat kā par jebkuru citu darbu, citādi sanāk tāda liekulība - sabiedrība porno patērē, bet nav gatava rūpēties par tiem cilvēkiem, kas viņiem šo pakalpojumu sniedz.

Varbūt varētu ieviest porno nodokli. :D :D
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
cukursēne[info]saccharomyces on July 14th, 2015 - 07:21 pm
ļoti laba ideja, atbalstu. ja no manas nodokļu naudas var uzņemt kaut kādu tur ugunsgrēku , tad es gribu arī valsts televīzijas porno.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
pelnufeja[info]pelnufeja on July 14th, 2015 - 07:30 pm
pag, vai tad ugunsgrēku uzņem par nodokļumaksātāju naudu? Tādā gadījumā es priecājos, ka autoratlīdzības, šķiet, ir samaksas forma, no kuras atvelk vismazāk. :D :D
(Reply) (Parent) (Link)