Brokeback Mountain

« previous entry | next entry »
Jul. 28th, 2008 | 09:46 am

Vakar tā vietā, lai skatītos Jauno Vilni, atļāvu bračkam gulēt un noskatījos Brokeback Mountain. Teikšu uzreiz - Gilenhals mani pārliecināja vairāk nekā Ledžers. Neatbildēts palika jautājums (varbūt tekstos neuztvēru attaisnojumu), kāpēc Ennis (Ledžers) tik viegli pirmajā reizē teltī pakļāvās Džeka (Gilenhals) valdzinājumam un spraudienam ānusā?! Ņemot vērā to, ka sākotnēji taču Ennis ir straight puisis, pie tam vēl saderinājies, pat mehāniska izolācija (pāris nedēļas?) kalnos cilvēkam neliek mainīt seksuālo orientāciju bez faktiskas pretestības. Vienā brīdī pie tiem atmiņu stāstiem es zaudēju uzmanību, iespējams, tur arī slēpjas manis meklētais attaisnojums. Ierobežojumi un bailes no nosodījuma, papildinātas ar pavisam minimāliem reliģiskiem uzsvariem, manuprāt, ļoti spilgti un precīzi iezīmēja gan laikmetu, gan sociālo vidi, kurā noris darbība - šī noteikti ir būtiskākā scenārija vērtība. Neesmu eksperte latento geju (?) psiholoģijā un seksoloģijā, tāpēc priecāšos, ja kāds man pierādīs, ka ir pilnīgi loģiski un iespējami, ka šādiem puisīšiem pilnvērtīgi stāv arī uz sievietēm. Otra lieta, kurai es ne visai noticēju, bija varoņu novecošana - ar pielīmētajām ūsām un baķenēm bija stipri par maz, lai es bez priekšā teikšanas iedomātos, ka starp notikumiem filmas sākumā un beigās ir pagājuši 20 gadi. Par aktieriem bija jūtams, ka iekšā ir daudz - gan pārdzīvojums, gan mīlestība. Tomēr gribējās mazliet vairāk no tās iekšējās kaisles redzēt uz ekrāna - darbībā, tekstos.
Kopumā nebiju ne vīlusies, ne stāvā sajūsmā. Kaut kas pa vidu. Otrreiz droši vien neskatītos.
P.S. Šis ir tikai un vienīgi mans personiskais viedoklis - gaumes jautājums, tā teikt :)
Tags:

Link | Leave a comment | Add to Memories


Comments {30}

tjigra

(no subject)

from: [info]tjigra
date: Jul. 28th, 2008 - 10:26 am
Link

Manos mazpisānos ir viens skolotājs, jauns (ap gadi 35-40 (nu salīdzinoši jauns)). Viņš bijis precējies, ir 3 bērni + paralēli dzīvoja ar veci. Nez, laikam jau stāv.

Reply | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Jul. 28th, 2008 - 11:01 am
Link

forši! dzīvo, mīlējies, viss it kā o.k., bet beigās izrādās - šamam patīk iepsraust puikiem. Būsim zināt, ka šāds risks pastāv :)

Reply | Parent | Thread


tjigra

(no subject)

from: [info]tjigra
date: Jul. 28th, 2008 - 11:26 am
Link

gh, perversi! :D

Reply | Parent | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Jul. 28th, 2008 - 11:44 am
Link

vai tad?

Reply | Parent | Thread


tjigra

(no subject)

from: [info]tjigra
date: Jul. 28th, 2008 - 11:57 am
Link

nu vai ta nē? Ja sūdus patīk stumdīt?

Reply | Parent | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Jul. 28th, 2008 - 12:17 pm
Link

LOL :D:D:D

Reply | Parent | Thread


tjigra

(no subject)

from: [info]tjigra
date: Jul. 28th, 2008 - 12:39 pm
Link

Akal kko ne to pateicu?

Reply | Parent


******* *******

(no subject)

from: [info]polkovnik
date: Jul. 28th, 2008 - 01:00 pm
Link

a jūs uz divu cilvēku attiecībām ārpus dzimumu, kaku un vaginālo šķidrumu konteksta neesat spējīgi paskatīties? tas taču ir tik sekundaŗi.

Reply | Parent | Thread


tjigra

(no subject)

from: [info]tjigra
date: Jul. 28th, 2008 - 01:25 pm
Link

Varam.
Rīt.

Reply | Parent | Thread


******* *******

(no subject)

from: [info]polkovnik
date: Jul. 28th, 2008 - 01:32 pm
Link

rīt tu varbūt būsi jau mirusi, nebūs laika.

Reply | Parent | Thread


tjigra

(no subject)

from: [info]tjigra
date: Jul. 28th, 2008 - 01:55 pm
Link

Nav iekļauts plānā rīt mirt. Līdz ar to, paliek spēkā iepriekšējais nosacījums.

Reply | Parent | Thread


******* *******

(no subject)

from: [info]polkovnik
date: Jul. 28th, 2008 - 02:10 pm
Link

un ja nu aннушка уже купила подсолнечное масло, и не только купила, но даже
разлила?

Reply | Parent | Thread


tjigra

(no subject)

from: [info]tjigra
date: Jul. 28th, 2008 - 02:45 pm
Link

Mhm, pазмечтался.

Reply | Parent


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Jul. 28th, 2008 - 01:50 pm
Link

ai, mēs vairāk ar humoru to visu, bet ... kāpēc neviens neatbild uz maniem jautājumiem?! Tavu viedokli es gribētu dzirdēt. par filmu.

Reply | Parent | Thread


******* *******

(no subject)

from: [info]polkovnik
date: Jul. 28th, 2008 - 02:03 pm
Link

manuprāt filma nav par gejiem un geju padarīšanas tur ir sekundāras. viņu attiecību stāsts tikai izmantots, lai pateiktu, ka cilvēki, rēķinoties ar šo un to, atliek un atliek sev būtisku lietu sakārtošanu uz vēlāku laiku, bet, kad tas pienāk, tad bieži vien jau ir par vēlu. elementāra patiesība, elementārs sižets, bet ik pa brīdim der to sev atgādināt.

Reply | Parent | Thread


pata

paldies

from: [info]pata
date: Jul. 28th, 2008 - 02:23 pm
Link

jā. var jau diskutēt - ja mēs kaut ko atliekam, vai tas mums patiešām ir tik svarīgi?! atlikt nozīmē, ka mēs bez tā varam dzīvot. un neviens jau nekur nav pateicis, cik ailītēs mums savā dzīvē vajag ievilkt ķeksīti iepretim sadaļai 'izpildīts'.

Reply | Parent | Thread


******* *******

Re: paldies

from: [info]polkovnik
date: Jul. 28th, 2008 - 02:28 pm
Link

jā, bet tā atliekot jārēķinās ar sekām. kā tam ledžera tēlam, kurš attapās tikai tad, kad draugs jau bija miris un rokās krekls vien palicis. un viņam tas BIJA svarīgi! bet to viņš saprata tikai pēc tam. un arī savu mazdūšību saprata.

Reply | Parent | Thread


pata

Re: paldies

from: [info]pata
date: Jul. 28th, 2008 - 02:37 pm
Link

es viņa vietā būtu izdarījusi pašnāvību. vai vismaz kā secnārists liktu viņam to izdarīt. viņam taču vispār dzīvē vairs nekas nepalika! paši jau mēs ļoti bieži grēkojam ar to, ka kaut kā vērtību apjaušam tikai tad, kad mums tas ir atņemts, jā.
tad vēl viens moments - vēlme dzīvot paralēlu dzīvi, lai vienlaikus izpatiktu sabiedrībai (sieva+bērni=esmu normāls) un nesaņemtu tās nosodījumu, tajā pat laikā apmierinot arī savu kaislību. tieši šī iemesla dēļ man Ledžera varonis nesimpatizēja :(

Reply | Parent | Thread


******* *******

Re: paldies

from: [info]polkovnik
date: Jul. 28th, 2008 - 02:40 pm
Link

apstākļos, kur tādus cilvēkus vienkārši nosit (kā to tumšo), tāda dubulta dzīve ir saprotama (kaut nsimpātiska). kroplīga sabiedrība, kroplīgas dzīves.

Reply | Parent


Re: paldies

from: [info]murse
date: Jul. 31st, 2008 - 12:53 pm
Link

nu ja, bet tādi varoņi reāļajā dzīvē ir daudz daudz vairāk, nekā tie, kas kā Džeks, ir gatavi ziedot sabiedrības viedokli, ziedot sevi un visu, lai būtu ar to, ar ko vēlas.

Man šī tēma ir ļoti tuva, un filma arī ļoti tuva, gan apslāpētās mīlestības, sabiedrības aprobežotības, gan geju tematikas dēļ. Un tiešām, tādus uzstādījums sastopams tikpat bieži arī heteroseksuālās attiecībās - es mīlu viienu, bet - pieradums, statuss, ērtības, sirdsapziņas ēdu draudi.. un palieku ar nemīlamo.

Reply | Parent | Thread


pata

Re: paldies

from: [info]pata
date: Jul. 31st, 2008 - 01:01 pm
Link

varbūt tas ir mans jaunības maksimāls, varbūt vienkārši pieredzes trūkums. bet es savā dzīvē lielākoties esmu gājusi uz visu banku un cīnījusies par tām vērtībām, sajūtām un jūtām, kas man patiešām daudz nozīmē - man liekas, savu sirdsapziņu es neesmu nodevusi. neviena no šīm situācijām gan nav bijusi tāda, kur man būtu jānostājas pret sabiedrības priekšstatiem/mītiem. bet varbūt es par maz zinu, ko domā sabiedrība, varbūt man ir par daudz vienalga, ko viņi domā par mani ...
bet tēma un filmas attiecību un motivāciju shēma (indivīds vs. sabiedrība) ir veca kā pasaule; vērtība, ko es varu mēģināt iekļaut savā daramturģiskajā arsenālā :)

Reply | Parent | Thread


Re: paldies

from: [info]murse
date: Jul. 31st, 2008 - 01:10 pm
Link

Varbūt ir tādi cilvēki, kas tiešām visu mūzu, it visā, spēj noturēties savos principos, savās izjūtās. Man tas nav izdevies. Es gan par to vairs tā neraudu, kā agrāk, kad tas viss vēl bija svaigs un sāpīgs, bet nu zināms daudzums sapņu un ilūziju jau nu ir pazudis nebūtībā gan, t.sk. priekštats par sevi kā konsekventu, drosmīgu, striktus lēmumus pieņemošu utml. Nēnu, neesmu jau ari nekāda želejas burciņa, un savas izjūtas vērtēju kā pirmārās, ja ir tāda iespēja. bet domāju, ka ledžera situācijā, ņemot vērā tos apstākļus - bērnus, finansiālo sutāciju, ieaudzinātās bailes.. domāju, ka es rīkotos tāpat, un zaudētu.

Reply | Parent | Thread


pata

Re: paldies

from: [info]pata
date: Jul. 31st, 2008 - 01:20 pm
Link

:) es rīkotos kā Gilenhals un mani nosistu! lai gan arī šajā varonī ir baigā sāpe, ko es zinu pati pēc sevis - tu visu laiku cīnīses par kaut ko, kas tev liekas svarīgs un vērtīgs, bet nu nekādi nevari sasniegt/iegūt. tad ik pa brīdim uznāk šaubas, vai tas vispār ir tā vērts! ja cilvēks nesalūzt zem šīm šaubām, tad, manuprāt, ir tomēr labi visu mūžu par kaut ko skaistu&lielu cīnīties, pēc kaut kā tiekties ..

Reply | Parent


Fiance

(no subject)

from: [info]firebabe
date: Jul. 28th, 2008 - 11:00 am
Link

Ja uz abām pusēm, tad tas tomēr ir biseksuāls. Īstam homo- sievietes tādā ziņā ir galīgi vienaldzīgas.

Reply | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Jul. 28th, 2008 - 11:50 am
Link

vot, tāpēc es nesapratu, vai vēsturiskais faktors un no tā izrietošais potenciālais sabiedrības nosodījums (filmā atainots kā nepārvarams) ir pietiekami pārliecinošs arguments pilnvērtīgi funkcionēt laulībā, bet ik pa laikam nodoties homoseksuālam sakaram?!

Reply | Parent | Thread


Fiance

(no subject)

from: [info]firebabe
date: Jul. 29th, 2008 - 09:00 pm
Link

Tas ir attaisnojums, manuprāt.
Grūti spriest, par laimi nav nācies dzīvot melos;)

Reply | Parent


judging the mice

(no subject)

from: [info]rasbainieks
date: Jul. 28th, 2008 - 12:34 pm
Link

un šeit nav neviena mamuta komenta?

Reply | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Jul. 28th, 2008 - 01:49 pm
Link

nav. a, Tev nav ko teikt par šo filmu?

Reply | Parent | Thread


judging the mice

(no subject)

from: [info]rasbainieks
date: Jul. 28th, 2008 - 01:54 pm
Link

nē, nau redzējs.

Reply | Parent


(no subject)

from: [info]morale
date: Jul. 28th, 2008 - 05:41 pm
Link

štrunts par gejiem un to filmas šķautni, bet man visvairāk sāpe beigās bija par to, ka likās, ka Gilenhala varonim svarīgākais bija tikai sekss, bet Ledžera varonim bija jūtas. Un tas bija skumīgi. Ka bija kā jau dzīvē - vienam vairāk, otram mazāk...

Reply