NU, BĻA!

« previous entry | next entry »
Jul. 24th, 2008 | 01:12 pm

[info]polkovnik, dabūsi pa ausīm! kas tā par modi izdzēst ierakstus?! vēl jo vairāk tādēļ, ka [info]juris_tilts ir nokomentējis manu komentāru ar tekstu "Labi, ka Tu netaisi filmas vai izrādes". Man tagad ir jāiet griez vēnaz?! Labi, es vakar izlēmu, ka režisoros es šogad tomēr nestāšos; padzīvošu, paaugšos un, cerams, kļūšu drusku gudrāka. Tas ir izlemts. Bet es tik un tā pieprasu skaidrojumu no [info]juris_tilts par iepriekš minēto komentāru!

Link | Leave a comment | Add to Memories


Comments {26}

Mamuts

(no subject)

from: [info]mamuts
date: Jul. 24th, 2008 - 01:24 pm
Link

Ēēēēmmm... Pata? kas no Tevis par režisoru, ja šitā streso par kritisku attieksmi pret saviem uzskatiem? Tu tak neesi pieckapeika, lai patiktu visiem! Un ģēnijus saprast ir visai pagrūti... arī režisorus! ;))

Reply | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Jul. 24th, 2008 - 01:35 pm
Link

Mīļo, mamut! Tā vēl nav stresošana. Es tikai esmu mazliet pārsteigta, kas ir izsaucis šādu komentāru?! Uzskati, protams, ir dažādi, bet viena cilvēka viedoklis vēl nav aksioma vai definīcija. Es vienkārši gribu saprast, par ko šis cilvēks noreaģēja tā, kā viņš to izdarīja?! Jo manis teiktas, ka aktierim loma ir jāspēlē, nevis jāzdzīvo, kā reizi ir aktieru profesijas pamatlikums nevis mans uzskats par Hītu Ledžeru.
Ģeniāls ir tas cilvēks, kas spēj runāt visiem saprotamā valodā, nevis taisa kaut ko krutu un tas tiek pasludināts par ģeniālu tikai tāpēc, ka tas ir kaut kas neredzēts vai afigennākais avangards. Ģenialitāte slēpjas vienkāršībā, tā ir māksla sarunāties ar skatītājiem.

Reply | Parent | Thread


Mamuts

(no subject)

from: [info]mamuts
date: Jul. 24th, 2008 - 01:46 pm
Link

Varbūt viņš gribēja pateikt, ka viņa viedoklis, kādam ir jābūt režisoram, nesakrīt ar Tavējo? ;)) Un par ģenialitāti es Tev piekrītu.

Reply | Parent | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Jul. 24th, 2008 - 01:48 pm
Link

figviņzin, ko viņš gribēju. tāpēc arī prasu paskaidrojumu :)

Reply | Parent


Cits cilvēks

(no subject)

from: [info]juris_tilts
date: Jul. 24th, 2008 - 01:50 pm
Link

Man sanāca skarbi pateikt, bet man šķiet, ka tur visbiežāk nebūs nekāds rezultāts, ja aktieris lomu neizdzīvo, bet "nospēlē". Latvijas mērogā par to vispār ir spriest ļoti uzskatāmi. Man riebjas "profesionalitāte", ja vēlies. Šajā kontekstā pat tas, ka pateici "liecina tikai un vienīgi par viņa [Ledžera] psihisku nelīdzsvarotību un sliktu aktiermeistarību" ir pat kompliments.

Reply | Parent | Thread


Cits cilvēks

(no subject)

from: [info]juris_tilts
date: Jul. 24th, 2008 - 01:54 pm
Link

Un, lūdzu, nesaspringsti, es saprotu, ka cilvēki ir dažādi (skatīt zemāk komentāru par mani) un visu to, bet nenoturējos ar to savu repliku. Negirbēju nevienu aizvainot.

Reply | Parent | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Jul. 24th, 2008 - 02:01 pm
Link

nē, es neesmu saspringta. man patīk parunāties :) viss ir kārtībā! Tu mani neaizvainoji; tas komentārs izraisa azartu!

Reply | Parent


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Jul. 24th, 2008 - 01:58 pm
Link

o.k. tad man ir jājautā, vai un cik ļoti Tu esi profesionāli saistīts ar teātra vidi?! vai tev ir bijusi saskarsme ar aktieriem un izrāžu veidošanas procesu?
tas, ko es pateicu, nav kompliments - ne Ledžeram, ne kādam citam. Darbā nojūgties nav meistarība, tas ir upuris, kuru arī daudzi latviešu aktieri ir iznesuši. Lomās dzīvo vientuļie aktieri, kuriem teātris ir visa viņa dzīve. Tie patiesībā ir ļoti traģiski stāsti. Tikai skatītājiem liekas, ka tā ir ģenialitāte. Nē, ģenialitāte jeb meistarības augstākais sasniegums ir nospēlēt (tā nav haltūrēšana) tā, lai pārliecinātu skatītāju, un pēc tam spēt iziet no lomas, dzīvot savu dzīvi.

Reply | Parent | Thread


******* *******

(no subject)

from: [info]polkovnik
date: Jul. 24th, 2008 - 02:03 pm
Link

piedodiet, ka iejaucos jūsu diskusijā, bet es ne par profesionālo vidi, bet skatītājiem vairāk - skatītājiem tādi upuri patīk. tā vien gaida, kad zvaigznes izspēlēs kārtējo leļļu ielejas stāstu. esiet lasījuši tādu lubeni? nu arhetips kas arhetips, un tiek izspēlēts regulāri, un lielā masa tik gaida kārtējo sadegušās zvaigznes lomas tēlotāju.

Reply | Parent | Thread


Cits cilvēks

(no subject)

from: [info]juris_tilts
date: Jul. 24th, 2008 - 02:09 pm
Link

Britnija :)

Reply | Parent | Thread


******* *******

(no subject)

from: [info]polkovnik
date: Jul. 24th, 2008 - 02:11 pm
Link

nuja, tieši tā! :) viņas nāve būtu tikai likumsakarīga kā brīvās krišanas paātrinājums, bet redz ka atstāja visus ar garu degunu

Reply | Parent


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Jul. 24th, 2008 - 02:14 pm
Link

vārds vietā! publika prasa 'asinis'! saskarsme ar šiem dzīvajiem upuriem nemaz nav tik patīkama :( bet jā, tās jau ir aizkulises, tur tā realitāte ir pavisam citādāka nekā skatītāju priekšstati.

Reply | Parent


Cits cilvēks

(no subject)

from: [info]juris_tilts
date: Jul. 24th, 2008 - 02:08 pm
Link

Neesmu profesionāli saistīts. Tev taisnība, ka tas ir traģiski, ja nespēj iziet no lomas; ja spēj - visu cieņu, aktierim ir paveicies. Bet mums būs grūti vienoties, jo acīmredzot mēs atšķirīgi saprotam vārdus "nospēlēt" un "izdzīvot".
"Nospēlēt" man šķiet kaut kā racionāli, tāda spiešana uz taustiņiem - tā šitā balss, šitā mīmika, šitais žests nozīmēs to un šito. Kaut kur tur pazūd empātija, kas, manuprāt, ir svarīgākais tanī visā.

Reply | Parent | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Jul. 24th, 2008 - 02:22 pm
Link

nu jā, man jau tā likās, ka ķeramies uz vārdiem. arī nospēlēt var ar empātiju, un talantīgi aktieri to dara. tā nav mehānika, tā nav haltūrēšana, tā nav virspusība. aktieru darbs ir spēlēt, nevis dzīvot. 'izdzīvot' (dzīvot lomā) es saistu ar psiholoģiskām problēmām, kad aktieris vairs nespēj iziet no lomas, viņam zūd realitātes apziņa un parādās jau personības dalīšanās pazīmes, Ledžera gadījumā - depresija. Tad, ja tas aiziet līdz alkoholam, narkotikām (lai aizmirstos, lai attietu) vai klīniskai diagnozei - tas vairs nav nekāds talants vai meistarība, tā ir traģēdija.

Reply | Parent | Thread


******* *******

(no subject)

from: [info]polkovnik
date: Jul. 24th, 2008 - 02:32 pm
Link

un tad jau arī vēl tādi, kam nekas nav jāspēlē (vai tā tikai no malas izskatās), kā litvinova tā pati - iziet tik laukumā un dzīvo tālāk. vispār cik man nācies ar aktieriem saskarties (biju kādreiz viņu lokā liepājā), daudz dzīvē runā kā no lomām, citātus, iemācītas intonācijas. interesanti ar viņiem tusēt, par garlaicību nevar sūdzēties, bet dzīvot kopā - elle. viņiem tak daudziem nekas cits kā hroniska identitātes krīze.

Reply | Parent | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Jul. 24th, 2008 - 02:44 pm
Link

jā! esmu saskārusies gan ar hroniķiem, gan ar morāli daudz maz veseliem aktieriem. atšķirība ir jūtama :)

Reply | Parent | Thread


******* *******

(no subject)

from: [info]polkovnik
date: Jul. 24th, 2008 - 02:48 pm
Link

tik, diespas, neprecies ar aktieri, būs sūdi vagā! :)

Reply | Parent | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Jul. 24th, 2008 - 02:51 pm
Link

jā, to jau es labu laiku atpakaļ sev nosolījos ;)

Reply | Parent


tjigra

(no subject)

from: [info]tjigra
date: Jul. 24th, 2008 - 01:39 pm
Link

Viena pirksta pierīte :) Ko cepies :)

Reply | Thread


Cits cilvēks

(no subject)

from: [info]juris_tilts
date: Jul. 24th, 2008 - 03:05 pm
Link

Vakar vakarā tāda dīvaina gaisma bija, nepatika. Bet pēc 30min, kad gāju piesiet suni, tad jau bija kkas mainījies.

Reply | Parent | Thread


tjigra

(no subject)

from: [info]tjigra
date: Jul. 24th, 2008 - 04:54 pm
Link

mhm, izej ārā, nesēdi pie pc vislaik. Izrādīsies, ka gaismēnas mainās atrodoties ārpusē.

Reply | Parent | Thread


Cits cilvēks

(no subject)

from: [info]juris_tilts
date: Jul. 25th, 2008 - 08:59 am
Link

Visa māja smaržo pēc piparmētrām. Sagriezu, lai sažāvētu.
Nokonstatēju, ka pēc pāris nedēļām varēs dzert ķirbju sulu, jo ķirbulis jau gana liels.

Reply | Parent


******* *******

(no subject)

from: [info]polkovnik
date: Jul. 24th, 2008 - 01:42 pm
Link

ok, ok, atslēgšu. :) man vienkārši izlikās, ka ķeru par daudz augstā plauktā un prātuļoju pirms laika :)

Reply | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Jul. 24th, 2008 - 01:50 pm
Link

paldies! labs puika!

Reply | Parent | Thread


******* *******

(no subject)

from: [info]polkovnik
date: Jul. 24th, 2008 - 01:54 pm
Link

juris tilts arī ir labs puika. man viņa blogs viens no mīļākajiem cibā. nesaplēšaties nu līdz nāvei :)

Reply | Parent | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Jul. 24th, 2008 - 02:03 pm
Link

viss ir kārtībā. plēsties netaisos, man tikai patīk ar cilvēkiem parunāt. intonācijas rakstītajiem tekstiem jau tāpat te katrs piedomā, tāpēc varbūt izskatās ne tā, kā ir patiesībā :) neesmu ne nikna, ne aizvanota, ne sacepusies. beidzot ir kaut kāda diskusija :)

Reply | Parent