Šugā faiv
 
10.-Sep-2020 02:15 pm
Kad vēl dzīvoju Daugavpilī, strādāju datoru salonā (jā, tādas iestādes savulaik bija aktuālas un par veikalu viņus saukt nebija stilīgi). Salonā bija arī neliela zāle, kur varēja par naudu pasēdēt pie datora un pabrauzēties internetos.
Bieži nāca kāda dikti izskatīga čigānu jaunkundze, ar kuru mums beidzot izveidojās tīri draudzīgas attiecības. Jaunkundze teica ka arī strādājot datoru salonā, bet nākot uz manējo vienkārši izklaides pēc. Jaunkundze pārtika galvenokārt no āboliem un bieži jautāja vai tā ir laba diēta. Iemācīja arī dažus čigānu vārdus.
Kādu dienu viņa pazuda un vairs nenāca, arī internetos nerādījās.
Vienreiz kādā pasākumā pamanīju, ka viņa sēž kādam visai druknam kungam plecos. Abi skatījās uz manu pusi: jaunkundze ar grūti izsakāmu sajūtu pilnu skatienu, kungs ar "penāksi klāt, saplēšīšu divos gabalos" skatienu.
Vēlāk kāds kopīgs paziņa pateica, ka vecāki viņu ir aizprecējuši projām un nekādas teikšanas viņai nebija.
Tā romāns ar čigānu jaunkundzi nekad nenotika.
Comments 
10.-Sep-2020 11:38 am
Žižeks šo parasti izmantoja par piemēru multikulturālisma neiespējamībai. Romi saka, ka ja viņiem liegs "pārdotās līgavas" tradīciju, tas iznīcinās viņu kultūru. Un tas, viņaprāt, ir neatrisināms liberālas valsts strupceļš – prasība vienlaikus ievērot gan cilvēktiesības, gan mazākumtautu "autentisko" dzivesveidu.
10.-Sep-2020 12:17 pm
Žizeka priekšnosacījums ir tāds, ka liberālā valstī visiem jādzīvo pēc viena, strikta liberālā likumu saraksta, kas pats pa sevi nav liberāls, jo liberālisms nozīmē, pirmkārt, brīvību. Ja romiem ir tradīcija, ja viņu sievietēm ar to lielākoties nav problēmu, tad nav nekādas vajadzības uzspiest viņiem svešas vērtības, jo tam ar ētiku saistītas sekas.
This page was loaded Maijs 7. 2024, 8:23 am GMT.