mmd's journal

> jaunākie ieraksti
> kalendārs
> draugi
> par sevi
> 20 vecākus

Monday, June 26th, 2023
12:42 - KIA C'eed vagoniņš
Ērts, kluss, ietilpīgs un mazrijīgs.

Lai arī nomas meitene mēģināja up-seilot un uzstājīgi brīdināja, ka būs grūti satilpināt 4 mazos koferus, mēs itin viegli tur ielikām vienu lielo, četrus mazos koferus un vēl 5 mugursomas.
Salonā pietika vietas visiem 5iem, kondiška viegli tika galā ar Skandināvu +25 un Apple CarPlay savienojās kā nākas. Visvairāk patika joslu asistents - var atsevišķi ieslēgt/izslēgt piestūrēšanu, kas nu jau kļuvusi līdzvērtīga cilvēkam un spēj līgani pagriezties, bez raustīšanās no labā grāvja uz kreiso. Pogas loģiskas, vairs nav uzbāzīgi "par daudz" un izgaismojums naktī ir viegli regulējams. Nobraucot dažus simtus pa bāņiem (140 km/h), šosejām (90km/h) un piejūras celiņiem (max 60km/h) vidējais patēriņš bija 5,1 l/100km - manuprāt ļoti ok.

Nepatika audio sistēma - skaņas kvalitāte un regulēšanas iespējas likās "par maz". Adaptīvā kruīza kontrole reizēm bremzēja par vēlu, bet, kad priekšējais auto uzsāka braukšanu, paātrinājās vēl vēlāk (un lēnāk). Bija atpakaļskata kamera, bet sensori nepīkstēja - vai nu nebija vai nemācēju ieslēgt (no šķūnīša tomēr paspēju izvairīties). Pagrieziena radius liels kā garam kravas busam, ar trīs joslām nepietiek.

In general - ļoti labs ikdienas auto. Ja varētu dabūt plug-in hibrīda versiju, varētu pat izskatīt kā potenciālu kandidātu.

(ir ko piebilst)

Saturday, November 5th, 2022
12:44 - desmito
Sveiks, dārgais, vai tu jau iepriekš maksāji Dievam savu desmito tiesu par labajām lietām, ko viņš tavā labā ir darījis?

(11 comments | ir ko piebilst)

Saturday, October 1st, 2022
10:46 - Un ko Tu lej savam dzelzs rumakam vēderā?
Šajā nedēļā eksperimentēju ar šķidrumiem degvielas bākā.

Viens auto tika atgriezts no tehniskās apskates ar "2" atgāzu vērtējumā un pēc pieslēgšanas datoram, konstatēts sliktākais - jāmaina katalizators. Pareizāk - divi. Kas jauni maksā vismaz pusi no auto tirgus cenas. Lietotu pirkt nav jēga, janus pirkt - žēl. Pēc sarunas ar meistaru, pēc sazvanīšanās ar citiem bēdubrāļiem, nolemjam riskēt un bākā tiek uzmaisīts kokteilis no laba 98 benzīna un kaut kāda bio-etanola. Rezultāts - atgāzes ideālas, tik jācer, ka motors nenoģībs.

Otrs auto - dīzeļa bubinātājs/dubļu kapātājs - atgriezās Rīgā. Par cik tas ir vienīgais dīzeļauto manā autoparkā, jau pirmajā tanka apmeklējumā tas dabūja pagaršot benzīnu. Fak. Tas protams notiek darba dienas vidū, kad laiks ir tik, cik visiem (apaļa nulle) un atrašanās vieta arī ne tā labākā - ārpus centra, meža vidus, vientuļš benzīntanks ... Viens meistars saka, ka viss slikti, meklē evakuatoru, skalo sistēmu. Otrs saka - nemīz bundžā, veci auto arī nemīž un brauc. Līdz rītam atstājam auto tankā, servisu un evakuatoru neatrodu (tobiš visi atsaka - nav laiks), tapēc maisu kārtējo kokču:
- 10l dīzeļa, kas bija bākā
- 20l benzīna, ko es (ideots) tur ielēju
- 0,75l divtaktu motora benzīna piedevas
- 30l dīzeļa

Apbrīnojami, bet var braukt. Es pat teiktu - jaudas ir vairāk un patēriņš samazinās. Tik atceries, ka būs grūti iedarbināt (īpaši, ja motors silts) un sprauslas (kas jau atkal maksā vismaz pusi no auto cenas) var pateikt " čau".

(ir ko piebilst)

Wednesday, September 14th, 2022
14:21 - reiz jaukā vasaras vakarā ...
Iespaidojos no userinfoAlefs un padalīšos ar jums savā piedzīvojumā.

Tātad, bija vasaras vakars, es izkāpu no upes, uznesu laivu līdz mašīnai, lai sakrāmētos, pārģērbtos un brauktu mājās. Kā jau ekshibicionistam, man patīk dzelteno kajaku iemērkt upes ūdeņos tur, kur ir daudz cilvēku (un viegli nokāpt pie ūdens), tātad - gandrīz pilsētas centrā.  Blakus restorāna terase, tūristi siro un es - atslēdzu mašīnu, iemetu bagažniekā brunci un vesti, salonā iemetu atslēgas un mobilo, paņemu štropes, aizcērtu durvis un ... klik ...  Mans "gandrīz pagājušā gadsimta" audi izdomā, ka - ja reiz šoferītis nav attaisījis savas durvis, tad šoferītis nav atnācis un drošāk būs, ja durvis būs aizslēgtas. 

Tā nu es stāvu, gandrīz pilsētas centrā, basām kājām, šortiņos un skumji noraugos uz telefonu un atslēgām, kas rātni duss uz pasažiera sēdekļa. Pēc īsas panikas lēkmes es pieņemu likteni un domās sevi uzmundrinu, sak - kam negadās, varbūt ko jaunu iemācīšos un vispār, vai ir kas labāks, ko darīt vasaras vakars? Viens zariņš, otrs, atspiežam durvis, ieslidinam štropīti, pabakstam ar zariņu un hops - nekas nesanāk. Ejam pie otrām durvīm - viss tas pats un hops - durvis vaļā.

Secinājumi:
 - pusstundas laikā, kamēr čakarējos ap durvīm, nevienu tas neuztrauca;
 - pat tādam dundukam kā man, durvju atvēršana ir pa spēkam;
 - jāiemācās daži telefona nr. no galvas :-)

(1 comment | ir ko piebilst)

Wednesday, September 7th, 2022
15:48 - Ja, rezervējot viesnīcu, aprakstā rakstīts ...
Ja, rezervējot viesnīcu, aprakstā rakstīts "Adults only", tad tas nozīmē, ka viesnīca būs pilna ar bērniem. Nākamais solis (ko ceru nepiedzīvot) - "Seniors only".

Savādāk - viss čoini, jūra tuvu, tik cik izkāpt no gultas un "tuc-tuc-tuc" vienpadsmitos pieklusa.

(ir ko piebilst)

Monday, September 5th, 2022
22:25 - melnā ...
Ūdens temperatūra ir labāka kā gaisa, viļņi lieli un spēcīgi, tas sāļums ... un protams, vietējie (vietējo iemīļotie) restorāni ar mīdijām un citām jūras radībām.

Ir labi

(2 comments | ir ko piebilst)

Saturday, September 3rd, 2022
23:35 - a es, a es, a es …
Cits būtu lielījies, a es vienkārši esmu lepns, ka varēju nokārtot B kategorijas eksāmenu (gan teoriju, gan braukšanas daļu) ar pirmo reizi. Pie kam - es ne reizi neielūkojos sat. not. grāmatiņā un tikai vienu reizi izmēģināju teorijas eksāmenu datorā.

Par braukšanu man īpašs komentārs - mūsdienās tas tiešām ir eksāmens un instruktore bija gan korekta, gan atsaucīga un varējām pat pajokot pa ceļam. Mani pārsteidza trīs lietas:
- braucot pa pilsētu uz 50/70 satiku gana daudz tādus pašus braucējus;
- neviens (NEVIENS) nereaģēja agresīvi uz manu “lēno” braukšanu;
- eksāmens ilgst veselas 30-40 minūtes un tiešām var pārbaudīt braucēja spējas.

Un, lai arī neesmu lepns par veidu, kā nokļuvu līdz tam, ka jādodas uz Bauskas ielu, es visiem šoferīšiem ar stāžu 20+ rekomendēju izveikt šādu ekskursiju.

(6 comments | ir ko piebilst)

Thursday, August 11th, 2022
10:08 - Baskājas izbeidzās
Zini kā, ir vasara un karsts, un vasarās es parasti staigāju basām kājām. Visur. Un kad es saku visur, es tā arī daru - vai Dailes teātris, lidosta Rīga vai vietējā Maxima. Un arī ar mašīnu es braucu basām kājām … iepriekš.

Vispirms es pamanīju, ka uz ceļa notiek kas nelāgs - no saburzītā fordiņa un ceļa birst ārā un nomalē vārtās ronīši (mežstrādnieki melnās drēbēs ar sadauzītām sejiņām). Piestāju, ieslēdzu avareikas un tad jau rutīna - visi pie samaņas? neviens pārlieku neasiņo? ātrie? policija? trīstūris? ūdens ko padzerties? Un tas viss basām kājām, starp stikliem, eļļām un sīkiem akmentiņiem …

Atbrauca ātrie, atgriezos savā auto un sapratu, ka no šodienas, braucot ar mašīnu, kurpes (jebkādas) ir obligātas. Jo nekad jau nevar zināt, kad atkal kāds fordiņš bremžu vietā izmantos priekš esošo auto…

(2 comments | ir ko piebilst)

Monday, July 18th, 2022
10:06 - Bailes? Panika?
Tas brīdis, kad sēdi mežā, dzer rīta kafiju un baudi saulainu rītu … upe mierīgi apvij ziemeļvidzemes pakalnus, ceļas migla un apkārt ir daudz labu cilvēku, smieklu un iepriekšējās dienas nogurums.

Un tad debesis pāršķeļ troksnis, kas ir tūkstots reižu briesmīgāks par zibens spērienu kaimiņa pagalmā. Vienreiz, otreiz, trešo reizi - katru reizi lido pa pāriem un tagad jau zemāk par 1000 metriem, un tad virs pašiem goku galiem (100-200m augstumā), uz zeltaino mākoņu fona var skaidri saskatīt augstuma stūri astes daļā un fizelāžas detaļas.

Bērni paslēpās zem galda, pieaugušie sastinga, daži turpināja darīt iesākto, bet manus Ukraiņu draugus pārņēma panika. Panika, ka arī šeit viņus noķēris karš, ka trešo reizi būs jāpamet “mājas”, ka …, ka … Es varu tikai minēt, kādas domas bija viņu galvās. No tām drumslām, ko vēlāk pārrunājām, no tiem sīkumiem, ko viņi man ir atklājuši. Paņemt klēpī un apmīļot kā mazu bērnu, glaudīt un mierināt cilvēku, kuram sen jau pāri 40 un stāstīt pasakas, kurām pats reizēm neticu … tās tikai mācības, tās bija NATO lidmašīnas, kamēr lido austrumu, ziemeļaustrumu virzienā - mums nav jābaidās …

Fak …

(2 comments | ir ko piebilst)

Tuesday, July 12th, 2022
10:35 - Mans pirmais rallijs
Trešdien sākam lasīt nolikumu;
Ceturtdien kārtojam papīrus (apdrošināšanas, licences, dakteri);
Piektdien treniņš un pirmās traumas (par laimi - tikai mašīnai);
Nakts uz sestdienu – skrūvē, skrūvē, skrūvē;

Sestdienas rīts – brokastis un ieņemam labākās vietas servisa parkā;
Reģistrācija – neviens nepārbauda dokumentu kalnus, ko biju sagatavojis;
Tehniskā komisija – ar otro reizi izgājām;

Iepazīšanās ar trasi un leģendu – saprotam, ka neko nesaprotam. Atgriežamies servisa parkā atrodam čomus, kas sniedz privātstundas un palīdz saprast, kas un kad ir jādara;

15 min pirms starta – priekšējais kreisais ritenis pasaka: “Atā” un izlaiž gaisu;

Starts, pārbrauciens, speciālais posms, pirmie roteri, vienu konusu nogāžam (+10 sekundes), pirmais grāvis, pirms kura saprotu – jādod virus, jo nobremzet nepagūšu, bet ja būs ātrums, varbūt ka izvilkšu, viens konkurents jau grāvī, starpfinišs, pārbrauciens līdz otrajam speciālajam posmam, amputējam pusi bampera, …

Ar katru speciālo posmu ralija leģenda un stūrmaņa komandas iegūst arvien lielāku jēgu. Sākam saprast, kur mēs esam, kas ir būtisks un ko darīsim tālāk. Atgriežamies servisa parkā un likvidējam bampera atliekas. Rezerves riepa turas godam, ko nevar teikt par manu ķermeni – jādzer daudz vairāk ūdens, jo braucot svīstu kā pirtī.

Tu esi kādreiz uzberzis (-usi) tulznu grozot stūri?

Pirmais un ceturtais posms ir vienādi. Otrajā reizē uzlabojums -13 sekundes. Atliek vien secināt, ka jābrauc, jābrauc un jābrauc. Smiltis un putekļi ir visur. Tāpat kā sviedri, tāpat kā prieks un adrenalīns, kas šļācas pār malām.

Mūsu mērķis bija tikt līdz finišam un nepalikt pēdējiem. Šis uzdevums ir izpildīts – nobraucām līdz galam un kopvērtējumā esam ceturtie no beigām, ja neskaita tos, kas izstājās. Ir kur augt.

(ir ko piebilst)

Monday, July 4th, 2022
12:50 - Ne daudz …
Nedaudz panagloju šķūnīti, nedaudz papļāvu zāli, nedaudz pazāģèju kļavu un nedaudz paskaldīju malku. Vēl, pa ceļam nosnaudos, reizes 3 nopeldējos, izlasīju grāmatā lapaspuses 15 un izdzēru visus četrus aliņus …

It kā, nekas daudz, bet šādas brīvdienas nogurdina ļooooti.

(ir ko piebilst)

Tuesday, June 28th, 2022
17:50 - Par labo
Ak jā, pirmo reizi mūžā apdrošinātājs pateica - tu kaut kā baigi pieticīgi esi satāmējis, mēs tev izmaksāsim bik vairāk.
Madara riktīgi trakus visus padara, pēc mēneša būs gatavas 500 bruņuvestes.
Tuvojas mans pirmais rallijs un pēc tam - pirmais komandējums uz Āfriku.
Par vēja dēli jau izstāstiju? Tur arī viss labi.

(ir ko piebilst)

Tuesday, June 21st, 2022
14:57
Ārprāc, cik tā mašīna ir ātra. Poly bukses, koilas, shortshifteris, īss un metināts reduktors. Ar visām šosejas riepām kārpīja zemi un rāvās uz priekšu kā bulta. Stabilitāte ir nosacīta - ja gāzes pedālis tiek nospiests līdz galam un auto nestāv taisni, tad drifts garantēts. Bet tas viss notiek apzināti, prognozējami, vadāmi … nu gandrīz vadāmi. Pagaidām auto apsteidz mani meistarībā.

Par sevi varu teikt, ka pirmajos līkumos biju saspringts. Un tad, kad visi muskuļi saspringst, arī stūri pagriezt ir grūti. Mācos sajust auto un saglabāt mieru, pirms līkuma ieraudzīt trajektoriju un pakaļai izslīdot uzreiz nebremzēt. Ļauties un vadīt sānslīdi.

PS Un doma par karkasu mašīnā vairs neliekas stulba.

(3 comments | ir ko piebilst)

Friday, June 17th, 2022
14:58
Pēc pusotra gada, lienot kajakā, sapratu, ka esmu atkal uzaudzis un palicis vēs stīvāks. Pirmās piecas minūtes pagāja kā … (sāk skaitīt gadus) … kā pirms 30 gadiem, kad bija pirmās “pirmās piecas minūtes”. Bet nekas, neizpeldējos. Salas aizsegā arī pretvējā bija ok, tikai jāsagādā saulesbrilles.

PS Taras depozītsistēma ir OK, tagad tieku atalgots par upē savākto drazu.

(2 comments | ir ko piebilst)

Tuesday, June 14th, 2022
14:14 - Virpuļviesulis
Nogāzta lielā kļava ar visām saknēm, tad vēl divas nolauztas. Vēl trīs sašķēlušās un būs jānozāģē.
Ziemassvētku eglei nolauzta galotne un vēl trīs egles aizlauztas.
Ozols izturēja, tikai viens zars nolauzts.
Liepai kirdik, pusu nolauzta, otra jānozāģē.
Palikuši divi bērzi, saliekušies 30 grādu leņķī. Arī būs jānozāģē ...

Tas viss pagalmā vai drīzāk - tur, kur agrāk bija pagalms. Iedomājies kokus, kas auguši 150-200 gadus ...

Mājas par 99% veselas, nelieli jumtu bojāmumi gan vienai, gan otrai. Logi veseli, auto nav cietis un šķūnītis arī vesels.

Mazais mežs, ko biju paredzējis iztīrīt un atstāt kā parku - nolīdzināts līdz ar zemi. Visi koki izgāzti ar saknēm vai nolauzti 2-3 metru augstumā. Pieļauju, ka tā izskatās kaujas laukā.

Paldies T, C un A, par darbu zāģiem un grābekļiem.

(6 comments | ir ko piebilst)

Friday, June 3rd, 2022
16:32 - You are entering low speed zone
You are entering low speed zone - man pavēstija robotizēta sievietes balss un gāzes pedālis pārstāja darboties. You are entering no brain century - nodomāju es un nolēmu nekad nepirkt auto, kas aprīkots ar autopilotu.

(ir ko piebilst)

Thursday, May 26th, 2022
10:18
No visām trim, man visvairāk patīk e46.

e36 tomēr ir pagājušais gadsimts, gan konstrukcijā, gan materiālos.
e90 ir foršs, bet jau jūtams 21. gadsimta mārketings - taupam uz visu, ko var ietaupīt.
e46 ir ideāls savienojums starp 20. gadsimta inženieriju un 21. gadsimta pieeju ergonomikai. Manuprāt - labākā mašīna ever.

(2 comments | ir ko piebilst)

Tuesday, May 24th, 2022
15:36
Vakar pārkāpu no 1.6 uz 3.0.

Šodien nodomāju, ka tas nav īsti normāli un “street legal” ir visnotaļ nosacīts jēdziens šādam auto.

Man jau tagad ir bail par to, kas notiks trasē, jo tagad vairs nestrādās “pedal to the metal” stratēģija.

(2 comments | ir ko piebilst)

Friday, April 29th, 2022
16:56
Bordo krāsas mašīnītei lieliski piestāv jaunā TA uzlīme. Šoreiz biju CSDD trīs reizes, bet tas laikam normāli, ja uz Bauskas ielu brauc pa taisno no Biķernieku trases. Vienā brīdī gribēju iet kasīties ar lielo priekšnieku. Labi, ka neaizgāju, jo šodien puika bija labs.

Jautājums, ko neesmu atbildējis sev - mocīt / mocīties ar veco mašīnīti līdz sezonas beigām vai sēsties jaunākā un jaudīgākā jau tagad?

(ir ko piebilst)

Friday, March 18th, 2022
12:27
Klienta stāsts - vācietis, strādā Latvijā, precējies ar krievu daiļavu, bērni un visa sadzīve st.Pēterburgā.

Rezultāts:
- aizlidot pie ģimenes nevar;
- bērniem vīzas izbraukšanai nokārtot nevar;
- visi viņa konti un aktīvi RU arestēti;
- ar ģimeni satiksies Stanbulā, bet krievi nevar nopirk biļetes rubļos. Tiem, kam ir konti ārzemēs vai draugi ārzemēs - tie var aiz/atlidot.
- Turki laiž pie sevis tikai ar noteikumu, ka brauks atpakaļ.

Tas, kā EU un USA vēršas pret atsevišķiem “izredzētajiem”, RU tiek pavērsts pret visiem ārzemniekiem. Man domāt - ja kāds “importa” uzņēmums vēl nav slēdzis pārstāvniecību RU, tad tas ir tikai laika jautājums (vai arī ir noslēgts līgums ar velnu).

PS un vienalga viņiem ir ~70% atbalsts …

(ir ko piebilst)


> 20 vecākus
> uz augšu
Sviesta Ciba