mazpeede
Janvāris 2012

22. Janvāris 2012 00:47
Garda Rube

Pēc vairāku ļaužu pieprasījuma un pašas iniciatīvas, iedvesmojos un uztaisīju blogu, kur likt dažādas manas un manu draugu receptes, kas garšas kārpiņām liek kņudēt īpaši strauji. Nu man būs jauns hobijs brīviem brīžiem. Prieciņš :)

7CommentReply Add to Memories Email this entry to a friend

29. Novembris 2011 15:26
Italy

Ye, ye, can't wait! Weekend in Italy, absolutely romantic atmosphere with my favourite man..

Our plan: Bordeaux (France) - Milan (Italy) - Venice [Venēcija] (Italy) - Milan (Italy) - Bordeaux (France) - Home (La Rochelle).

Can't wait :))

25. Oktobris 2011 20:13
Proposal

...we were going by joining in hands the way from school to City Carrefour, eating caramel chocolate, which was the Tuesdays present for me from him. At one moment he stoped on the street and said: "I have a proposal for you!" He got down on one knee in front of me and started to say... "Madara, will you.... make a dinner with me?" It was so gorgeous and simple, that I started to laugh and said: "Yes, I will!" :) We agreed to arrange the dinner date, and he will make a chilli ring for me and my finger.. Cause what is proposal without a ring?? :D

My Chocolate Wheel ii.

18. Oktobris 2011 18:59
Erasmus romance (longer, but censored...)

What happens in Erasmus, that stays in Erasmus! Šādi laikam jāsāk plašākai sabiedrībai piemērota tekstu bīdīšana par Erasmus'u manā zemē - Francijā.

Nav iespējams ieprotokolēt visu, kas noticis, notiek un notiks mana Erasmusā - La Rochelle. Taču tā kā arī mana atmiņa nav nemirstīga, labāk to darīt ātrāk, nekā nekad. Šoreiz gan nedaudz cenzētā versija... :)

Ko nu es vēl atceros...

Stopējām ar lietuviešu draudzeni Sigitu uz Parīzi (500 km vienā virzienā). Viens no lieliskākajiem piedzīvojumiem manā mūža, kad ārā tuvu + 40 grādiem, mugursoma plecos, svešā valstī, kur visi vēlas runāt tikai franciski. Mēs to izdarījās, vēlreiz pārbaudījām couch-surfing spēku, paliekot pie franču puiša 2 naktis, apciemojot naktī viņa draugu mazā franču dzīvoklītī 6. (vai 7.) stāvā ar skatu uz gaismās vizuļojošu Eifeļu torni (izkāpām pa palodzi uz jumtiņa, lai būtu tuvāk Eifelim :) ). Pierādot, ka mēs šķiet tiešām spēkam visu, tai skaitā apstādināt 5 dažādas mašīnas 500 km garumā, iepazīstot neskaitāmus jaunus cilvēkus (sākot ar Marokas šķietamu biznesu magnātu un beidzot ar 72 gadus vecu burātāju, kas uzņēmās mūsu vectēva lomu) :) Izbaudot nebijušu brīvību, apskatījām visu skaistāko, kas atrodams Francijas sirdī - Parīzē. Parīzes Dievmātes katedrāli, Luvru, Elizejas laukus, lielo arku, Monmartru, neskaitāmos tiltus, burvīgos rudenīgi milzīgos parkus, Luxemburgas dārzu rīta agrumā brokastu laikā un Eifeļa torni nakts žilbinošajās gaismās. Neaizmirstami ii

Lekcijas - nedaudz ir par ko iesvīst, jo katra priekšmeta eksāmeni gluži kā centralizētie - uzraugs, klusums, tikai skolas kalkulatori, nekāda materiālu izmantošana un strikti definēts laika limits. Bet pat pēc 3 h gulētas nakts devos uz eksāmenu 8:00 no rīta un šķiet uzrakstīju ļoti labi.

Franču valoda - mīlu klausīties tajā kā sulīgā pasakā, taču lieta, kas man viennozīmīgi ir jāatzīst: "Madara, Tu neesi radīta valodām! No no no!" Kā teica Alans: " You have a fish memorie," un viņam ir pilnīga taisnība. Valoda ir grūti, un mācīšanas stils, ko varētu saukt "Mācīsim jums Franču valodu Franču valodā" man vēl tagad nav izprotams :D

Ja runājam par cilvēkiem, jau tagad reizēm aizdomājos, cik grūti būs pamest šo vietu, draugus, viņus! Pārāk esmu pieradusi, tik daudz kā kopīga piedzīvota (par to liecina arī mana erasmus bilžu kolekcijas uz sienas). Par to liecinās arī mobilā telefona zvana signāls, ko Edwards rūpīgi gatavoja priekš manis izteiktā Britu angļu valodā (" Hello, darling, MadCrab. You have a fanstastic message!" ) :D Jums šis signāls IR jādzird. Tā esot mana dāvana Erasmusā, labākā dāvan! :) Tik ļoti ļoti ietrūks visi angļu tējas naksnīgie vakari ar cepumiem un pienu 5.stāva balkonā, uzslejot saulessargu; pankūku cepšanas, kas izvēršas aizraujošās valodu un akcentu kaujās; vakariņas pludmales smiltīs ar gardām vīna pudelēm, kartupeļu pankūkām, labāko kompāniju ever un "saliedējošām" spēlēm pilnmēness gaismā; Sick family night "Feel like at home", kad tieši nekā nedarīšana ar savējiem līdz plkst. 8:30 no īta dod dāvina vislielāko smaidu; pavisam vienkārši riteņbraucieni vairāku kilometru garumā gar okeāna krastu, kas vēl romantiskāki kļūst, dodoties ceļā ar Kādu un noslēdzot vakaru ar Le Minime pludmales saulrietu; došanās nezināmajā ar riteņiem un tuvumā esošo salu Ile de Re, kas ir kā neskarta skaista oldschool French pērle; neskaitāmās dzīvokļu ballītes, sālsmaizes, naksnīgās pastaigas; Kā lai aizmirst francūžu divdomīgās piezīmes, lietuviešu draudzību, angļu čarmu katrā vārdā, mexikāņu siltumu, vācu racionalitāti, kas mijas ar jaukumu, amerikāņu tiešumu un self confidence, ungāru striktumu un vēl, un vēl, un vēl... Īpaši jau noteikti pietrūks Sigita, kas neiedomājami, bet kļuvusi gluži par lietuviešu māsu, Edwards - mana MadCrab fantastic angļu brāļa -, kā arī Alans - Erasmus romance, kas atspēko īsta mīļuma, siltuma un vienkārši cieša jo cieša apskāviena trūkumu, kas tipisks mājām. Kā lai turas pretī, ja franču un spāņu valodas privātstundas maksā, citējot, "only one Sunny Smile.. When you finally realize that you are better in french. i know it is expensive.. but that is my price" ? Nu nekādi :) Tādēļ arī viens no maniem mērķiem dzīvei, kad nostāšos pati uz savām finansiāli stabilām kājām, būs apciemot Meksiku! Viennozīmīgi!

Jā, par travel home runājot... Ja (un noteikti nebūt tikai "ja", bet būs "noteikti") būs iedvesma pēc Erasmusa ceļot, 100 % mājas jau garantētas Vācijā, Lietuvā, Meksikā, Anglijā, Holandē un vēl visur plašajā pasaulē :)

Pati La Rochelle? Ja uzdosiet man jautājumu "Kura ir Tava mīļākā pilsēta pasaulē?", es laikam ātri vien atbildēšu - "La Rochelle!". Ne milzīga pilsētiņa Francijas dienvidos, okeāna krastā, ar burvīgu gaišu vecpilsētiņu ar arkām un kolonnām, simtiem jahtu ieskauta, kur katrs kārtīgs francūzis (tai skaitā mēs) pārvietojas ar divriteni, plaši smaida un vienmēr izpalīdz. Pilsētiņa, kur jebkurā brīdī vari paķert segu, kādu uzkožamo un doties iekarot pludmales smiltis. Pilsētiņa, kur peldēties okeānā vari arī 4.oktobrī (protams, izmantojām šo iespēju :D ). Pilsētiņa, kur atradīsi uz ielas spēlējošu pianistu (burtiski ielas vidū) 00:00 naktī. Pilsētiņa, kur vienmēr uzskriesi virsū kādam no Savējiem! Pilsētiņa ar savu neizskaidrojamo čarmu, ostu, bruģi un brīvību :)

Ko vēl? Pārāk daudz, lai visu atcerētos. Attā ii :)

4. Septembris 2011 17:41
International night

Vakar bija pirmā oficiālā visu studentu ballīte kādā La Rochelle centra pub-ā. Klubos visur ieeja vidēji 10 euro, tāpēc viņi vairāk apmeklē tieši tādus kā music pubs. Mums bija otrā stāvā privātā ballīte for only International students. Tik skaļi, karsti un labākais - ar īpašajām aprocēm dzer cik gribi bez maksas! Damn, ja man ātri ietu daudz iekšā, es būtu gar zemi :D

Izdejojāmies (bet nu tur bija TIK karsts!), ārā sarunas pie galdiņiem. Gabriella no Anglijas mācīja franču vārdus (šodien vellns nekā neatceros no tiem :D ). Dīvainākais, ka viņiem viss pat sestdienas naktī jau 2:00 am taisās ciet, bet 10 euro par klubu negribas maksāt. Tā nu Eva, Rita un Carin (Germany) devās mājās. Mēs ar Patriku devāmies ēst kaut ko no fast food.

Uz ieliņas centrā tik gards fast food restorāns. Hamburger simple - vienkārši mēli var norīt! Nekāds McDonald. Šis ar svaigi ceptu gaļu, svaigi grieztiem dārzeņiem, svaigu maizi + saspērāmies for free French fries no Ilian :D Satikām vēl draugus no Ņūmeksikas. Tad ap 3:30 am visi trīs devāmies mājās ar kājām. Patriks ar Ilian bija atstājuši savus riteņus pie mums, tādēļ devāmies ceļā.

Atpakaļceļā smieklīgas sarunas ar abiem vāciešiem. Šie man dziedāja vācu valodā romantiskās dziesmas, lai gan teica, ka dziedāt nemākot. Ilian izrādās pieprot beat-box. Dejojām silly dance uz ostas malas ceļā gar jahtām, that was so funny :D Protams, es kā kārtīgā čūčaliņa gāju mājās ar basām kājām, kurpēm pie rokas, Patrika jakā satinusies (viņiem pavēsi vakari šobrīd).

Summary: Visai jauks vakars, sākam iepazīt vietējo franču stila sestdienas vakara atpūtu centrā :)

Salut!

8CommentReply Add to Memories Email this entry to a friend

3. Septembris 2011 19:48
Outdoor activities

Nu ko, šodiena bija just awesome! :) We were kayaking and climbing on the trees.

Sākumā likās kas nu būs, kad visi tikāmies skolā. Bet tad jau sarunas, visi iekš diviem lielajiem busiem un prom uz kaut kurieni ārpus pilsētas! Pa ceļam sapazinos kārtīgi ar divām Lietuviešu meitenēm - viņas ir vienkārši TIK FORŠAS - jautras, enerģijas pārpilnas (īpaši Agne, otru sauc Dange). Sapratām, ka Latviešu un Lietuviešu valodās ir ļoti daudz vienādu un gandrīz vienādu vārdu. Pat spējam saprasties, ja runājām katra savā valodā!

Pa ceļam arī nostiprināju savas vācu valodas zināšanas - man būs stundas pie Patrika. Sapratu, ja mani iemestu vācu vidē, ātri vien visu sāktu saprast un runāt vienā valodā :)

Sākām ar kaijakošanu - bijām laivā es, Agne un Dange no Lietuvas. Vajadzēja, braucot pa upi lielu, lielu, atrast 8 zīmes dažādas krastos. Sākumā viss ok, bet beigās sapratām, ka visi jau sen ir galā un mēs esam the last ones :D So shame :D nu neko, sākās meiteņu sarunas, stāsti, sirsnīgas jo sirsnīgas sarunas :) Līdz beidzot redzam, ka mums pakaļ brauc ar lielu motorlaivu, jo šie domāja, ka esam laikam noslīkušas :D Nu neko, ar lielu kaunu devāmies krastā, kur visi māja, smējās un fočēja mūs trīs :D

Tad pilnīgi slapji visi (jā, tur īsti sauss no ūdens neviens neiznāca) devāmies uz kaut ko "Tarzānam" līdzīgu - kāpelēšanu pa kokiem. Turējāmies kopā ar Patriku, Dange, Agne un vēl Poļu meitenēm un citiem. Awesome. Challenge. Fun! Beigās, kad daļa jau sāka atkrist, ar Patriku devāmies iekarot the Green one and the Red one (trases). Stilīgi, jo instruktori runā franciski :D Nice, that Pet is also talking in French. Esmu lepna, ka pieveicu, jo liela daļa bija tiešā pagrūta.

Ok, for this day it's all. There will be also some pictures somewhere and someday... We are preparing for the party in this evening. Dresscode: Pirates! :)

Au revoir :)

Mūzika: My playlist

3. Septembris 2011 01:02
Lai iegrāmatotu sajūtas, lietas, notikumus un cilvēkus, laikam jāsāk rakstīt dienasgrāmata šeit!

LA ROCHELLE

29.09. no rīta izbraucām virzienā Latvija - Briselle - La Rochelle . Viss būtu labi, ja manas somas nepārsnegtu vēlamo svaru par 3 kg katra. Veiksmīgi veicot optimizāciju, dodamies visas 3 (jā, mēs šeit esam 3 meitenes no Latvijas - es, Eva un Rita) uz lidmašīnu. Ausu ciet krišanas utt. - normāli. Bet man jau bija aizdomas, ka kaut kas nebūs tīrs. Sākumā Briselē, dodoties uz nākamo lidmašīnu, mani aptur un lūdz atvērt somu, lai to visu no vienas vietas pākrāmētu. Tad lūdz, lai rokas bagāžu iebāžu parauga grozā - vai izmērs ir ok. Es teicu - vienalga kā, bet es to somu tur dabūšu iekšā (jo zināju, ka viņa man ir par lielu, bet neatstāšu taču Briselē!). Nu tad gadrīz ar kāju piespiežot un uzsēžoties virsū, pierādīju franciski runājošajai sievietei, ka soma ir vajadzīgajos izmēros :D Ārā gan dabūt bija ļoti grūti - gandrīz apgāzu to visu statīvu, viņa pat nāca palīga somu vilkt ārā :D

Lidmašīnā dīvainākais, ka retinātā gaisa or what ietekmē mana pustukšā coca-cola pudele saspiedās pat no sevis. Tik weird :D

Nosēžoties La Rochelle, tiešām radās jau plānotais jautājums - kur šeit ir lidosta? Viņiem tā ir TIK maziņa, bet TIK mīlīga! Ar baltām JYSK teltīm ar tādiem bizē cepumu tipa jumtiņiem, palmām apkārt. Mūs sagaidīja silts savannas tipa gaiss, smaidīgi cilvēki, suns - policists mini lidostā, kas apostīja visus. Tad nu zvanījām savam couch-surfing čalītim Bertrand, lai brauc mums pakaļ. Tikmēr mācījāmies pirmos vārdus no mūsu franču "bībeles". Kad Bertrands ieradās, pirmais kultūršoks - tā bučošanās, pat vēl nesasveicinoties. Divas bučas - uz katra vaiga pa vienai! :)

Sasniedzot mūsu dzīves vietu uz 3 dienām, neliels šoks - mājā kopā dzīvo 6 jauni cilvēki (23 - 26 gadi vidēji), viņiem ir dārzs ballītēm, liela virtuve, 4 ledusskapi pilni aliņiem un saldētu pārtiku, visi TIK ĻOTI smaidīgi, forši, atsaucīgi! Pat Bertrand teksts gulētejot - no rīta, kad pamostaties, veriet vaļā ledusskapja durvis un ņemiet visu, ko vēlaties! :) So sweet!!

Sākumā kopā ar mūsu jauno kaimiņieni Joann (tipiska francūziete, brauc kā no filmas Amēlija - ar mazu vecu mašīnīti, kā traka, īsti neievērojot noteikumus dažviet :D ) devāmies uz lielveikalu, kur mūs iepazīstināja ar labākajiem Franču vīniem. Viņiem šeit ir tādas sveramās ierīces, kas pašas atpazīst augļus un dārzeņus, kas tur uzlikti virsū! That is soo awesome!!

Vakarā iepazināmies ar vēl 2 vāciešiem, kas arī ceļo caur couch-surfing un tā nonākuši šajā mājā - ļoti forši čaļi. Vakara pasēdēšana dārzā ar alu, vīnu un nakts pārtiku. Tas viņiem ir dikti raksturīgi!!

Nākamajā dienā iepazinām La Rochelle ar kājām un karti. Šeit notiek kaut kāda mistika - ejot pa ielu, visas mašīnas atskatās, uzpīkšķina un gandrīz iebrauc grāvī, aizskatoties :D Un visi ir tik ļoti izpalīdzīgi. Lai gan Francūži ļoti maz saprot angliski, viņi nāk klāt uz ielas, ja redz, ka stāvi ar karti un kaut ko meklē :)

Trešdienas vakarā sākās jautrās sarunas mūsu Franču mājoklī ar Bertrand, Joann, Carmen un citiem. Viņi ir TIK smieklīgi, ar humoru uz TU! Izrādās, latviešu "Ne, ne, ne" viņie nozīmē "Deguns, deguns, deguns", tā kā Bertrand atrada manu sāpīgo vietu un nelikās mierā ar kaitināšanu :D (local joke) Uzzīmējām viņam kā pateicību par uzņemšanu gleznu ar mums visām 3 meitenēm un viņu pa vidu + mūsu abu valstu karogiem, uz dzeltena kaut kādas mapes kartona aizmugures, bet sanāca dikti mīļi :) Aaa un jā - viņi klausās regeju - tas ir tik ļoti tipiski!

Joann arī samācīja mums visādus franču vārdu, tā kā šobrīd vismaz varu būt pieklājīga ar saviem "merci", "Bonjour" utt :)

1.septembra rītā mani gaidīja pārsteigums - arbūza kūka, kurā iesprausta viena svece "2" un divi sērkociņi. Vajadzēja pūst un vēlēties :)

Devāmies kopā ar Joann uz jauno mājokli - Maison de la Fransophonie (rezidence jeb 30 kvadrātmetru istaba + wc/vannasistaba), atrodas iekš Port de Minime - pašā vidū milzīgai jahtu piestātnei, kur mūsu ēkā ir kā uz saliņas iekšā ūdenī.

Un aiziet skola - tie cilvēki! No aptuveni 16 dažādām valstīm, dažādu krāsu, valodu, smaidu, ausu izmēru un deguna raibumu :) Jau pirmajā ekskursijā pa skolu sapratu - šis ir priekš manis! Patīk runāties , iepazīties ar viņiem, jo šeit visi ir ļoti pretimnākoši, jauki, izpalīdzīgi (nodrāztas frāzes, bet tā tiešām ir!). Ieraugot, ka mūsu skolā ir super laba Student Association, manas kājas paļima! Viņiem katram novirzienam ir savs kabinets, 2 stāvos, it kā iekš skolas kafejnīcas. Viss ir ļoti radošā garā, košs. Protams, kur tad es bez jauniem kontaktiem. Sapazinos ar viņu Student Association prezidentu (starp citu - izteikts melnādainais), visādiem nodaļu vadītājiem, biedriem, ORGiem - visi riktīgi forši! Ir doma, ka varētu viņiem pieslēgties un kaut kur tur iesaistīties :)

Jau pirmajā vakarā mūs sagaidīja vietējais bārs (kura īpašnieku izrādās pēc tam satikām kādā citā ballītē). Sarunas, skaļi smiekli un plāns doties tālāk. Tad iepazinām vietējās ielas, vietējo Student Association biedru new accomodation, night walks and so.

Kad braucām prom, Kārlis teica - tev tur arī būs sava Laura, savs Patriks, savi visi pārējie draugi. Un jā - ir jau lokālie jociņi, draugi no Anglijas, Vācijas, Meksikas, USA.. We have a local joke for us with Patrick (from Germany) - we are MadPet (Madara and Patrick), because that is much more easier to remember:D ) (as Edward from England say - local inteligent joke)

No pirmdienas sāksim apgūt Franču valodu 2 nedēļu intensīvajos kursos - total beginners :)

Tā kā nu jau vairs neatceros visus sīkos sīkumus, dodos gulēt, jo rīt plānā outdoor activities with all interational students. Dosimies kaut kur ārpus La Rochelle , laikam būs jākāpj kokos, jābrauc ar jahtām vai kas tāds. Vakarā Pirātu pasākums, so will see...

Bonne nuit! (Sweet dreams) :)

3CommentReply Add to Memories Email this entry to a friend

3. Augusts 2011 13:48
FRA

Nu tas ir oficiāli, biļetes kabatā. 29.08. plkst. 10:40 pametu Latviju uz 5 mēnešiem no Rīgas lidostas!

8. Maijs 2011 17:24
KVS

Šajā pasaulē nav nekā tāda,
ko kāds nevarētu pagatavot mazliet sliktāk un
pārdot mazliet lētāk, un tādi cilvēki, kuri orientējas
tikai pēc cenas, ir pelnījuši kļūt par šādu darījumu upuriem.

Nav gudri samaksāt par daudz,
taču ir vēl sliktāk samaksāt par maz.
Ja Jūs samaksājat par maz, Jūs dažkārt pazaudējat visu,
jo pirktais priekšmets nevar pildīt tam paredzētās funkcijas.
Ekonomikas likums nepieļauj iegūt lielu vērtību par zemu cenu.
Ja Jūs izvēlaties lētāko piedāvājumu, Jūs uzņematies papildus izdevumu risku.
Ja Jūs to varat darīt, tad Jums ir diezgan naudas, lai samaksātu par kaut ko labāku.

[R.T. + John Ruskin (1819-1900), Angļu sociālreformātors]

29. Novembris 2010 16:00
Friendship

Man tomēr ir pašas lieliskākās draudzenes. Vienmēr kad vajag, tad atradīsies kāds atbalsts!

Šodien ar Evu saštukojām jau pusi programmas meiteņu vakaram, kas plānojas nākamo nedēļ. Ir daudz runājama/klačojama. Programmā: pirtiņa Jaunmārupē just for us, dzereklīši, uzkodas, ūdens pīpe, sniega aukstuma peldes pēc karstās pirts, klačas-klačiņas un vēstuļu rakstīšana Ziemassvētku vecītim uz Ziemeļpolu ar pieaugušu meiteņu dāvanu vēlmēm - īstu vīrieti, tādu un šitādu! Eva apsolījās noskaidrot no mazās māsas Salavecīča Ziemeļpola adresi :D

Mūzika: EHR

26. Novembris 2010 12:57
Pērle

"Savu gājienu izdarīji, tgd viņa kārta, ja viņš izlaidīs, ej atkal Tu.
Vai nu abi zaudēs, vai abi vinnēs :)"

Zelta citāts no coletya!

2. Novembris 2010 03:35
Uzgāju vienu no mīļākajiem citātiem from grāmatas "Vientulība masu sarīkojumos" /Alberts Bels/

"Retais mīlas stāsts ir ar laimīgām beigām, tomēr cilvēces atmiņas glabā pat skumjākos vēstījumus. Tas ir tāpēc, ka jebkura pieskaršanās mīlas burvībai, vienalga, skumja vai bēdīga, jau ir laime..."

Iesakņojies prātā man jau vairākus gadus.