Svešvaloda ir darbarīks kurš varbūt būs vajadzīgs.
Loģiskā domāšana un spēja lietot savu valodu labā līmenī ir priekšnoteikumi, lai darbarīks - svešvaloda būtu vajadzīga citu, jau vērtīgāku iemaņu apguvē.
Ja gatavo darbaspēku ārzemniekiem, tad ir svarīgi lai šis darbaspēks labi mācētu darbadevēja valodu, vēlams arī domātu šajā valodā. Jo agrāk sāk mācīties svešvalodu, jo vairāk bērns to pieņem kā savu dabisko izteiksmes līdzekli, tādejādi daļēji aizvietojot dzimto valodu ar svešvalodu un dzimtās valodas attīstība bērnam notiek mazākā apmērā.
Īsumā. Ja no bērnības apgūst divas savstarpēji konkurējošas lietas(šoreiz valodas) vienlaicīgi, tad abas tiks apgūtas mazākā apmērā, kā būtu, ja mācītos tikai vienu no šīm lietām.
Šīs ir manas domas un nav pamatojamas ar pētijumiem un zinātniesko grādu īpašnieku izteikumiem. Varbūt arī ir, bet tad jāmeklē.
Mūsdienās apgūt valodu paspēs vienmēr, kad radīsies tāda vajadzība un būs motivācija mācīties. Motivāciju mācīties valodu var dot pamatskolas 8 klasē(piemēram), kad bērnam padziļinātai kāda priekšmeta apguvei interesējošā jomā piedāvā literatūru svešvalodā.
http://www.languagebridge.lv/lv/biezak-uzdotie-jautajumihttp://apollo.tvnet.lv/zinas/ka-apgut-svesvalodu-atri-un-ar-garantetu-rezultatu/517276