|
Tue, Mar. 3rd, 2009, 07:24 pm
Vakar biju uz šito ten pāroskarotu "Graustu miljonāru". Tik sirsnīgi sen nebiju vīlusies - nu ja, filmēts labi, skati iespaidīgi, a doma, a doma ta kur??? Puika bērnībā satiek meiteni, ko nespēj aizmirst visu mūžu. Filmas happī endā satiekas. Stāsti manim Daugaviņa. Parādiet man tos abus zaķīšus pēc pāris gadiem, tad redzēsim, kāda ir tā mūža mīla. Tik pat ļoti vīlos arī lasot "Romeo un Džuljetu". Puikiņam 14 gadi, meitenei 13 (ja nemaldos). Abi satiekas tikai vienā "tusiņā", vēlāk satrakojas un izdara pašnāvību. Es to uztvēru kā stāstu par dzimtu konfliktiem, par bezjēdzīgu nāvi, par da jeb ko izņemot mīlestību. Kā lasīju vienā grāmatā - ja nebūtu filmu un literatūras, tāda lieta kā "romantiska mīlestība" cilvēkiem pat prātā neienāktu. Grrr... Tue, Mar. 3rd, 2009, 08:21 pm reportiere
pat nezinu, ko teikt Tue, Mar. 3rd, 2009, 08:32 pm lazdu_ragana
Nu tak vismaz domu - esmu nejutīga maita vai saprātīgs radījums? Tue, Mar. 3rd, 2009, 09:24 pm kants
moš vienkārši ne tā skaties? graustu miljonārā tas stāsts bija tikai fons, manuprāt. galvenais bija dažādas sociālās attiecības - dzimtes, asninsradinieku (brāļu attiecībām indijā bija kaut kāda īpaša specifika - tipa, cita radniecības sistēma), sociālekonomiskās; pēdējās sākot no parastajām problēmām (tip, nabadzība etc) un beidzot ar sarežģītām simboliskās kārtības nobīdēm, ko veido Miljonārs postkoloniālajā kontekstā. gan jau par šo te ne viena vien PhD teeze tiks uzrakstīta:) tāpat arī R&J - vecumi, ņemot vērā, ka visi viņi tur dzīvoja laikam labi ja līdz gadiem 40, bija ļoti pieauguši; savukārt dzimtas / personas / sabiedrības defionīcijas bija pilnīgi citas, nekā tev. tas ir stāsts par renesanses laika attiecībām - jo labāk tu tās pārzini, jo labāk tas atklāsies. Tue, Mar. 3rd, 2009, 10:10 pm lazdu_ragana
Nu jā, jā to visu saprotu. Tādā ziņā arī filmu izbaudīju. Starpreliģiskie konflikti, kastas, brāļi... Tik tā "mīlestība" kā darvas karote medus podā visu sabojāja. Ja viņš naudu izmantotu lai brālim palīdzētu kādā mistiskā viedā (to tā smuki iestrādājot sižetā) man patiktu. Tue, Mar. 3rd, 2009, 11:00 pm reportiere
sižetā to diez vai varētu iestrādāt, jo filma ir slavenas grāmatas ekranizācija, turklāt pret tradicioinālu mīlestību filmās un kultūŗā vispār jau ir moderni noraidoši izturēties, bet šķiet, ka ne miljonārs, ne slavenie mīlētāji nebūs gana labs pretstats 21.gs. sabiedrības sačakarētajiem mīlestības (un tās banalitāšu) priekšstatiem Wed, Mar. 4th, 2009, 08:16 am lazdu_ragana
Differences from the book Q & A The Bombay Hindu-Muslim riots played no role in the book, as the ethnic or religious heritage of the main character was uncertain. In the book, the character of Jamal is instead named 'Ram Mohammad Thomas'. He was given a Hindu name, Muslim name and Christian name by the village elders in order to maintain the balance between all the religious communities after his mother abandoned him after birth. Unlike the movie, Ram does not have a biological brother, but Salim is instead his best friend in the novel. He grows up in an orphanage and his only 'brothers' are his fellow orphans. He never knew his mother. Ram is adopted by a Christian priest as a youth, which is where he learns English, and then is nearly molested by a visiting priest. The priest scenes were not included in the script for the movie, and the movie does not explain how Jamal learned fluent English. Latika is not his childhood friend in the book but rather a prostitute named Nita that Ram falls in love with in a brothel when he's 18. Nu re - grāmatā reliģisko cīniņu nav, brāļa arī nav, un Latiku puika satiek, kad viņam ir 18 gadi (kam es pat varētu noticēt). Lūk, jautājums par to, vai mīlestība ir vai nav sociāli konstruēta parādība, ir smags jautājums. Vienā grāmatā, ko lasīju, tikai ar pāris teikumiem tika piemināta The Social Construction of Reality - Peter L. Berger un Thomas Luckmann grāmata. Vēlētos to izlasīt un dziļāk papētīt. Tieši viņiem pieder šī doma, ka mīlestība un daudzas citas lietas ir tikai sociāli uzkonstruētas un iebarotas mums par patiesām, mūžsenām un liktenīgām. Tā ka 21. gadsimta sačakarētie mīlestības priekštati te ņipričom. Wed, Mar. 4th, 2009, 04:19 pm reportiere
jā, laikam mani vienkārši ir nokatinājis mūžīgais noraidījums, kas lielos daudzumos nāk ārā no vairākiem žurnāliem Wed, Mar. 4th, 2009, 04:30 pm lazdu_ragana
Kuri tie ir? :D Man atkal šķiet, ka mūsdienu pasaulē tik daudz ar tādu "mīlestību" visiem mēģina aizštampāt acis, ka vairs nezinu kur likties. Visur, visur tikai par to!!! Tikai retajās filmās nav mīlestības līnijas (no sērijas- štrunts, ka pasauli izglābj, galvenais, ka puisi/skuķi dabū). Nu, ceru, ka saproti, ka man pret mīlestību nekāda naida, tikai... Nepatīk, ja man šķebina dūšu. |