Kurvjzieža kontemplācijas

Krāšņais Kurvjziedis

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Katrreiz, kad tiek pieminēta uz baudu orientētā vai baudītāju sabiedrība, liela daļa ļaužu samulst un sakautrējas un tiecas taisnoties, ka tā jau gluži neesot. Tajā pat laikā man nav nācies saskarties ne ar vienu kaut cik vērā ņemamu argumentu, kādēļ baudas atrašanās vērtību skalas virsotnē būtu nosodāma vai atzīstama par riskantu. Bez šaubām ir bezgala banāli uzskatīt, ka baudu nicinājuma pamatā ir tikai to noliedzēju personiskais diskomforts, kas radies, šīs pašas peltās baudas upurējot kādām citām - itin kā cildenākām - vērtībām un nespējot samierināties ar pārāk augsto cenu. Lai vai kā - es teorētiski neizslēdzu iespēju sastapt kāda rāma miera piesātinātu askētu. Tomēr līdz šim man daudz biežāk patrāpījušies nīgri neirotiski nūģi, kas sprediķo Savonnarolas cienīgā patosā, neatkarīgi no tā, cik kilogramus grāmatu viņiem gadījies izlasīt. Jā, un pat erudītākie no viņiem man allaž izraisījuši tik vien kā skumju nopūtu un domu, ka līksms, žūpīgs un maucīgs analfabēts man izraisītu mazliet vairāk cieņas, sakiet, ko gribat
  • Man atkal otrādi liekas - ka šodien ta bauda ir bezmaz galvenais kritērijs vēl lielākas sabiedrības daļas izvēlei.
    Kgan domu varētu te turpināt, noskaidrojot, par piemēru, vai par savas vai citu baudas noliegšanu runa iet (cēloņi varētu atšķirties - no prastas skaudības līdz neveselīgam mazohismam ierindojot vismaz). Un tā tālāk.
  • Ahh, bet neirōtisks askētisms arī ir bauda savā ziņā.
  • Ja reiz dzīvot ar prieku var tā, lai citiem netraucē - kāpēc gan sev to liegt? ;))
  • Vai runa iet par personiigo baudu vai par apkaarteejo baudu?
  • Nav gan liela statistika, bet :)

    http://klab.lv/poll/?id=10318
Powered by Sviesta Ciba