Kurvjzieža kontemplācijas

Krāšņais Kurvjziedis

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Jāatzīst, ka Magdalēnas stāsts arī mani diezgan ilgi bija maldinājis, jo katoliskajā tradīcijā viņas sapludināšana ar bijušo prostitūtu Ēģiptes Mariju, kā arī Betānijas Mariju, Lācara māsu, laulības pārkāpēju un eksaltēto beibi, kura metās berzt Jēzus kājas ar saviem matiem un vēl dažām Jaunās Derības sievietēm, ir tik ļoti iegājusies, un tad vēl visas tās frivolās templiešu padarīšanas, kā zināms, ah, un kurtuāzā Provansa, kur ne tikai lavandu lauki, bet arī īstenās relikvijas un visi tie stāsti, tie stāsti...
Tomēr pirms dažiem gadiem pie manis nevilšus nonāca kādas amerikāņu teoloģes (laikam Sjūzenas Haskinsas) grāmata (visnotaļ populārs, nevis akadēmisks teksts), kas viesa mazliet skaidrības par Marijas maldu ceļiem gandrīz divtūkstoš gadu garumā.

  • Hmm, jāteic šis nav vienīgais personāžs, kas baznīctēvu manipulāciju rezultātā mainījis tikumiskās nostādnes. Ar Svēto Taīsiju ir līdzīgi un gan jau ir vēl.
  • Hmm, slinkums ķerties pie pirmavota, taču berza tak tās kājas, berza. Vismaz no konteksta pašsaprotami viņa. Nekad neesmu manījis kādu racionālu argumentu, no kurienes tur cita būtu uzradusies (lai gan, kā var noprast, Mariju tajos laikos bija tikpat daudz, cik Jāņu Bērziņu mūsdienās).
    • Vispār jau nav neviena racionāla argumenta, izņemot Tradīciju, uzskatīt, ka tā, pie kājām, bija Magdalēna. Tai kāju berzējai pat vārds nav minēts, kaut gan, ņemot vērā - kā jau minēji - cik populārs bija Marijas vārds, nebūtu nekāds brīnums, ja nejauši sakristu, ka arī viņu tā sauca. :)
Powered by Sviesta Ciba