Jun. 20th, 2012 @ 01:44 am (no subject)
[User Picture Icon]
From:[info]helvetica
Date: June 20th, 2012 - 09:58 am
(ieraksts)
1) normāls sudzisms.

2) dzīvnieku aizsardzība varbūt nav tik senam bet arī jau uz gadiem 100+ ir ievilkusies; vismaz LV hronikās ir izdalīta kā atsevišķa sadaļa zem "Filosofija->morāle"
(ieliet vēl)(Thread)
[User Picture Icon]
From:[info]helvetica
Date: June 20th, 2012 - 10:07 am
(ieraksts)
pie 1) http://www.carywolfe.com/online.html, lai arī viņš nepiedāvā nekādu pozitīvo programmu, argumentus viņš sakārto un apskata ļoti labi
(ieliet vēl)(Parent)
[User Picture Icon]
From:[info]jedritvai
Date: June 20th, 2012 - 11:26 am
(ieraksts)
oho, kas tās par hronikām?
(ieliet vēl)(Parent) (Thread)
[User Picture Icon]
From:[info]helvetica
Date: June 20th, 2012 - 11:51 am
(ieraksts)
Latviešu zinātne un literatūra. tematiski kārtota hrōnika, kurā fiksētas vias noteikta laika posma preses publikācijas.
lūk, 1926.gadā izdotais kopojums par periodu 1763-1855 ir sadaļa "Lopu mocīšana" - informācija par nežēlību pret lopiem Franču zemēs (1832), bardzība pret zirgiem 1797, taisnais gādā par sava lopa dzīvību etc.
periodā par 1856-1875 jau parādās kā sadaļa "Lopu mocīšana un aizsardzība" un jau pirmās dzīvnieku aizsardzības biedrības (Kurzemē) u.t.t.

(jāpiebilst, ka lopu mocīšanas un aizsardzības tēma ir zem filozofijas, kamēr sieviešu lietas parādās zem "strādnieku jautājums" kā apakšsadaļa 'sieviešu darbs' un vēlāk kā atsevišķa sadaļa zem sabiedriskajām zinātnēm vai politikas)
(ieliet vēl)(Parent) (Thread)
[User Picture Icon]
From:[info]jedritvai
Date: June 20th, 2012 - 12:43 pm
(ieraksts)
Interesanti. Līdz šim bija manīts tikai "Taisnais gādā (..)". Cerēju gan uz ko kaut mazliet akadēmiskāku :) Bet varētu parakāties. Ja neizdosies, uzprasīšos uz kopijām!

Iespējams, šī kategorijas atšķirība (strādnieku / filosofijas jautājums) atspoguļo atšķirības sabiedrības skatījumā. Non-human dzīvnieki, kas paši savu tēmu nemēdz pārstāvēt, paliek salīdzinoši abstraktas problēmas formā - vismaz tad, ja runa ir par izmantošanu kā tādu, bet konkrētu izmantošanas formu ētiskuma pieskatīšana tiek uzticēta likumam, ko tur satraukties.
(ieliet vēl)(Parent) (Thread)
[User Picture Icon]
From:[info]helvetica
Date: June 20th, 2012 - 01:11 pm
(ieraksts)
satraukuma nav, ir tikai ļoti spekulatīva, šarmanta izklaide, vērojot, kā kas tiek klasificēts un pārklasificēts, atbilstoši klasificēšanas laikā valdošajai ideoloģijai etc.

nu, no visa tā laipni lūgti kko akadēmisku izpīpēt, kā nekā - materiāli vārdā nosaukti, atliek tik saganīt kopā un ķerties pie lietas :D
(ieliet vēl)(Parent) (Thread)
[User Picture Icon]
From:[info]jedritvai
Date: June 20th, 2012 - 08:56 pm
(ieraksts)
Ar "satraukumu" biju domājis, ka lielāku vairumu šis jautājums (tā ~radikālajā formā) nekrata vai krata mazāk. Ideoloģijas ietekmju vērošana gan jau arī veicina skaidrību par saviem uzskatiem, kas viennozīmīgi ir atbalstāmi.

Par kaut kādu vēsturisku kopsavilkšanu man ir bijusi doma un savākti visādi pirmskara periodikas materiāli, bet tas pārgāja pie apziņas, ka ir aktuālākas degošākas tēmas. Tas gan diemžēl nenozīmē, ka ar tām iet dikti raitāk. Vismaz darīt ir ko, par to galīgi nevar sūdzēties.
(ieliet vēl)(Parent)
[User Picture Icon]
From:[info]helvetica
Date: June 20th, 2012 - 01:12 pm
(ieraksts)
mazliet akadēmiskāku varbūt ir vērts meklēt LNB disertāciju kopsavilkumu sadaļā.
(ieliet vēl)(Parent)
[User Picture Icon]
From:[info]klusais_okeans
Date: June 20th, 2012 - 11:51 am
(ieraksts)
cik nu sudzisms ir "normāls" :)) un liels paldies par hronikām, Tu tos skaitļus no galvas zini vai arī tas ir pieejams kaut kur onlainā?
(ieliet vēl)(Parent) (Thread)
[User Picture Icon]
From:[info]helvetica
Date: June 20th, 2012 - 11:53 am
(ieraksts)
man šķiet, ka LNB jau šo ir digitalizējusi un ir jābūt tiešsaistē (tajā skaitā arī atsevišķajiem rakstiem), bet tā man stāv kopijas pa rokai, jo savā žurciskumā vācu visu, kas akadēmiski it kā nav vajadzīgs, bet privāti šķiet interesants.
(ieliet vēl)(Parent)