29 Aprīlis 2013 @ 16:27
WTF  
Jūzeris mindbound nesen nāca klajā ar šādu ierakstu
http://klab.lv/users/mindbound/427326.html?view=2236734#t2236734

kurš, protams, nedaudz atgādina kāda aprobežota filozofijas frontes cīkstoņa ierakstu savā blodziņā
http://lesswrong.com/lw/frp/train_philosophers_with_pearl_and_kahneman_not/

Plaģiāts (mindbound saka, ka tas esot tulkojums, it kā plaģiāts nevarētu būt arī tulkojums)? Interesanti, kā šis jēdziens var tikt attiecināts (ja vispār) uz blogiem?
Skaidrs ir tas, ka kāda cita uzskati tiek uzdoti par saviem. (Sk. mindboud atbildi lietotājam thel par neiroestētikai veltīto rakstu: " Pie tam, tas raksts pats par sevi ir vienkārši konspekts, ko es ieliku tādēļ, ka tas ir īss, salīdzinoši netehnisks (t.i., pietiekami uztverams vispārīgai publikai) un, par spīti iespējamiem trūkumiem (kuri, pilnīgi pieņemu, tur ir), ilustratīvs.")
It kā jau sīkums, bet zināmu izpratnes trūkumu laikam tas uzrāda.


Upd: Pēc ilgas tielēšanās mindboud tomēr ielika atsauci uz oriģinālu.
 
 
( Post a new comment )
thel[info]thel on 29. Aprīlis 2013 - 22:18
Es mēģināju pateikt, ka Spinoza neuzskatītu, ka patiesībai ir divas daļas. Runa ir par reliģijas v.tml. fukciju sabiedrībā, kas pamatā ir ētisks vēstījums un nav viennozīmīgi pamatojams ar zinātnes palīdzību. Ja reliģija pretendētu uz patiesību, tad skaidrs, ka tas ir zinātnes lauciņš un citi spēles noteikumi.

par terorismu.. btw. Spinoza vēršas pret dumpiniekiem tieši tā apsvēruma dēļ, ka indivīdu subjektīvās izvēles ir pat kaitīgas, ja vēršas pret sociālo vienību (tādējādi pārprotot reliģijas relevanto vēstījumu). Te, protams, vajadzētu gari argumentēt, kāpēc demokrātija ir labākā iekārta u,tml.

Par pretrunu. pretruna nav tāpēc, ka runa ir par dažādiem fenomeniem (soc. f-ija vs "patiesība") un tā būtu, modernāk izsakoties, kategoriju kļūda, ja ar viena palīdzību skaidrotu otru. Bet šis ir ļoti plašs topiks arī jaunlaikos, kā/vai var runāt par analoģiju starp dažādiem zināšanu apgabaliem (Dekarts, Spinoza būtu pret analoģijas izmantošanu "nezinānisku" fenomenu skaidrošanai. Pretējā nometnē būtu Hobss un draugi.).

P.S. lai nebūtu pārpratumi, es runāju no Spinozas pozīcijām.
(Atbildēt) (Diskusija) (Link)
[info]kirkegors on 29. Aprīlis 2013 - 23:07
Kad Jēzus saka "Es esmu ceļš un patiesība" Spinoza piebilstu, ka te iet runa par ētisko patiesību?

Tikai kā viņš to savienotu ar savu Dieva izpratni, ja jau Pasaule=Dievs, un ja Dievs/Jēzus saka "Es esmu patiesība", tad kas tas ir?
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
thel[info]thel on 29. Aprīlis 2013 - 23:17
Es neredzu te lielas problēmas, jo nekas nav jāsavieno ar Dieva/dabas izpratni, kas ir metafizikas un zinātnes lauciņš.

Bībeles izteikumi ir jāskatās nevis atrauti, bet jāredz izteikuma konteksts, vēsturiskie apstākļi, kas to ir pierakstījis, vai nav metaforisks utt. - tā ir t.s. dabas vēsture. Īsāk sakot, runa ir par Bībeles hermeneitiku.
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Link)