Aprīlis 27., 2005
| 18:55
|
Comments:
1) to, ko mēs "ietekmējam", mēs ietekmējam atbilstoši tam, kādas ir mūsu iepriekšnoteiktās izvēles, tā ka sanāk apburtais loks,
2) nujā, kaut kā tā varētu būt gan. un prioritātes ir ieaudzinātas/iegūtas/kultūras noteiktas, nevis mūsu "radītas"
par dzen - nu, kā to paskatās. dzen ir budisma un daoisma apvienojums, t.i., budisms ķīniešu un japāņu traktējumā, gudrās grāmatās raksta, ka daoisma tur ir vairāk kā budisma. daoisms savukārt ir GAN reliģija, GAN filosofija (tikai austrumu izpratnē par filosofiju - kas nekad nav bijusi līdzīga rietumnieku izpratnei, t.i., austrumu filosofija vispār īpaši daudz nestrādā ar rietumniekiem tuvo loģiku). dzen arī var praktizēt gan kā reliģiju, gan kā filosofiju, bet faktiski tas visdrīzāk ir dzīvesveids, uztveres veids. un jēga tajā visā ir - atbrīvoties no filosofiskām kategorijām, no vārdiem un jēdzieniem, kas savažo prātu un traucē uztverei (kas savukārt varētu sasaukties ar empīrismu, Vitgenšteinu un citiem rietumniekiem).
Man liekas, ka filozofiskās kategorijas visvairāk traucē sirdsmieram - tā vien gribas sasniegt apskaidrību, kad vairs ne par ko nešaubies.
nedefinē apskaidrību kā "stāvokli, kad ne par ko vairs nešaubies". nezinu, kā to definēt pareizi, bet šī viennozīmīgi nav TĀ definīcija. |
|
|
|
Sviesta Ciba |