Decembris 14., 2004


Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
20:03
Tas, kurš gaida uz Dievu, nekad negaida pārāk ilgi. [C.Wagner], savākts no [info]martinja, tās burvīgās būtnes, kurai Dievs palīdz rakstīt kontroldarbus (patiešām, reāli palīdz).

Katrs no mums dzīvo citā pasaulē, pēc citiem noteikumiem, un šie noteikumi tiešām strādā.
Reku, ir tāda martinja, kurai Dievs ir kaut kur ārpusē, kāds tāls un visvarens radījums, kuru jālūdz, kuru gaida, kas palīdz kontroldarbos.
Reku, ir cilvēki, kas "domā labas domas" un "neiekodē sevi uz slikto", un tas tiešām strādā.
Mans Dievs ir manī, mans Dievs rīkojas pēc burkāna un pātagas principa, un visi burkāni pārvēršas pātagās, viss siers ir peļu slazdu siers, vai arī par to ir jāsamaksā iepriekš. Visbiežāk abējādi; es dārgi samaksāju par sieru un attopos ar slazdā iecirstām ķepām.

Kādreiz es domāju, ka ikviens cilvēks pēc nāves nonāk tajā pēcnāves valstībā, kurai ir ticējis. Tagad es saku: debesis un elle ir tevī, paradīze ir šeit, un tā ir tā paradīze (vai elle), kurai tu tici.
Un es zinu, ka esmu izvēlējusies savu peļuslazdu dievu, es tikai nezinu, kāpēc. Un nezinu, kāpēc, bet cita negribētu.

(13 teica | man šķiet, ir tā...)

Comments:


[User Picture]
From:[info]snu
Date:14. Decembris 2004 - 21:53
(Link)
Interesanti ir paskatīties uz cilvēkiem, kuri rada paši sev peļu slazdus, laikam jau nepietiek ar sabiedrības radītajiem. Ticēt kādai pārdabīgai būtnei ir vainas novelšana. Vienmēr ir bijis vieglāk ieiet baznīcā, sist pie savām krūtīm, sūkstīties par grēkiem, attaisnoties, ka esam jau tikai cilvēki...
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:14. Decembris 2004 - 21:58
(Link)
Nuuu, baznīcā neesmu bijusi ļoti ilgi un vainu uz to tur augšā īpaši neesmu novēlusi :) Stāsts ir par pavisam ko citu.

(Bet, no otras puses, tev jau labāk redzēt to šitā, vai ne?)
[User Picture]
From:[info]snu
Date:14. Decembris 2004 - 22:04
(Link)
Ha, netiek jau runāts par to cik sen vai nesen kāds ir bijis baznīcā vai mošejā! Katram ir sava vieta, kura tiek uztverta kā svētnīca, bieži pat neapzinoties. Domāts vairāk bija par to, ka ļoti bieži mēs meklējam atbalstu, vai noveļam vainu uz kādu mistisku būtni – Dievu, Velnu, Likteni, Karmu, „Cūcības likumu”...
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:14. Decembris 2004 - 22:07
(Link)
Tas, ko es saucu par karmu, ir viennozīmīgi un 100% manis pašas veidots un ietekmējams :) Un ļautiņiem tak noteikti ir vieglāk dzīvot, ticot, ka ir tāds Dieviņš, kas palīdzēs kontroldarbu uzrakstīt, un šodien man liekas, ka pareizāk ir dzīvot vieglāk, nevis domājot un apzinoties.
[User Picture]
From:[info]snu
Date:14. Decembris 2004 - 22:15
(Link)
100%? Esi par to pārliecināta? Tevi nav audzinājuši, vēstures, filozofijas, reliģijas vēstures, kultūras vēstures un citas stundas neapmeklēji, grāmatas neesi lasījusi, citus SC sviestus neesi lasījusi?:)
Vai vieglākais ir tas labākais?
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:14. Decembris 2004 - 22:20
(Link)
jā, karma ir k-kas tāds, kas atkarīgs nevis no maniem uzskatiem bet no "labās gribas", no iekšējās labestības (riebjas gan man šitie vārdi). t.i., ja es dzīvotu Spartā un mestu zīdainīšus no kraujas, tad mana karma nepasliktinātos, jo tas būtu normāli, tagad, kad man ir ieaudzināts, ka tas ir ļauns gājiens, un es to tomēr darītu, tas manu karmu pasliktinātu. t.i., nepastāv viennozīmīga "labā un ļaunā", bet pastāv iekšējā apjēga par "labo un ļauno", kas ir individuāla, veidota daļēji pašrocīgi un lielākoties kultūras iespaidā, un tā ir tā, kas savukārt veido karmu.

lai arī nē, ok, ir jau vēl arī tautas karma, ģimenes karma un tamlīdz, bet tas viss beigu galā tik un tā nonāk atpakaļ pie manis (šeit jau jautājums kļūst specifisks, un es sāku izklausīties pēc fanātiķa, tāpēc paklusēsim ;))

un ar to vieglāko ir tā... es pati reti izvēlos vieglāko ceļu, un man nav viegli (visai loģiski, ne ;)). bet tas nenozīmē, ka es uzskatītu tos, kas izvēlas vieglāko ceļu, par stulbeņiem vai gļēvuļiem vai tamlīdz. tas tomēr ir veselīgāk, mazāk traucē dzīvot un, ja arī nav labāk, tad pareizāk attiecībā pret sevi droši vien ir gan.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:14. Decembris 2004 - 22:24
(Link)
gh, neprecīzi saformulējos.
priekšstats par "labo un ļauno" ir lielākoties ieaudzināts,
bet vēlme rīkoties "labi" vai "ļauni" ir atkarīga tikai no paša, nevis no kultūras, un tā ir tā, kas veido karmu.
[User Picture]
From:[info]snu
Date:14. Decembris 2004 - 22:35
(Link)
Nekas labāks no skaidrojošajām vārdnīcām negadījās pie rokas...
Svešvārdu vārdnīca. Jumava
- Izcelsme - sanskr. karma(n) ‘darbība; liktenis’.
- Indiešu filozofijā un reliģijā — cilvēka vai citas dzīvās būtnes dzīves un darbības seku kopums, kas uzlabo vai pasliktina tās likteni.
- Atkarībā no tā, kā cilvēks pildījis dzīves priekšrakstus, nākamajā dzīvē viņa dvēsele pārdzimst cildenākā vai zemākā veidolā.

Kas tad tev ir devis saprašanu par „labo un ļauno”? Vai ne tie paši priekšraksti (kādi tas ir cits jautājums)?
Protams, mēs izvēlamies kā rīkoties, tomēr tas nenozīmē, ka radam pamatojumu paši sevī kas ir labais un kas sliktas, tas mums ir dots un par to arī runāju. Var jau būt, ka neprecīzi izteicos..:)
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:14. Decembris 2004 - 22:46
(Link)
jā, saprašanu par "labo un ļauno" ir sabiedrības/kultūras/pašas domu ietekmē radusies.
bet izvēle ir mana. ja es izvēlos rīkoties "labi" (kas nebūt nav "objektīvi" labi, jo tāda "objektīva" labā varbūt nemaz nav), tad esmu rīkojusies labi, ja es izvēlos rīkoties "ļauni", tad esmu rīkojusies ļauni.
un mana izvēle ir tā, kas veido karmu, un attiecīgi pa seju es dabūnu par savu izvēli, nevis par to, kādā kultūrā dzīvoju. (bet mans uzskats par karmu ir drīzāk nevis hinduistiskais, bet tas, kā to lieto Lazarevs "Karmas diagnostikā".)

cits jautājums, protams, ir - vai cilvēkam vispār piemīt brīvā griba. bet, ja nepiemīt, tad muldēt par karmu ir diezgan bezjēdzīgi, t.i., jebkāda muldēšana ir bezjēdzīga.
[User Picture]
From:[info]snu
Date:14. Decembris 2004 - 22:49
(Link)
OK, šim vakaram pietiks, jāiet gulēt:)
Bet par gribu, man subjektīvs viedoklis ir tāds, ka viņu mums atņem jau skolā, atstājot ilūziju par to...

Ar labu nakti:)
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:14. Decembris 2004 - 22:53
(Link)
labnakt :)

bet nu pēc tavas teorijas sanāk, ka brīvā griba pastāv līdz skolas vecumam, kas ir tāds diezgan jocīgs priekšstats. jo tas ir tas laiks, kad apziņa par "labo" un "ļauno" ir pavisam kusla.

nezinu.
[User Picture]
From:[info]zupcis
Date:15. Decembris 2004 - 05:19
(Link)
Palīgā, Tu esi nozagusi manus uzskatus. Es vairs neesmu unikāls ar saviem spriedelējumiem parasto cilvēku vidū. I pat nezinu ko man tagad darīt.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:15. Decembris 2004 - 11:04
(Link)
sue me ;)

bet vispār - nesatraucies, tas, ko es domāju vakar, lielākoties vairs nav aktuāls jau pēc pāris dienām. tā ka pēc nedēļas tu atkal būsi unikāls :)
honeybee -

> Jaunākais
> Arhivētais
> Draugi
> Par sevi


> Go to Top
Sviesta Ciba