Augusts 15., 2017
| 14:30
|
Comments:
oh seriously, tu katru reizi, kad padzirdi "utainais krievs", palūdz, lai cilvēks atritina inferences ķēdi, lai varētu izķert tajā kļūdas?
Nuuu``utainais krievs`` tas ir uzbrauciens personai, tātad slikti. Tas ir tas pats kas musulmanim pateikt ``mežonīgais dvielis``. Tā ir naida izrādīšana pret konkrētām personām, kas ir ne OK.
pffff, a inferences ķēdi kurš pajautās, ko? turklāt kas tad tev tieši šķiet apvainojoši, tas, ka tiek nosaukta cilvēka tautība, vai arī tas, ka cilvēkam ir pedikuloze (piezīmēsim, diezgan izplatīta vaina, it īpaši cilvēkiem, kas rūpējas par bērniem)?
vai arī tu pats uztaisīji savu inferences ķēdi un spriedi par izteikumu nevis pēc tās inferences ķēdes, kas ir oponenta galvā, bet tās, kuru uzkonstruēji pats?
Ja konkrētais krievs ir utains ( tb cilvēkam ir krievu tautība un pedikuloze) tad tur nav ko lamāties/ braukt virsū, bet ir jāārstē ar attiecīgajiem insekticīdiem. Apvainojoši ir šīs 2 lietas savienot, tātad pasakot vispārinājumu ``krievu tautības cilvēki ir netīrīgi``, tas ir tas pats kas ``mežonīgais dvielis`` implicējot ka , piemēram, visi arābi ir mežonīgi un agresīvi. Nu vai attiecīgi ``žīdu ierāvējs`` utt.
Runa ir par nepareizām implikācijām tb.
paga, paga, šī ir konkrēti TAVA interpretāciju ķēde, nav jau teikts, ka cilvēkam nav pilnīgi cita ķēde apakšā, kamēr neesi pajautājis.
OK, un ja es pajautāju un saņemu atbildi kura satur šīs nepareizās implikācijas (vispārinājumus ka teiksim krievi ir tādi un šitādi) tad es norādu ka tur ir kļūda.
uuuuuun atgriežamies pie sākotnējā jautājuma, vai katru reizi, dzirdot frāzi "utainais krievs", tu uztver to kā aicinājumu iesaistīties draudzīgā dialogā par šī cilvēka vairāku lappušu garo inferences ķēdi, ko viņš ir palicis zem šī apzīmējuma? t.i., vai izmantot šādus simboliskus šortkatus, tiek veicināts dialogs par skartajiem jautājumiem?
Te mums joprojām ir jānodala personas kritika (utainais krievs) no ideoloģijas vai mācības vai uzskata vai teorijas kritikas, teiksim ja kāds man saka ka mani uzskati ir aplami, es to uztveru kā aicinājumuj iesaistīties dioalogā, mēs precizējam kas viņai/am tur šķiet aplams un kāpēc, atritinām, noskaidrojam, nonākam vai nenonākam piue konsensa.
ne diagnoze, ne tautība nav kritika, faktiski šajā frāzē ir mazāk morāla vērtējumā nekā apgalvojumā "islāms ir ļaunums". bet tomēr tu šajā frāzē to nolasi, vēl pirms pajautā inferences ķēdi. |
|
|