nac.ID ir tajā pašā kastē, kur marksisms un freidisms |
[Mar. 22nd, 2010|03:56 pm] |
The secret of Kells spoileris un visas citas lietas, kas pie tā piederas:
tātad, mans šīsdienas cinematogrāfa gurmānpiedzīvojums bija "Brendan and the secret of kells", kas ir ļoti aizkustinoša multiplikācijas filma. Aizkustinoša tādā ziņā, ka ir nominēta osītim, taču, atšķirībā no citām Rietumgala multenēm ir 1) mākslinieciska 2) nacionāla po svojei nature, tb. nenormāli atsita man visus tos krāšņumus, ko sākot jau ar 60 un 70` gadiem ikviens padomjzemes bērns skatīja iekš TV kastes, ķinīšiem vai obligātajiem kīnōvakariem skolās un kultūras pilīs. Tb, A gals tik izmisīgi mēģina nokratīt nomales pinekļus, cepinot augšā viskautko kas būtu citāds, ne tāds kā iepriekš, vēlams tikapt kruts kā R, kamēr R gals sāk cepināt augšā multenītes akvarelī un nominēt tās oskariem :) otrkārt drausmīgi aizkustinoši tādā ziņā, ka ķeras klāt pie savām (britiš) nacionālajām saknēm. Tb. multene iekārtota tā, kā parasti tas tiek darīts ar āfrikāņu, japāņu va kādu citu eksotisku materiālu, nu, tur visādi nacionālie bimbuļi, raksti u.c. dekoratīvie elementi, rituāli un blablabla. Sava deva mistikas un mītikas. funny priekš tiem, kas citā sezonā rotājas ar patērētājkultūras, naudas varas, lieliskā kapitālisma, loģikas un blablabla kroņiem. Bet visam pāri visforšākais bija tas, ka šī multenīte ir nevis vienkārši britiski nac.identātiska savā vizualitātē (btw - mīļi sveicieni Pētergaiļa un Lāčplēša komiksiem, jūs esat šai līdzīgi!), bet arī saturā. Tas vnk ir jāredz, bet es jums te pačukstēšu hintus, tb. par "zināšanu salu" ("mums ir jāsaglabā civilizācija, ceļam augstu mūri") mītiska bulšita meža vidū, par to, ka visu tomēr nevar izlasīt grāmatā, ir tomēr jaaiziet uz to mežu un pašam aci pret aci jāsastopas (empīricisms, tuk, tuk) un pēc tam tomēr jāfiksē iekš iesāktās gudrību grāmatas. par rakstāmmateriālu (krītu) un rakstus-radīt-prasmi kā vairogu pret apdraudošajiem mītolōģijas zvēriem (tumšajā alā) un visam pāri - fraktāļu stafs-blabla-monādes, kas grupējas un vijas un rada visu to pasauli, kas ir esoša mums apkārt (sveiciens tiem, kam reiz ir bijis jāņemas ar vidusl.miniatūrām un kas zina, ko nozīmē teiciens "aizej paanalizē 'Vinčesteras bībeli'"). Jebkurā gadījumā, šis ir viens no retajiem garšīgajiem gabaliem, kuru man negribētos skatīties kopā ar Žižeku, bet gan gribētos, lai skatās filz. studenti visriņķī apkārt. |
|
|