|
|||||||
Vasara un dūmi -
Comments:Būtiskais ir konteksts, kurā zviedriem vienlaikus no vienām tribīnēm jau gadiem stāsta, ka nekādas zviedru kultūras nav, bet no otrām, ka vajadzīga kultūras revolūcija (tas, ka šis apzīmējums jau apzīmē ko ļoti konkrētu un ne pārāk senu, sludnātāju zināšanu un saprāta laukā neietilpst).
Un ar "bagātībām" kas nāk no aizrobežām, zviedru nodokļu maksātājs jau sen neasociē ēdienus vai sadzīves priekšmetus, bet pavisam ko citu. Marketologi šo kontekstu nevarēja nezināt, bet izvēlējās tomēr testēt un spiest gāzi grīdā. Droši vien izlasīji arī turpinājumi, ka sabiedrības reakcija tika nosaukta par putina troļļu ietekmi utt. Nezinu, ko ar "kultūras revolūcija" domā tie, kas to sludina, un arī īpaši neinteresē. Tāpat, kā neinteresē tik sekli argumenti kā "putina troļļi".
Bet, atvaino, neredzu neko sliktu tajā, ka tiek kliedēti dažādi plaši izplatīti nacionālie mīti, kuriem nav seguma vēsturē. Es, starp citu, no tās reklāmas uzzināju pāris lietas, ko iepriekš nezināju. Vairāk nepētīju, bet, piem., turku gaļas lodītēm nav nekā kopīga ar skandināvu, izņemot to, ka sastāvā ir gaļa.
Bet, ignorējot kontekstus, vai tev šķiet, ka reklāma ir laba un iedarbīga, ja 2/3 no tās ir vēsts par to, kā visa nav, nav un nav, un tad ups! - pēdējā trešdaļa ir propaganda, ar kuru citi jau sen baro pa visiem iespējamiem kanāliem? Un kāpēc tavuprāt bija šāda sabiedrības reakcija - tāpēc, ka cilvēki nesaprot, ar ko reklāmradītājs te nodarbojies, vai tāpēc, ka saprot ļoti labi? Tā kā mārketinga pasaule man ir pasveša, tad nevaru spriest, vai reklāma ir vērtējama kā laba un iedarbīga. Taču man nešķiet nekas īpaši dīvains un ārkārtējs tajā, ka aviokompānija jūsmo par globālismu.
|
|||||||