|
||||||||||||||||||||||||
Vasara un dūmi -
Comments:/Vispār nevajag pat mācēt lasīt un pārzināt vēstures nianses, lai Rembranta, Rubļeva un kaut vai van Goga priekšā sastingtu svētsvinīgā apbrīnā/
točna? Tu domā ja paņemtu cilvēku no pavisam citas kultūras ar pavisam citām jēdzienu un izteiksmes sistēmām un parādītu šos darbus - tad viņam tur kaut kas svētsvinīgs saceltos? Drīzāk paskatītos, nu jocīga bilde laikam cilvēks uzzīmēts [Rubļova gadījumā varbūt arī neatpazītu] un ietu tālāk. Backgroundu vajag. Kulturālo. Tāpat kā visai tai performances mākslai utt. Katrā ziņā ja man nāktu pretī kaut kas tāds kāds ir pareizticīgo ikonās uzzīmēts, es priecīgi padomātu `` nu ta beidzot, citplanētietis`` vai arī bēdīgi padomātu, nu jā laikam Semipalatinskas bērns, jo nu pa lielam nav pārāk līdzīgi reāliem cilvēkiem.
Tas gan neafirmē relatīvistisko izpratni par estētiku (kas analoģiski ētiskajam, seko no nominālismā balstītām filozofijām), tikai to, ka caur attiecīgo prizmu attiecīgais indivīds var neuztvert visu, kas uztverams. Es piemēram "nesaprotu" indiešu rāgas, bet saprotu to vērtību no pereniālā viedokļa tieši tā pat kā dažādas reliģijas kā dažādi ceļi pie Dieva.
Kakas uz kanvasiem however ir un paliek sūdi, kuru vieta ir mazmājā, nevis uz podesta. Postmodernistu traktātiem par šo kaku dziļo nozīmi savukārt laba vietiņa tur pat blakus uz nagliņas. Neglītuma un bezformības slavinājums ir daļa no tā paša vērtību inversijas/kontrinicializācijas kulta, kuram pieder 56678 dzimumi un bērni transseksuāļi. Kā pēdējais ir uzbrukums patiesībai, tā pirmais ir uzbrukums skaistumam. Tās nav nekādas "citas vērtības", kuras vienkārši vajadzētu labāk izprast. Tas ir vērtību noliegums.
Laba piebilde par rāgām! Reiz radio nejauši dzirdēju https://en.wikipedia.org/wiki/Gagak
|
||||||||||||||||||||||||