Velo dinamo

« previous entry | next entry »
Dec. 28th, 2012 | 09:07
Skan: Evoken - In Pestilence, Burning

Velo "datori" jebšu spidometri ir kruta lieta un lietoju tos. Bet nu, daudz krutāk būtu lietot kabatā esošo smārtfōnu, kas mērītu ātrumu un kartē atzīmētu nobraukto ceļu ar GPS palīdzību. Problēma tikai tajā, ka ekrāns + mūzika + GPS + dati = baterijas nāve 1-3h laikā. Tāpēc izskatās, ka ir divi reāli varianti:
- nomainīt savu Trek 4300D MTB uz pilsētvidei orientētu velo, kam jau komplektācijā būtu prātīgs rumbas dinamo;
- nopirkt rumbas dinamo esošajam velo.

Abos gadījumos nepieciešams vēl ir šis:
http://www.sjscycles.co.uk/tout-terrain-the-plug-ii-plus-hub-dynamo-powered-charging-device-prod27695/
http://www.en.tout-terrain.de/fileadmin/media/pdf/englisch/dokumentation/FAQs/Faq_The_Plug_II_e_v1.2.pdf

Un tad čista varētu lietot savu enerģiju rijošo un uzkaršanu mīlošo HTC Sensation kā pilnvērtīgu velo datoru ar āsomu GPS kapacitāti, kas būtu neatsverams WIN un skaista tech masturbācija.

Ir kāda prātīga pilsētas/tūrisma velo markas ideja? Piesaista WWII vācu armijas velo vienkāršais un iespaidīgais dizains, tikai to vajadzētu, nez, modernāku. Electra uz to pusi taisa velo, bet tie atkal man izskatās pēc nabā pistās Apple cenu politikas - 1,4x dārgāka cena par brendu un current-gen tech. Vēl jau savējo Ērenpreisiņi, bet tie ir bikiņ par "plānu" (gabarīti) manai gaumei (ja aprīko ar relatīvi masīvajām dinamo un ātrumpārslēgšanas/bremžu rumbām).

Tas, ko gribētu no velo:
- lai var mierīgi bez papildu noguruma nomīt 40+km no vietas ar ~20km/h vidējo ātrumu;
- aprīkot to ar rumbas dinamo, gaismām, lādētāju;
- aprīkot to ar rumbas ātrumu pārslēgu/bremzēm (ātrumu pārslēgs te teorētiski var arī atkrist, ņemot vērā, ka braukts tiek 70% pa plakanu asfaltu)

Tāda apmēram varētu būt sapņu velo skice, ar kuru braukāt ikdienā (darbs-mājas/izklaide pa naksnīgo pilsētu, skanot mūzikai ausī, braucot, kur GPS rāda, neriskējot iztērēt mobilā akumulatoru). Vēl, protams, var apsvērt velo ar kardāna piedziņu - tieši tā iemesla dēļ, kāpēc gribu ātrumu pārslēgus rumbā - lai nav tā anormālā kopšana (sevišķi fukken ziemā) un nolietojums/korozija.

lol? :o
http://www.youtube.com/watch?v=AAvWD23nHBU



 
Tags:

Pilns sakāmais | Komentēt | Add to Memories


Comments {17}

Ivo

(nav)

from: [info]disfigurator
date: Dec. 30th, 2012 - 12:16
Pilns sakāmais

Iemet vēl buferaķīti un, kad būšu ticis (nezināmā nākotnē) pie rumbas dinamo, varētu nopirkt šo risinājumu no Tevis. Vai arī ātrāk, ja jau tā ņemies : D

Atbildēt | Ļaunuma sakne | Pavedinājums


Krišjānis

(nav)

from: [info]konstruktors
date: Dec. 30th, 2012 - 12:21
Pilns sakāmais

nu jā - ieliec vienkārši lielāku pēdējo kondensatoru, tā lai iztur vismaz minūti, kad jāstāv pie sarkanās gaismas. Labāk jau paņem jaunu http://www.xnet.lv/index.php?zoomid=293420 un ar prieku demolē. Lētāk būs nekā visus komponentus atsevišķi vācot un lodējot.

Atbildēt | Ļaunuma sakne | Pavedinājums


Ivo

(nav)

from: [info]disfigurator
date: Dec. 30th, 2012 - 12:32
Pilns sakāmais

: )

Uz vasaras atvaļinājumu pusi būs mošk jāievērtē. Tanks!

Atbildēt | Ļaunuma sakne


Ivo

(nav)

from: [info]disfigurator
date: Dec. 30th, 2012 - 01:00
Pilns sakāmais

Ā, vēl būtiska lieta - vai ir aizsardzība pret V un A pārsniegšanu? T.i., minos pa kalnu lejā uz 50+km/h un telefonu izcepas.

Atbildēt | Ļaunuma sakne | Pavedinājums


Krišjānis

(nav)

from: [info]konstruktors
date: Dec. 30th, 2012 - 01:12
Pilns sakāmais

V nekādā gadījumā nepārsniegsi, jo tas tiek regulēts, bet A netiek regulēts. Lieta tāda, ka Dinamo teorētiski nepārsniegs tos 6V 3W, tātad par 600mA pie 5V vairāk nekādā gadījumā nevajadzētu būt..

Un tā kā mans sienas HTC lādētājs ir 5V pie 1A (5W), tālrunim nekādā gadījumā venajadzētu nodegt.

Atbildēt | Ļaunuma sakne