hipopotama pieraksti

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
NPR dzirdēju, ka vietējā municipalitāte izsūtījusi ~40,000 vēstuļu nereģistrētu dzīvnieku īpašniekiem ar aicinājumu trick or treatreģistrējiet vai maksājiet sodu. Kā viņi šos atkoduši - palūguši vietējo pārtikas lielveikalu datus, kuri cilvēki pirkuši dzīvnieku barību (lojalitātes kartes). Protams, tur pa vidu visādas datu apstrādes firmas un tā, bet nu vispār - Big Bro is watching. Protams, cilvēki satraukušies par privātumu. No otras puses, "it’s not like the government created something out of the blue; they just bought the list from people who already had your information".

Vai nebija ta, ka Latvijā arī kaut kad par šo bija satraukumi?

Vispār jau ir skaidrs, ka tās lojalitātes kartes kaut kādā ziņā ietver arī savas informācijas atdošanu, un no veikalu puses būtu muļķīgi neizmantot datus, ko viņi iegūst. Jautājums tikai - kā tas tiek atrunāts līgumos, vai viņi drīkst datus tālāk pārdot trešajām pusēm (mēs savējās lojalitātes kartes tā aŗī neesam piereģistrējuši sev - t.i., izrādās, ka viņas strādā arī tāpat).
  • Nezinu, protams, kā štatos - pieļauju, ka tur ar datu drošību varētu būt sliktāk, nekā ES. Tādā ziņā, ka federālā līmenī diez vai būs tik daudz regulu, kas šo nosaka, bet vairāk tiek atrunāts konkrētos līgumos un šie līgumi nudien būs tādi, kas būs par labu veikalniekiem.

    Ja pareizi atceros, tad ES standartā bija, ka izpaust info trešajām pusēm nedrīkst, bet ja ir pieprasījums no tiesībsargājošajām instancēm, tad drīkst. Bet droši vien jau, ka bez maksas. Un mārketinga nolūkiem drīkst izmantot arī, bet cik saprotu, trešajām personām nodot nē.

    Pieļauju, ka šo varētu apiet, uzrakstot konkursu iz sērijas "Pētījumu veikšana par nereģistrētu dzīvnieku īpašniekiem", caur ko nodod visu privāto rokās, kas tad datus nopērk.
Powered by Sviesta Ciba