

Neciešu, ka cilvēki laužas manā dzīvē un uzbrūk,
un es gribu būt mājās.

/Agnese Krivade/
The moment I got more than I could handle
The moment I jumped off of it was
The moment I touched down
How 'bout no longer being masochistic
How 'bout remembering your divinity
How 'bout unabashedly bawling your eyes out
How 'bout not equating death with stopping
Thank you India
Thank you terror
Thank you disillusionment
Thank you frailty
Thank you consequence
Thank you, thank you silence
[Alanis Morisette- Thank U]
Viena no tām ir vakardiena ar savām kļūdām un rūpēm, neveiksmēm, sāpēm un bažām. Taču vakardiena ir pagājusi un vienmēr- nesasniedzama. Visas atmiņas visā pasaulē nevar atdot atpakaļ vakardienu. Mēs nekādi nevaram vēlreiz atkārtot to, kas notika vakar. Mēs nevaram izdzēst vārdu no tiem, kop teicām vakar. Taču vakardiena ir pagājusi.
Otra diena, par kuru mums nevajag bažīties, ir rītdiena. ītdiena ar jauniem panākumiem, jaunām grūtībām, lieliem solījumiem un maziem to izpildījumiem. Rīt saule lēks vai nu spoža, vai aiz mākoņiem, bet tā lēks. Taču, kamēr tā lēks, mums nav nekādas daļas par rītdienu, jo tāvēl nav pienākusi.
Mums katram ir tikai viena diena- šodiena. Katrs cilvēks vienas dienas cīniņu ar dzīvi var izturēt. Mēs salūstam tikai tad, kad šodienai pieliekam šo šausmīgo mūžības vakardienu un rītdienu. Nevis šās dienas piedzīvojums ieved cilvēku ārprātā, bet sirdsapziņas pārmetumi un rūgtums par to, kas notika vakardien un bažas par to, kas notiks rīt.
Tāpēc dzīvosim tikai šodien.
Diezgan depresīvi, bet patiesi.
William: Yes - sort of...
Bernie: That's nice.
William: What?
Bernie: Well, you know, anybody saying they want to go out with you is... pretty great... isn't it...?
William: It was sort of sweet actually - I mean, I know she's an actress and all that, so she can deliver a line - but she said that she might be as famous as can be - but also... that she was just a girl, standing in front of a boy, asking him to love her.
[pause]
William: Oh, sod a dog. I've made the wrong decision, haven't I?
Notting Hill (1999)
Psiholoģiska drāma par ticību, paštaisnumu un cilvēku atbildību. Par to, ka pasaulē nepastāv tikai melnais un baltais, ka patiesība var būt dažāda."
JRT
Anšlavs Eglītis "Homo Novus"
Ar bailēm un aizdomām jūs Rīgā tālu netiksiet.
Te ir jātver katra izdevība, bet katrā ķērienā ir risks.
"Par mākslinieku?" iesmējās atraitne, izrunādama mākslinieka vārdu ar vīzīgu uzsvaru, "tad nu gan bada maize gaidāma. Mākslinieku Rīgā Dieva svētība. Pilnas akadēmijas un konservātorijas. Kam netīk strādāt, tas par mākslinieku."
Šīs zilās krēslas stundas Rīgā mēdza būt sevišķi burvīgas rudeņos, kad saradās skolu jaunatne un visa pilsēta likās sakustamies jaunai, rosīgai un priecīgai dzīvei. Čalojošo ļaužu pilnās ielas, mirdzošie, greznie skatu logi, uzpostās, lielās celtnes ierāva svētdienīgajā noskaņā. Tik skaistā pilsētā nemaz nevarēja iet ļauni. Un vai daudz kas neatkarājās no cilvēka paša, no viņa nostāšanās pret apkārtni? Kas visur redz tikai trūkumu, kavēkļus, ļaunprātību un postu, tas pats tur arī paliek, vienalga, vai krāj un taupa savus nabaga grašus, vai arī skauž, nievā un nīst visu. Kas nabags jūtas, par tādu kļūst.
Un viņš atcerējās teicienu, ko reiz viens provinces svētdienas gleznotājs- savādnieks bija uzrakstījis un vienas savas gleznas: "Uzmanības dēļ pasaule iet bojā!" Tikai tagad viņš saprata šo domu. Nekad un nekur nekas nevar sekmēties, ja sāk kauties ar bažām pirms laika.
Cilvēks nespēj apmierināt vairāk kā tikai v i e n u lielu kaislību.
Ja viņš sāk izdabāt vairākām, tad nepanāk ne nieka.
Saprotams, es varu gleznot visu. Bet kam tas vajadzīgs? Vai jūs uzticaties ārstam, kas ārstē visu?- Nē. Jūs ejat pie acu, ausu, ādas ārstiem- pēc vajadzības. Savā specialitātē es esmu nepārspējams.
Anšlavs Eglītis "Homo Novus"
bet nejautāja.
par viņu neko viņa nejautāja.
tur jau arī nekā nebija.
un tomēr paldies.
paldies, ka necēli galdā pagātni.
Šonakt sapņoju par vecajiem klasesbiedriem jaunajā literatūras klasē pie jaunās skolotājas. es nebiju iemācījusies dzejoli.
Un mazliet brīvības man pietrūkst. tikai tik, lai nonstopā izlasītu visas "Krēslas" daļas.
Reibst galva.
Un seju gribas iespiest plaukstās.
un tomēr- visi taču grib mīlēt.
bez izņēmuma,
jo citādi mēs būtu izmiruši.
un ja es neprotu?
un kas par to, ka neprotu?
cilvēku, ar kuru man gandrīz nekā nav kopīga.
bet viņš ir labs cilvēks, un man vajadzēja viņu uzaicināt.
/Dace Rukšāne/
vakar nopirku tik stilīgu penāli (lillā ar govi, un tur ir uzraksts "mad")un visādas kladītes un burtnīciņas, un lupatas arīdzan.
vienas augstpapēžu kurpes bija nu tiiik foršas, pie tam tikai pa Ls 9, bet vienu lielumu par mazu. cūcība.
Bet vispār es vnk mīlu atlaides!
un lieki piebilst- nožēlojama.
Visai pailgu laiciņu es domāju, ka ir vienalga, kur dzīvo. Pasaule ir liela, un aizbēgt var jebkurā mirklī. Tagad es zinu, ka no sevis jau nevar aizbēgt. Ja vien kaut kur zemes virsū tev ir mājas, tās tur būs, un vienmēr gaidīs tevi atpakaļ.

Vai, cik skaisti es runāju, pilnīgi smiekli nāk.
Ak jā, un Agnesei Krivadei bija tāds dzejolis "Mājas". Tas skanēja šādi:
brīžos, kad domāsi – šobrīd tu pierādi dzīvi - kad krogā dzer šņabi vai svešā dzīvoklī pisies uz grīdas – paskaties logā – tur jau viņš stāv - un arī pārējie – garām acīm piespiežas stiklam – čeburaška un donalds daks, rūķu karalis, vaktiņš un pirmā skolas diena, pirmais divritenis škoļņiks, un glāze silta piena, tētis jocīgā miera stājā - un domā – kad ta vienreiz beigs ākstīties – un kad ta vienreiz nāks mājā
tēma gan cita, bet dzejolis patīk. Man vispār patīk dzejoļi. Kārlis Vērdiņš, piemēram. Māte saka, ka rupjības protot rakstīt visi, bet es nepiekrītu. Arī to vajag prast. Cilvēki, kam ir ko pateikt, skaļas domas- tas ir tas, kas man patīk. Šodien. Un vēl dažreiz. Un tā es sēžu un lasu.Šodien.
Mājās.

