bljanna

(bez virsraksta)

Feb. 11., 2019 | 10:24 pm
No:: bljanna

Jā, jau plašāk par tieši LU(lai gan LU ar savu būvnecību ir izcili spilgts piemērs) mani satrauc kopumā tas, cik daudz ieguldām jeb, pareizāk sakot, neieguldām mācībspēkos. Tas attiecas gan uz algu mazumu, gan atsacīšanos tirgu atvērt starptautiskai konkurencei un, galu galā, ne tikai, kādu un cik kvalificētu mācībspēku piesaistām, bet kā veicinām viņu zinātnisko darbību un to, lai viņi būtu spējīgi celt sniegtās izglītības kvalitāti - te nu nonākam līdz slodzei. Augstskolas pasniedzējs ar tādu kontaktstundu noslodzi (un vēl visādu bulšitu) visai reti var pilnvērtīgi pievērsties arī pētniecībai un beigās arī pašai pasniegšanai. Man šķiet, ka dalījums vai nu pa pētnieciskajām AI un mācību (teaching) AI iestādēm būtu vietā vai, ja LV ir tam par mazu (ar savām 57 AI iestādēm, ha!!!), tad dalām teaching pasniedzēji (iespējams, pieeaicinātie) un teaching/research pasniedzēji (iespējams, štata), kuriem pētniecība beidzot būtu ne tikai obligāts, bet neapmaksāts hobijs, bet obligāta daļa no slodzes. Tas, protams, prasītu lielāku kopējo valsts finansējumu zinātnei (mums tas ir sūda 0,51% no IKP).

Link | view all comments


Reply

No:
( )Anonīms- ehh.. šitajam cibiņam netīk anonīmie, nesanāks.
Lietotājvārds:
Parole:
Temats:
Tematā HTML ir aizliegts
  
Ziņa: