| 12. Februāris 2019 - 18:20 |
---|
Gaume atspoguļo cilvēka uzskatus, zināšanas, vērtīborientāciju, pieredzi un attiecīgi (gaumīgi) ierāmē cilvēka darbības, izvēles, attieksmes.
Arhitektu lokanība un pasūtītāju gaume izdara ar mums patīkamāku vai tieši otrādi, neērtāku un kropļojošu dzīves vidi. Pilsētplānotāju jēga, gaume un pasaules redzējums nosaka, kāda fonta ceļazīmes un pilsētnorādes redzēsim. Centrālo banku dizaina komisiju vienotā valoda, kritēriji, gaume nosaka, kādu naudu ķeksēsim no maciņiem.
Masu patēriņa prečziņu gaume, teiksim, Nastjas, kura brauc uz Turciju pēc preces visiem Purčika kažoku un fufaiku veikaliem gaume izveido to, kāds staigās Purčiks (un attiecīgi, kādas fufaikas un kažoki kursēs pilsētā). Veikala DEPO mārketologu analītikas rīki un prečziņu gaume ierāmē vai būs pēc-marmora flīzes visās vannas istabās vai nebūs. IKEA, ar maspatēriņu mazliet vieglām rokām, bet aizstāj brūnās sekcijas ar baltām, piemēram.
Gaume ir kopīga vizuālā valoda, viens no tiem grūti definējamiem, bet man personīgi un profesionāli ļoti svarīgajiem parametriem, kurš ļauj iesvērt, vai mums būs kopīga valoda vai nebūs. Tici, ir maz sūdīgāka, kā klienta, kuram trūkst ne vien veselā saprāta, bet nav arī gaumes visās tās izpausmēs- uzvedībā, valodā, estētikā, u.c un kuram ir pofig par gaumi un visu to, kas no tās izriet. Tāda maksima vai andris kivičs, ja vēlaties, piemēram. Bweeeee.
Bet es esmu jutīgs snobs, to nenoliedzu un man "labā gaume" ir svarīga, ne vien kategorijās grāmatplaukts/drānas, bet biš plašākā un grodākā tvērumā.
|